Silent Hill 1 nu på PSN.

Inaktiv
Silent Hill 1 nu på PSN.

STOPPA PRESSARNA!

Ja, som titeln lyder så finns nu Silent Hill 1 på PSN, nu äger ju jag originalet men jag höll på att svimma när jag såg att det fanns på PSN för ynka 45:-, och dessutom lyser med sin frånvaro på US PSN som i övrigt ligger stormsteg före oss i EU.

Det finns inga ursäkter, det här spelet är en klassiker inom survival horror genren som skrämmer skiten ur mig än idag och grafiken charmar brallorna av mig och får mig alltid att tänka på hur obetydlig grafik är när storyn är så oförskämt bra, köp, köp, KÖP!

Jag äger originalet (och samtliga spel ur serien) men kommer ändå köpa detta så slipper jag repa min orignalskiva

Frågan är dock om det är den censurerade versionen, det finns nämligen två versioner, och tack vare våra vänner i tyskland så innehåller PAL versionen kortväxta monster medans NTSC versionen innehåller små skolbarn i skolan t.ex., jag har lyckligtvis båda versionerna men vill ha NTSC versionen på PSX

Men som sagt, har ni inte spelat Silent Hill 1 förut så är det med stor avund jag ser på er och säger - KÖP!!!!!!


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Åh fan, man kanske skulle köpa det då. Det enda jag spelet i serien är 3an när det kom. Var väl sådär. Men 45kr är ju inte så farligt. Risken är väl dock att man inte kommer gilla spelet nu när man är van med dagens spel.

Inaktiv

Ja det är möjligt. Jag är mycket tacksam som inte hänger upp mig på det grafiska i spel utan lägger energi på tyngden istället, och det är något som SH1 verkligen inte saknar, en obestridd klassiker.

Förstår inte varför FZ inte gjort detta till en nyhet, för det är ju inte precis så att Silent Hill inte lämnat stora avtryck i spelgenren efter sig, men det är väl viktigare att skriva om MS chefer som klappar varandra på axeln över hur mycket bättre dem säljer än Sony.


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Hyrde SH1 när det var nytt en gång i tiden, vågade inte köra längre efter man kom ut ur gränden i början Fast har varvat det 4 gånger sen dess. Köpte SH: Homecoming igår vilket är ok, inte lika bra som SH2 (vilket är det bästa i serien).


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Nej vi kan nog inte räkna med att något nytt spel i serien kommer kunna matcha den fantastiska storyn i Silent Hill 2, det håller jag fortfarande som en varm favorit i serien, tillsammans med det första!


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

1
Skriv svar