God of War 3 info

Medlem
God of War 3 info

Informationen ska vara från gameinformer om källan är av intresse:

- Unlike God of War 1 and 2 where there are only 15 enemies on screen, there will now be around 50 this time.
- You can ride monsters like the Cyclops and "control".
- Kratos on the PS2 used 5,000 polygons, now he uses 20,000.
- They made the weapons "better" so it adds more variety. Like with a different weapon, you don't get just a couple different attacks, but a whole different play ****
- The lion gauntlets are called Cestus.
- Enemy AI's are a lot smarter. Some of the enemies will be "commanders" and control the other grunts.
- Enemies will look different, even if they're the same type. Like, even though the skeleton soldiers are in the same category, they will have varied looks, so it's not like everyone looks the same.
- More boss fights than GoW 1, but less than GoW 2.
- No multiplayer.
- Hades boss fight confirmed.

Medlem

Hur många spel lär det bli i serien tro ?

Medlem

Det här är det fjärde spelet nu och förmodligen det sista.

Bra info


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

ptr
Medlem

djävulskt bra info! ska bli intressant när man får se första gameplay filmerna!

Medlem

Mycket negativ och positiv information. Tack för det! Spelet verkar underligt bra, ska genast köpas när det kommer ut. Hoppas det inte blir för kort. Det här spelet känns som en storsäljare och det tror jag också kanske inte som runescape och såna där spel men ändå, liksom. Verkar otroligt bra.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

En trailer som släpptes tidigare under dagen!

Medlem

Hade vart kul om såna spel haft coop.

Medlem

^- Sagan om ringen spelen till ps2an har väl co-op?

ptr
Medlem

FREAKING EPIC

intressant indeed

alltså, ge mig det här spelet nu!

Medlem
Citat:

"Everything within the trailer itself was "100% real," according to Asmussen. While the action within the trailer was scripted to tell the story that he wanted to tell for the trailer, "everything that you see in here is using actual in-game engine, resolution, effects. Let me assure you, we can draw Kratos in these levels and we can do all this stuff that's happening in here right now."

ONLY ON PLAYSTATION 3.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Sito:
Citat:

"Everything within the trailer itself was "100% real," according to Asmussen. While the action within the trailer was scripted to tell the story that he wanted to tell for the trailer, "everything that you see in here is using actual in-game engine, resolution, effects. Let me assure you, we can draw Kratos in these levels and we can do all this stuff that's happening in here right now."

ONLY ON PLAYSTATION 3.

Ah mah gaad, I didn't know that! Thank you for the very usefull information...... .... ... .


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av TysN:
Skrivet av Sito:
Citat:

"Everything within the trailer itself was "100% real," according to Asmussen. While the action within the trailer was scripted to tell the story that he wanted to tell for the trailer, "everything that you see in here is using actual in-game engine, resolution, effects. Let me assure you, we can draw Kratos in these levels and we can do all this stuff that's happening in here right now."

ONLY ON PLAYSTATION 3.

Ah mah gaad, I didn't know that! Thank you for the very usefull information...... .... ... .

Jealous much???
-------------------------------->Press here for last gen.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

ptr
Medlem

bara jag som tycker att det inte ser något speciellt ut? Molnen i början var ju grymma som fan, men annars tycker jag både killzone 2 och uncharted 2 ser mycket bättre ut!

edit: MEEEEN inte grafiken som gör gow, utan epic-känslan som man har från första till sista sekunden av spelet! :evil::evil::evil:

Medlem

Tror det kommer dröja innan något ser bättre ut än KZ2. Det är så långt före allt annat så det är nästan overkligt. Det som utmärker GOW serien är ju storskaligheten, den episka känslan samt allt gore .


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Sito:
Skrivet av TysN:
Skrivet av Sito:
Citat:

"Everything within the trailer itself was "100% real," according to Asmussen. While the action within the trailer was scripted to tell the story that he wanted to tell for the trailer, "everything that you see in here is using actual in-game engine, resolution, effects. Let me assure you, we can draw Kratos in these levels and we can do all this stuff that's happening in here right now."

ONLY ON PLAYSTATION 3.

Ah mah gaad, I didn't know that! Thank you for the very usefull information...... .... ... .

Jealous much???
-------------------------------->Press here for last gen.

Nej, jag sitter glad vid min PC med Age of Conan och FEAR 2, tillräckligt med blod i de spelen för mig ^^


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

En preview med grym information.

En scan av en tidning med reportage. Kolla på post #17 för läsbara sidor.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Hoppas på co-op, kommer inte komma med men hade vart roligt som fan

Går lite offtopic nu men ändå:
Vad kommer sony ha för exklusiva nu när God of war 3 , heavy rain, KZ2 och det dära dc online samt uncharted 2 spelet släpps?
Kommer ni på några andra, vore synd om de inte släpps någon mer rolig på ett tag

Medlem
Skrivet av hönsgården:

Hoppas på co-op, kommer inte komma med men hade vart roligt som fan

Går lite offtopic nu men ändå:
Vad kommer sony ha för exklusiva nu när God of war 3 , heavy rain, KZ2 och det dära dc online samt uncharted 2 spelet släpps?
Kommer ni på några andra, vore synd om de inte släpps någon mer rolig på ett tag

GT5! ...år 2055 eller nått sånt.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av hönsgården:

Hoppas på co-op, kommer inte komma med men hade vart roligt som fan

Går lite offtopic nu men ändå:
Vad kommer sony ha för exklusiva nu när God of war 3 , heavy rain, KZ2 och det dära dc online samt uncharted 2 spelet släpps?
Kommer ni på några andra, vore synd om de inte släpps någon mer rolig på ett tag

The Official PlayStation 3 Exclusives list for 2009/early 2010

Infamous
Killzone 2
The Agency
Gran Turismo 5
Yakuza 3
Trico
Uncharted 2: Among Thieves
Jak 4
Heavy Rain
White Knight Chronicles
Cross Edge
DC Universe Online
LA Noire
Quantum Theory
Final Fantasy XIII Versus
Demon?s Soul
MAG
Wardevil
Twisted Metal
MLB 09 The Show
SingStar: Volume 3
Warriors Orochi Z
Afrika
Ratchet and Clank Future 2
Flower
Fat Princess
Eye Pet
Dark Mist
Red Dead Revolver Sequal
Jak and Daxter:The Lost Frontier
Savage Moon
SuperCar: Challenge
Nobi-Nobi Boy
Under Siege
The Punisher: No Mercy
Rag Doll Kung Fu: Fists of Plastic
Burn Zombie, Burn!
Skyblue
Wheel of Fortune
Magic Ball
Mahjong Tales: Ancient Wisdom
Cuboid
Ember
Topatoi
Astro Tripper
Trine

ONLY ON PLAYSTATION 3.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Så det kommer ett nytt Twisted metall,
Det som är på ps2 var visserligen lite kort, men skitkul att köra igenom i singel och mot varandra, vavade det hur många gånger som helst.

hoppas det är likadan vansinneskörnig på vägar hustak medmera i detta till ps3.

Medlem
Skrivet av Sito:
Skrivet av hönsgården:

Hoppas på co-op, kommer inte komma med men hade vart roligt som fan

Går lite offtopic nu men ändå:
Vad kommer sony ha för exklusiva nu när God of war 3 , heavy rain, KZ2 och det dära dc online samt uncharted 2 spelet släpps?
Kommer ni på några andra, vore synd om de inte släpps någon mer rolig på ett tag

The Official PlayStation 3 Exclusives list for 2009/early 2010

Infamous
Killzone 2
The Agency
Gran Turismo 5
Yakuza 3
Trico
Uncharted 2: Among Thieves
Jak 4
Heavy Rain
White Knight Chronicles
Cross Edge
DC Universe Online
LA Noire
Quantum Theory
Final Fantasy XIII Versus
Demon?s Soul
MAG
Wardevil
Twisted Metal
MLB 09 The Show
SingStar: Volume 3
Warriors Orochi Z
Afrika
Ratchet and Clank Future 2
Flower
Fat Princess
Eye Pet
Dark Mist
Red Dead Revolver Sequal
Jak and Daxter:The Lost Frontier
Savage Moon
SuperCar: Challenge
Nobi-Nobi Boy
Under Siege
The Punisher: No Mercy
Rag Doll Kung Fu: Fists of Plastic
Burn Zombie, Burn!
Skyblue
Wheel of Fortune
Magic Ball
Mahjong Tales: Ancient Wisdom
Cuboid
Ember
Topatoi
Astro Tripper
Trine

ONLY ON PLAYSTATION 3.

The Agency & DC online kommer väl till pc också? Yakuza 3 har tyvärr inte fått något som helst release datum i Europa och Usa. Tog minst 2 år för tidigare Yakuza titlar att släppas här och i USA så skulle ej hoppas på förmycket.

Medlem

Nice info. GoW3 ser riktigt nice ut. Verkar dessutom bli bättre än föregående spel.


signatur

Rawr

Medlem

Hur många spel på den listan är vanliga spel som köps i handeln och psn spel ?

Medlem
Skrivet av ZUJ:

Hur många spel på den listan är vanliga spel som köps i handeln och psn spel ?

Tänk också på att alla dom spelen som han märkte upp är från SONY endast

Medlem

hehe, bryr mig inte så mycket i ärlighetens namn vad som är exklusivt eller inte, men har nu iaf bestämnt att skaffa ps3.
Det faktum att Twisted Metall kommer till ps3 avgjorde beslutet.

Medlem

Tack för infon, Monkey. Börjar seriöst längta efter detta

Medlem
Skrivet av FunnX:
Skrivet av ZUJ:

Hur många spel på den listan är vanliga spel som köps i handeln och psn spel ?

Tänk också på att alla dom spelen som han märkte upp är från SONY endast

Hrm? Finn fem... minst fem fel. Det är titlar exklusiva för Playstation 3, men Sony står absolut inte som utgivare för alla spel på listan. Ett snabbt ögonkast och man kan urskilja ett flertal titlar som har tredjepartsutgivare. Det är nog snarare såg att listan radar upp ALLA spel som exklusiva för Playstation 3 för tillfället, och ungefär hälften är PSN-titlar.

EDIT: Oh, mycket tyder även på att #L.A. Noire (som förövrigt distribueras av Rockstar Games) kommer till Xbox 360 så väl som Playstation 3.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av ZUJ:

hehe, bryr mig inte så mycket i ärlighetens namn vad som är exklusivt eller inte, men har nu iaf bestämnt att skaffa ps3.
Det faktum att Twisted Metall kommer till ps3 avgjorde beslutet.

Gratulerar, jag kan garantera dig att du inte kommer bli besviken på ditt val. Är väl egentligen ett självklart val, finns ingen konsoll på marknaden i dag som är lika kraftfull och mångsidig som ps3'an.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

1
Skriv svar