Medlem
Trophies

Man har ingen ps3, men är ändå nyfiken på trophies på ps3, hur det funkar,
på 360 så brukar det vara 50 olika achivments i ett spel man köper i butik som ger 1000 poäng om man klarar allt, och cirka 200 poäng på arcadespel.

Men ps3 har ju såkallade trophies, och hur många olika valörer är det på dom, guld , silver och brons ?
Då undrar man ju hur det är uppdelat, klarar man flera svåra saker i ett spel så får man flera guldtrophies och klarar man lättare saker i samma spel så får man typ bronstrophies ?
eller hur funkar det egentligen.

Medlem

Trophies använder sig också av ett nummersystem ungefär som achievments. Brons är 1, Silver är 2, Guld är 6 och platinum är 12 poäng. Det är såklart svårare att ta en guld än en brons. Platinum får du när du har tagit alla andra trohpies i ett spel. Men mindre spel på PSN innehåller inga platinum trophies.

Din sammanlagda poäng räknas om till din aktuella level. Och precis om i ett rpg, så blir det tuffare och tuffare att gå upp i level

Edit: Jag är nästan säker att detta är hur många poäng du måste ta sammanlagt för att nå en viss level:

14 för level 2
40 för level 3
80 för level 4
160 för level 5
265 för level 6
400 för level 7

Medlem

Nice
säga vad man vill om Trophies och Achivments, men helt klart så höjer det underhållningsvärdet och viljan att verkligen avsluta ett spel noggrant.

Medlem

Absolut. Jag gillar att jaga svåra achievements och trophies. Just nu nöter jag sista poängen på Infinite Undiscovery (1 sketen poäng för att spöa svåraste bonusbossen på svåraste inställningarna) samt att klara Uncharted 1 på Crushing för platinum bucklan - vilket är lättare sagt än gjort.


signatur
ptr
Medlem

Jag och andra sidan tycker det är värdelöst men är väl okej för dom som gillar det.

Medlem

Jag gillar att vi på PS3 har fått våra Trophies nu, var ju segt i början där men nu skall ju tydligen alla releaser från och med 2009 ha det, alltid gött

Hade dock inte vart helt fel om dem kundre ändra så att det går lite snabbare att läsa både sitt eget och andras trophy-card, fast det kanske bara är mitt nät som är segt?


signatur
ptr
Medlem
Skrivet av Slashneed:

Jag gillar att vi på PS3 har fått våra Trophies nu, var ju segt i början där men nu skall ju tydligen alla releaser från och med 2009 ha det, alltid gött

Hade dock inte vart helt fel om dem kundre ändra så att det går lite snabbare att läsa både sitt eget och andras trophy-card, fast det kanske bara är mitt nät som är segt?

samma här och jag har 100/100 utan någon router. så ja det är inte vårat fel haha

Medlem

De ska fixa det har de sagt

Inaktiv

Trophy-carden är snabbare nu efter 2.70 uppdateringen.

1
Skriv svar