NHLOnline - ny onlineliga

Inaktiv
NHLOnline - ny onlineliga

Tjena.

Jag har skapat en ny NHL09 onlineliga där nästan all statistik visas på vår hemsida. Du som medlem i ligan får ett användarkonto så att du kan logga in på vår hemsida och skriva matchrapporter till dina hemmamatcher samt tillgång för att skriva på sidans forum.

Just nu är ligan full. Men skicka gärna en ansökan om att stå med på reservlistan.

Hemsidan är [http://www.nhlonline.nu]. Innan du ansöker om medlemsskap så måste du läsa kraven och reglerna som du hittar under fliken övrigt sedan regler. Ansökan görs via e-mail admin@hockeyleague.se

Ligan drar igång så snart som vi har 30 medlemmar, ett för varje lag!

Mvh
juan1904

ptr
Medlem

hur ofta ska man spela matcher? är brutalt sugen men vet inte hur mycket tid jag har.

Medlem

laste pa hemsidan 6 matcher veckan. helst mer. grundspelet ska vara slut pa 10 veckor. jag har ingen mick eller pengar just nu sa det ar kort iaf. skulle garna varit med..

Inaktiv

ptr:
Precis som Aiek säger är det 6 matcher / vecka som gäller, det står även i reglerna på hemsidan. Grundserien är 58 matcher.

Aiek:
Det kostar inget att vara med i ligan och du behöver ingen mick.

Medlem

jag menade till att köpa mick ;). Amen om man inte behöver mick så är jag gärna med

skall väl skaffa irc innan. sen så anmäler jag mig.

mailet är skickat

ptr
Medlem

så där! en fråga bara, alla frågor om stats, kan man se dom efter matchen eller måste man anteckna? power play och sådant ser man ju, men t.ex. vem som gjorde det vinnande målet och så?

edit: nevermind stod ju på sidan hur man skulle göra

Medlem

Ahh Riktigt kul grej.. Hade ja haft tid hade ja lätt varit med.. Dock lite tråkigt att va nått av dom lagen som inte va valda (i mina ögon iaf)


signatur

PSN: Draobs

ptr
Medlem

kände samma sak, men vad fan. Sen om man tänker efter. 20min per dag är inte så farligt alls

Inaktiv

Det är väl iallafall 3 av de kvarvarande lagen som har dugliga trupper. Tampa Bay har bland annat Martin St Louis och Vincent Lecavalier som båda är toppspelare i NHL. Carolina och Nashville har hyfsat stabila trupper också.

Hoppas på fler som anmäler sig nu till helgen, vore skoj att vara full liga lagom till nästa vecka!

Medlem

har en fråga.

På en dag ska det antagligen spelas 1 match.. Så 15 matcher per dag.
spelare 1 - spelare 2
spelare 3 - spelare 4
spelare 5 - spelare 6
om då spelare 1-4 spelar klart första omgången. men inte spelare 5 och 6. Om då spelare 1 och spelare 4 möts i andra omgången. får de då köra den innan spelare 5 och 6 har kört första omgången?

har en till fråga, om det uppstår lagg (tekning flera gånger om tex). hur blir det då?

Inaktiv
Skrivet av Aiek:

har en fråga.

På en dag ska det antagligen spelas 1 match.. Så 15 matcher per dag.
spelare 1 - spelare 2
spelare 3 - spelare 4
spelare 5 - spelare 6
om då spelare 1-4 spelar klart första omgången. men inte spelare 5 och 6. Om då spelare 1 och spelare 4 möts i andra omgången. får de då köra den innan spelare 5 och 6 har kört första omgången?

har en till fråga, om det uppstår lagg (tekning flera gånger om tex). hur blir det då?

Du behöver inte följa spelschemat. Om du t ex möter mig (Pittsburgh) i säg 12:e och 38:e omgången så kan vi spela båda dessa matcher redan första dagen om båda har tid. Så spelschemat spelar ingen större roll!

Jag fick frågan om disconnects igår på IRC och jag ska idag tänka ut lite regler för sådant också, bra att du nämner sådana aspekter som jag inte ens tänkt på.

Mvh
Johan

Inaktiv

Då var det bara ett lag kvar killar! Det är först till kvarn som gäller och vi startar ligan så snart vi fått en sista medlem och ett massutskick av e-mail kommer ske till alla medlemmar.

När ligan är fylld kan ni fortfarande skicka in anmälningar för att hamna på en reservlista.

Medlem

ni är 29, ptr lämnade verkade de som?

ptr
Medlem

aaah jag lämnade. Sorry för det!

Medlem

jag har också lämnat. Jag är inte så sugen på att skriva matchrapporter hela dagarna

ptr
Medlem

haha det tar väl inte så lång tid. 5min typ. Hur som helst kunde jag fan inte spela med New york islanders och på ps3. Gav det 7 matcher typ men kändes verkligen som att alla mina spelare åkte i sirap :/

Inaktiv

Aiek, Ptr:

Det var tråkigt att ni lämnade ligan, men som sagt, ni borde veta om att man ska skriva matchrapporter om ni läst reglerna.
En matchrapport tar 3-5 minuter att skriva och det är knappast "hela dagarna", dessutom gäller det endast hemmalaget.

Men men, om några andra är intresserade av att vara med så är ni välkomna in på hemsidan!

1
Skriv svar