Är Siren: Blood Curse värt att köpa?

Medlem
Är Siren: Blood Curse värt att köpa?

Jag är sugen på ett riktigt skräckspel som skrämmer slag på en.
Har läst att Siren: Blood Curse ska vara ett ganska läskigt spel.
Undrar därför om det är värt att köpa för 300kr på PS Store?

Har ni några andra tips på skräckspel så kom gärna med förslag!

Medlem

Kan rekomendera Dead Space om du inte redan spelat det.

Medlem

Nope, har inte spelat det än. Såg däremot idag att det fanns att köpa ganska billigt, så det blir nog att jag köper det tids nog.

Däremot har jag hört blandade känslor om Dead Space när det gäller hur rädd man blir. Vissa tycker inte alls att man blir rädd medans andra tycker det är skitläskigt.

Jag söker något i stil med Silent Hill 2. Riktigt läskigt och bra story. Behöver nödvändigtvis inte vara samma stil på spelet men riktigt jäkla läskigt ska det vara!

Medlem

Tycker inte att Siren har någon fantastisk handling, men atmosfären och mycket av konceptet är samma som i Silent Hill, har för mig att det är några nyckelpersoner som jobbat på båda serierna.

Tycker om Siren, det jag vågat spela. Diggade du första SH är det absolut värt ett försök.

Medlem

Dead Space var ganska mycket action i och väldigt skrämmande. Men inte på samma sätt som sh. Sen blir man lite avtrubbad längre in i spelet och vänjer sig.

Fast kan ändå rekomendera spelet, för det är verkligen bra.

Medlem

Köp Silent Hill Homecoming, är hyfsat skrämande.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Efter att ha kollat in lite videos och sånt på youtube så har jag bestämt mig för att köpa Silent Hill: Homecoming till att börja med, sen efter hand köper jag nog både Dead Space och Siren: Blood Curse

1
Skriv svar