Internet problem med PS3

Medlem
Internet problem med PS3

Hej mitt PS3 fungerar inte att spela online på jag kan vara på PSN och hämta andras banor på LPB men jag kan inte köra en online match i BF bad company. Det är också konstigt för det fungerar utmärkt hos min pappas hus, det är hos min mamma det uppstår problem. Någon som har en ide om vad som kan vara problemet??


signatur

Är också C3D och zeed1994 på andra ställen

ptr
Medlem

Inte så insatt i vilka portar som ska vara öppnade och så i routern, men är förmodligen olika portar som körs beroende på vilket spel och så.

Ett tips för kan vara att sätta PS3-an i DMZ. Det är väldigt enkelt brukar oftast bara vara något klick. Kolla manualen till routern

Medlem

Ok. Ska testa det på onsdag


signatur

Är också C3D och zeed1994 på andra ställen

Medlem

Det kan också vara så att internetleverantören ni har hos din mamma inte kan kontakta vissa servrar på PSN. Jag hade själv samma problem i början när jag köpte min PS3. Fick ringa och tjata på dom ett antal gånger och kolla upp massa ip-nummer själv. Det löste sig rätt fort iaf då alla verkade ha samma problem hos den leverantören.

Medlem

det är samma leverantör hos båda(telia)


signatur

Är också C3D och zeed1994 på andra ställen

ptr
Medlem
Skrivet av Spectral:

Det kan också vara så att internetleverantören ni har hos din mamma inte kan kontakta vissa servrar på PSN. Jag hade själv samma problem i början när jag köpte min PS3. Fick ringa och tjata på dom ett antal gånger och kolla upp massa ip-nummer själv. Det löste sig rätt fort iaf då alla verkade ha samma problem hos den leverantören.

haha va? vad i helvete? :/ vad var det för värdelös ISP?

Medlem

Kör du trådlöst? Hade liknande problem å då vare min router som spöka.. men efter ja fixat dom nyaste drivrutinerna till den så funka de fint...


signatur

PSN: Draobs

Medlem

jag kör med trådlöst men har samma problem med slad


signatur

Är också C3D och zeed1994 på andra ställen

Medlem

Men du kör me sladd igenom samma router? testa kör utan router, eller nån annan..

Ja har en D-Link 524 (tro ja den heter)


signatur

PSN: Draobs

Medlem

Om du sitter på en Linksys WRT54 router hos din mor så måste du stänga av Media server funktionen (finns under nätverks instälningarna) för den får uppkopplingen att balla ur.

Du kan ju pröva det även om du inte har en sån router då jag inte vet om andra routrar lider av samma problem.

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Om du sitter på en Linksys WRT54 router hos din mor så måste du stänga av Media server funktionen (finns under nätverks instälningarna) för den får uppkopplingen att balla ur.

Du kan ju pröva det även om du inte har en sån router då jag inte vet om andra routrar lider av samma problem.

Aldrig upplevt något problem med min WRT54 och mitt PS3 fast min Media server är på.

Medlem

Problemet fixat nu och det löstes genom en yxa i min router:D ( jag stängde av brandväggen) så man tackar för förslagen:D


signatur

Är också C3D och zeed1994 på andra ställen

1
Skriv svar