Emulering av PS2-spel på PS3??

Medlem
Emulering av PS2-spel på PS3??

Någon som hört eller läst något nytt om emulering av gamla PS2-spel till PS3?

Jag läste för något år sedan att Sony jobbade med att lansera PS2-spel antingen genom PSN eller genom en framtida firmware-patch som skulle göra det möjligt att emulera PS2-spel.

Jag äger själv en "ny" PS3 som tyvärr inte är bakåtkompatibel...

Medlem

Än så länge så finns det ju bara playstation 1 spel på PSN om frimwaren har jag inte hört något

Medlem

Det ryktas om en ny ps3 version till hösten. Där dom bl.a ska lägga till emulering av ps2 spel igen. Om det är sant och om det är "patchbart" till andra ps3or har jag ingen aning om.

Edit: och vart fasen jag hörde det ryktet kommer jag inte på nu....(letar vidare på nätet)


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Ps2 spel på en ny TV gör bara ont i ögonen
HD-upplösning ftw!

Medlem
Skrivet av Muy-thai:

Jag äger själv en "ny" PS3 som tyvärr inte är bakåtkompatibel...

Jag vet hur det känns, har en 80 gigare två USB utgångar. Om jag bara hade köpt en med 4 utgångar hade jag kunnat köra PS2 spel :´(.

Men det skulle vara bra om de gjorde om så att man kunde köra ps2 spel på ps3.

Till sony för att de tog bort bakåtkompabiliiteten
Epic Fail


signatur

When I need an m16 theres gona be plenty on the ground!

Medlem

köp en beg ps2 istället, stödet för ps2 spel kan ändå aldrig mäta sig med en riktig ps2.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

köp en beg ps2 istället, stödet för ps2 spel kan ändå aldrig mäta sig med en riktig ps2.

Kanske inte, men det är mycket bekvämare att endast behöva ha en konsol framme. Själv skulle jag verkligen vilja ha bakåtkompatibilitet i Playstation 3 när jag väl får för mig att införskaffa en.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

1
Skriv svar