Killzone 2 eller Street fighter 4?

Inaktiv
Killzone 2 eller Street fighter 4?

Vad tycker ni man ska köpa idag?

Killzone 2 eller Street fighter 4?
vilket håller längst spelmässigt?

Medlem

Killzone 2 utan att tveka. SF IV är ju multiplat och tar tyvärr inte vara på ps3'an överlägsenhet så det blir bara slätstruket och tråkigt.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Killzone 2 helt klart många mp månader framför mig med det.

Inaktiv

ok då får de nog bli ett KZ2, de såg sjukt snyggt ut på demot!

Medlem
Skrivet av Sito:

Killzone 2 utan att tveka. SF IV är ju multiplat och tar tyvärr inte vara på ps3'an överlägsenhet så det blir bara slätstruket och tråkigt.

Så alla spel som inte är exklusiva är skit? Måste säga att du föregår med en väldigt taskig attityd här på forumet.

Frågan angående vilket spel som ska väljas beror ju helt på vilken genre du gillar, då spelen är så pass olika. Skulle gissa på att du får ut ungefär lika mycket speltid av båda två.

Killzone:s SP-läge må inte vara det längsta men däremot har du vad som verkar vara ett välutvecklat och underhållande MP-läge, som du säkerligen kan krama ur många, många timmar ur.

Fightingspel håller ju rent allmänt väldigt länge. Däremot finns det väl inte mycket till SP-läge och det är väl oftast roligast att lira den typen av spel med vänner. Själv har jag aldrig varit något större fan av fighting-genren, så om du frågar mig skulle jag nog säga Killzone 2.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Skulle endast köpa SF4 om du är intresserad av att lira online på en seriös nivå, har du inte mycket tid att lägga ner på SF4 så kommer du endast få spö om och om igen.

Inaktiv

Ok, tack för ett jätte bra svar
de kommer nog bli att inköpa ett Killzone 2, jag tycker väldigt mkt om spel med handlingar.

Blir som en film för mig. Lirar just nu Prince of persia men väldigt enformigt spel.

Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Sito:

Killzone 2 utan att tveka. SF IV är ju multiplat och tar tyvärr inte vara på ps3'an överlägsenhet så det blir bara slätstruket och tråkigt.

Så alla spel som inte är exklusiva är skit? Måste säga att du föregår med en väldigt taskig attityd här på forumet.

Frågan angående vilket spel som ska väljas beror ju helt på vilken genre du gillar, då spelen är så pass olika. Skulle gissa på att du får ut ungefär lika mycket speltid av båda två.

Killzone:s SP-läge må inte vara det längsta men däremot har du vad som verkar vara ett välutvecklat och underhållande MP-läge, som du säkerligen kan krama ur många, många timmar ur.

Fightingspel håller ju rent allmänt väldigt länge. Däremot finns det väl inte mycket till SP-läge och det är väl oftast roligast att lira den typen av spel med vänner. Själv har jag aldrig varit något större fan av fighting-genren, så om du frågar mig skulle jag nog säga Killzone 2.

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Sito:

Killzone 2 utan att tveka. SF IV är ju multiplat och tar tyvärr inte vara på ps3'an överlägsenhet så det blir bara slätstruket och tråkigt.

Så alla spel som inte är exklusiva är skit? Måste säga att du föregår med en väldigt taskig attityd här på forumet.

Frågan angående vilket spel som ska väljas beror ju helt på vilken genre du gillar, då spelen är så pass olika. Skulle gissa på att du får ut ungefär lika mycket speltid av båda två.

Killzone:s SP-läge må inte vara det längsta men däremot har du vad som verkar vara ett välutvecklat och underhållande MP-läge, som du säkerligen kan krama ur många, många timmar ur.

Fightingspel håller ju rent allmänt väldigt länge. Däremot finns det väl inte mycket till SP-läge och det är väl oftast roligast att lira den typen av spel med vänner. Själv har jag aldrig varit något större fan av fighting-genren, så om du frågar mig skulle jag nog säga Killzone 2.

Visst alla multiplatfomer är ej dåliga men jag ska helt ärligt säga att många av dom brukar bli lite sämre på ps3 (svårt att koda på den) även omps3 är aningen starkare än x-boxen 360.

Exempel
call of duty 5
Fallout 3
Gta 4

Medlem
Skrivet av hicktor_91:

Visst alla multiplatfomer är ej dåliga men jag ska helt ärligt säga att många av dom brukar bli lite sämre på ps3 (svårt att koda på den) även omps3 är aningen starkare än x-boxen 360.

Exempel
call of duty 5
Fallout 3
Gta 4

Men de är väl knappast så pass dåligt optimerade att de är helt ospelbara? Det är väl rätt självklart att exklusiva spel oftast är bättre när det gäller kodning och prestanda då utvecklarna endast behöver fokusera på en plattform, men det var inte just det jag tänkte på när jag läste Sitos inlägg.

Skrivet av Sito:

tar tyvärr inte vara på ps3'an överlägsenhet så det blir bara slätstruket och tråkigt.

På honom låter det precis som att multiplattformsspel är rent skit och inte bara när det gäller prestanda, utan även handling och andra moment. Det är i min mening bara skitsnack.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av hicktor_91:

Visst alla multiplatfomer är ej dåliga men jag ska helt ärligt säga att många av dom brukar bli lite sämre på ps3 (svårt att koda på den) även omps3 är aningen starkare än x-boxen 360.

Exempel
call of duty 5
Fallout 3
Gta 4

Men de är väl knappast så pass dåligt optimerade att de är helt ospelbara? Det är väl rätt självklart att exklusiva spel oftast är bättre när det gäller kodning och prestanda då utvecklarna endast behöver fokusera på en plattform, men det var inte just det jag tänkte på när jag läste Sitos inlägg.

Skrivet av Sito:

tar tyvärr inte vara på ps3'an överlägsenhet så det blir bara slätstruket och tråkigt.

På honom låter det precis som att multiplattformsspel är rent skit och inte bara när det gäller prestanda, utan även handling och andra moment. Det är i min mening bara skitsnack.

Mr.bear chilla enda anledning till att jag blir sur över att spel oftast är mindre bra optimerade på ps3 är att alla JÄVLA fanboys pekar på de och säger att ps3 suger.
Sen sa jag bara att spelen var "lite sämre" inte helt ospelbara som du påstår.

ptr
Medlem

jag skulle säga Killzone 2! Om man nu inte bara älskar street fighter och suttit och nött de äldre spelen hur mycket som helst.

Sen är det nog bäst om alla bara kick+ban+ignore mode on på Sito.

Inaktiv

Blir ett Killzone 2 senare idag

Medlem
Skrivet av Crazyivan:

Blir ett Killzone 2 senare idag

Grattis till ett bra val

Inaktiv
Skrivet av GodsGreatest:
Skrivet av Crazyivan:

Blir ett Killzone 2 senare idag

Grattis till ett bra val

tackar tackar

hoppas de har en bra handling nu bara

Medlem
Skrivet av hicktor_91:

Mr.bear chilla enda anledning till att jag blir sur över att spel oftast är mindre bra optimerade på ps3 är att alla JÄVLA fanboys pekar på de och säger att ps3 suger.
Sen sa jag bara att spelen var "lite sämre" inte helt ospelbara som du påstår.

Jag är lugn. Försökte inte hoppa på dig på något sätt. Jag sa inte heller att spelen var ospelbara, utan tvärtom, att de är väl INTE ospelbara BARA för att det är multiplattform. I vilket fall som helst var det mer av en fråga än något annat, då jag inte har lirat något av de spelen på PS3.

Att jag sedan klagade lite på Sitos inlägg var för att jag tycker att det är helt fel att säga så som han gör. Det behöver inte vara någon större skillnad i kvalité på exklusiva titlar och multiplattformstitlar, i alla fall inte när det gäller moment som handling och atmosfär - vilket var vad jag uppfattade att Sito klagade på. Om han nu inte menade det så ber jag om ursäkt.

För att klargöra det ännu en gång... Jag tycker det är fel att säga att multiplattformstitlar är tråkiga bara för att de inte tar vara på en viss "överlägsenhet", vare sig det gäller PS3, 360, Wii eller någon annan konsol. Multiplattformstitlar kan vara minst lika mycket underhållande som exklusiva titlar.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Måste fråga vissa grafikälskare, stannar ni kvar vid er ps3a när ett annat konsolmärke i framtiden släpper ny konsol som då är bättre än den äldre ps3an eftersom grafiken är så viktig för er ?

Eller byter ni hela tiden sida när ett annat märke kommer ut med en ny maskin ?
Vore kul att veta om grafiken är viktigare än märket, eller om det är tvärtom.

ptr
Medlem

När det kommer en ny konsol så lär det ungefär samtidigt komma en ps4 som folk kan köpa. Jag tror inte det är grafiken på en konsol som säljer utan spelutbudet och själva märket. Jag valde PS3 för jag har haft ps1 och ps2 och varit helnöjd med båda två så varför inte ta den tredje. Sen kom det såklart massa spel till xbox360 också så det var lika bra att köpa en sådan också Wii:t står bara och samlar damm.

Jag kommer nog köpa båda nya xbox och nya playstation i framtiden. Om det inte blir något som "från och med nu kommer alla spel komma på alla konsoler" då blir det bara ett playstation.

Medlem

Själv så föredrar jag att köpa den konsol som kompisarna har, blir ju mer kul så.

ptr
Medlem

Klart det, men om inte så många har eller intresse utav så spelar det inte så stor roll

Medlem

om det är nån plattform som blir lidande av allt multiplattformsvammel så är det PC'n.

Ps3 och XB360 är stort sett indendiska.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av ptr:

Sen är det nog bäst om alla bara kick+ban+ignore mode on på Sito.

Varför då? för att man säger som man tycker?
Det är ju allmänt känt att nästan alla multiplattform spel utvecklas på xbox för att den är enklare att programmera på och sedan konverteras till ps3 med blandade resultat som följd. Valet mellan KZ2 och SFIV torde ju då bli ganska enkelt i mina ögon då alla andra konsoll spel är "tråkiga" och "slätstrukna" i jämnförelse.
IMO då förstås....


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

ptr
Medlem
Skrivet av Sito:
Skrivet av ptr:

Sen är det nog bäst om alla bara kick+ban+ignore mode on på Sito.

Varför då? för att man säger som man tycker?
Det är ju allmänt känt att nästan alla multiplattform spel utvecklas på xbox för att den är enklare att programmera på och sedan konverteras till ps3 med blandade resultat som följd. Valet mellan KZ2 och SFIV torde ju då bli ganska enkelt i mina ögon då alla andra konsoll spel är "tråkiga" och "slätstrukna" i jämnförelse.
IMO då förstås....

Klart man får säga vad man tycker, men man behöver inte ljuga för det. PS3an är långt ifrån ÖVERLÄGSEN. Alla spel som kommer nu som är till både ps3 och xbox360 flyter ju på precis lika bra och ser lika bra ut. Jag har svårt att se att SFIV skulle se mycket bättre ut och flyta på mycket bättre om det bara utvecklades till ps3 (eller i första hand i alla fall).

Sen så var ju inte ens frågan vilket som såg bäst ut eller var bäst optimerat.

Medlem

Killzone 2 inget snack om saken.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv
Medlem

Lite sent ute men skaffa båda Jag gjorde det och ångrar inget XD

1
Skriv svar