Kan inte läsa Skivor.

Medlem
Kan inte läsa Skivor.

Idag så skulle jag sätta på och lira lite bfbc som vanligt,men! när jag satte i skivan så kom ingen skivikon upp på spel.väntade 5 minuter,fortfarande hände inget,men den "Läser skiva" ikonen i högra hörnet läser hela tiden.
Har testat att starta om och kolla så att skivan inte har nån repa,skivan ser helt perfekt ut,funkade inte och starta om.
Har även testat och sätta i en annan skiva,men det funkade inte heller.

Säg inte att jag måste köpa nytt Ps3!!!?

Medlem

Det är säkert Blu-Ray spelaren som har dött. Du har rätt att byta varan i butiken du köpte konsolen ifrån. Med kvitto förstås.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Som WaltX säger din ps3 kan vara defekt.
Jag läste någonstans att Ps3 laser för blueray har tunnare
teknik föratt läsa spår på blueray CDn om jag kommer ihåg rätt, data är hårdpackad i spår på skivorna, jag menar spelet på skivorna är hårdpackat föratt CDn ska få så hög lagring plats, det resulterar
i med svårare för lasern att läsa spår från cd skivan. Jo tätare hårdpackat trång spår på skivorna desto svårare för lasern att läsa.

Medlem
Skrivet av WaltX:

Det är säkert Blu-Ray spelaren som har dött. Du har rätt att byta varan i butiken du köpte konsolen ifrån. Med kvitto förstås.

Okej. men har jag bytesrätt även fast jag inte har köpt försäkring?/jag köpte den hos siba,dom tjatade "aa om du köper den försäkring bla bla".
jag sa bara nej,men endå kan jag byta den va?

PS. kan jag få behålla min gamla hårddisk på det nya ps3 isåfall?

Medlem

Hårddisken kan du nog glömma. Om det inte är så att dom lagar din ps3. Men det troliga är nog att den byts ut antingen direkt i affären eller av Sony.

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av WaltX:

Det är säkert Blu-Ray spelaren som har dött. Du har rätt att byta varan i butiken du köpte konsolen ifrån. Med kvitto förstås.

Okej. men har jag bytesrätt även fast jag inte har köpt försäkring?/jag köpte den hos siba,dom tjatade "aa om du köper den försäkring bla bla".
jag sa bara nej,men endå kan jag byta den va?

PS. kan jag få behålla min gamla hårddisk på det nya ps3 isåfall?

Du ska få en ny konsol utan försäkring.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

försäkring är ju ifall du tappar den, blir stulen etc, vanlig garanti gäller utan deras försäkringar, bara gå till butiken säg den vägrar läsa skivor så ska den bytas ut, vet ej om den ska skickas till verkstad för att fastställas att den är paj eller om dom byter direkt..

Medlem

Okej,hoppas att det funkar då.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Okej,hoppas att det funkar då.

Ett tips är att försöka vara bestämd och inte låta dem försöka med "men, men, men". Utan gå dit, lägg konsolen i famnen på dom och kräv en ny konsol. Kunden har alltid rätt


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Medlem

Jag kan tipsa dig om att stoppa in en usb-sticka i ps3:an och kopiera över dina savefiler innan du lämnar in den, så är det bara att kopera tillbaka dom sen till din nya eller fixade ps3:a.

Medlem
Skrivet av Tony:

Jag kan tipsa dig om att stoppa in en usb-sticka i ps3:an och kopiera över dina savefiler innan du lämnar in den, så är det bara att kopiera tillbaka dom sen till din nya eller fixade ps3:a.

det är inte riktigt savefilerna jag är ute efter,det är nämligen så att jag har någon annans kreditnummer,jag kan köpa vad jag vill från Playstation Store,och det är inte ofta man kan göra det,och om då dom byter ut den så har jag inte det nummret kvar

ptr
Medlem

om du utnyttjar någon annans kort som inte vet om det så kan du lika gärna tutta eld på din ps3a och dig själv samtidigt

Medlem

jag ska sluta med det,jag har köpt 2 addons**,jag tyckte det var dålig stil...om du finns här på sida,så förlåtxD

PS. var hos SIBA idag och skulle byta det,men dom sa att jag skulle ringa sony och att dom skulle komma hem och hämta ps3 typ

Medlem

Eh ? sony har ingen service som xbox 360 där man ringer å får budfirma som skickar hem en kartong som du sedan ska ringa igen så dom hämtar.. siba verkar dra en rövare har du köpt den där så är det där du ska få hjälp om det är garanti kvar.

Medlem

ja,jag mailade sony och fråga,dom sa liknande: nää,vi har inte hand om sånt,det är återförsäljaren,så jag bara: aha,vafaan har dom lurat mig.
så jag ska dit nästa helg och skälla ut dom:P

Inaktiv

Jag hade exakt samma problem med min PS3a. Skickade in den till webbhallen så skickade dem den vidare till Sony om jag minns rätt. Det tog dok 8 veckor innan jag fick tillbaka den.

Det är tydligen längre väntetid när det gäller 80 gigs versionen.

Medlem
Skrivet av totte1015:

det är inte riktigt savefilerna jag är ute efter,det är nämligen så att jag har någon annans kreditnummer,jag kan köpa vad jag vill från Playstation Store,och det är inte ofta man kan göra det,och om då dom byter ut den så har jag inte det nummret kvar

Är det inte bara att fråga om numret igen då eller använder du någons kreditkort utan tillåtelse? :$

Medlem

utan tillåtelse,men jag har slutat nu

Medlem

Och du är dum nog att säga det här när vem som helst kan se ditt namn i din profil. Hade jag orkat skulle jag nog polisanmäla dig direkt.

Eller nej vänta, jag polisanmäler dig nu as we speak.

Inaktiv

Kan detta inte bero på att han har repiga CD-skivor? För det brukar inte hända mig ofta, men ibland. Man måste ta hand om sina skivor.

Medlem
Skrivet av Thrash:

Kan detta inte bero på att han har repiga CD-skivor? För det brukar inte hända mig ofta, men ibland. Man måste ta hand om sina skivor.

Inte en enda repa,och då menar jag: inte en enda repa.
jag är noggrann med sådant,lägger Alltid mina skivor i fodralet.

Föresten,jag har lämnat in mitt PS3 nu,ingasomhelst problem,bara att man skulle säga sin adress etc.
så nu är mojängen på lagning!

Medlem

Har du seriöst använt en annans konto i PS Store utan tillåtelse?! Du kanske förtjänar att vara utan en konsol...?

Medlem

Förstår inte hur du kan använda ens annans kontokort,
jävligt osjysst. (Och olagligt)

Medlem

jag köpte 2 addons** för ca 30 spänn,jag vet att det är olagligt men jag har ett nys om vem som betalar nu,och han känner mig.
det är en bekant som jag fick kontonummret av,för att köpa PAIN och lite mer,sen så har inte kontonummret försvunnit,och då har bara jag inte tänkt på det

1
Skriv svar