Lira PSP genom PS3

Inaktiv
Lira PSP genom PS3

Jag har ett PS3 och ett PSP slim.

Undrar om man kan koppla in PSP o sen att man kan lira PSP spelet på tvn med PS3 handkontrollen?

blev lite komplicerat, men hoppas ni förstår.

Alltså:
Koppla in PSP i PS3an
Och lira PSP spelen på tvn med PS3ans handkontroll.
Så man slipper hålla i själva PSP:et

Medlem

Tror det bara går att köra psp som en handkontroll genom en ps3.. men jag vet inte.

ptr
Medlem

det går väl i alla fall definitivt att koppla psp:n till tvn.

Medlem
Skrivet av Crazyivan:

Jag har ett PS3 och ett PSP slim.

Undrar om man kan koppla in PSP o sen att man kan lira PSP spelet på tvn med PS3 handkontrollen?

blev lite komplicerat, men hoppas ni förstår.

Alltså:
Koppla in PSP i PS3an
Och lira PSP spelen på tvn med PS3ans handkontroll.
Så man slipper hålla i själva PSP:et

Sist jag höll på och grejade med min PSP och PS3'n så gick det inte ens att spela PSP-spelen som ligger på PS3'n genom PSP'n. Men det kanske aldrig var tanken att det skulle gå.

Shit vad rörigt det lät.

Egentligen en helt meningslös funktion.

Inaktiv
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Crazyivan:

Jag har ett PS3 och ett PSP slim.

Undrar om man kan koppla in PSP o sen att man kan lira PSP spelet på tvn med PS3 handkontrollen?

blev lite komplicerat, men hoppas ni förstår.

Alltså:
Koppla in PSP i PS3an
Och lira PSP spelen på tvn med PS3ans handkontroll.
Så man slipper hålla i själva PSP:et

Sist jag höll på och grejade med min PSP och PS3'n så gick det inte ens att spela PSP-spelen som ligger på PS3'n genom PSP'n. Men det kanske aldrig var tanken att det skulle gå.

Shit vad rörigt det lät.

Egentligen en helt meningslös funktion.

Ok då förstår jag.
tråkigt

Inaktiv
Skrivet av Spectral:

Sist jag höll på och grejade med min PSP och PS3'n så gick det inte ens att spela PSP-spelen som ligger på PS3'n genom PSP'n. Men det kanske aldrig var tanken att det skulle gå.

Shit vad rörigt det lät.

Egentligen en helt meningslös funktion.

Har du provat att kopiera setupfilen till PSP'n för att sedan installera den där? det är nog så dem har tänkt.:)


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem
Skrivet av impact:
Skrivet av Spectral:

Sist jag höll på och grejade med min PSP och PS3'n så gick det inte ens att spela PSP-spelen som ligger på PS3'n genom PSP'n. Men det kanske aldrig var tanken att det skulle gå.

Shit vad rörigt det lät.

Egentligen en helt meningslös funktion.

Har du provat att kopiera setupfilen till PSP'n för att sedan installera den där? det är nog så dem har tänkt.:)

Ja det funkar väl antagligen, om man har ett större minneskort än 32mb som följde med när jag köpte min PSP för ett par år sen

Inaktiv
Skrivet av Spectral:
Skrivet av impact:
Skrivet av Spectral:

Sist jag höll på och grejade med min PSP och PS3'n så gick det inte ens att spela PSP-spelen som ligger på PS3'n genom PSP'n. Men det kanske aldrig var tanken att det skulle gå.

Shit vad rörigt det lät.

Egentligen en helt meningslös funktion.

Har du provat att kopiera setupfilen till PSP'n för att sedan installera den där? det är nog så dem har tänkt.:)

Ja det funkar väl antagligen, om man har ett större minneskort än 32mb som följde med när jag köpte min PSP för ett par år sen

hehe aa dom e lite större hehe.
tror mitt ligger på 4Gb. hehe

Inaktiv

finns många bra PSP/PS3 titlar att tanka hem (främst gamla PSOne titlar) som man kan spela på en PSP, är värt att överväga en snart. Har redan köpt Destruction Derby, Wipeout, Crash Bandicoot och Theme Hospital som man kan lira på PSP


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

PSP är helt klart värd att köpa. Det finns gott om riktigt bra spel som gör sig imponerande bra på den där lilla maskinen. Att man också kan (från och med slim) koppla den till TVn och få progressive scan gör ju inte saken sämre hehe. I lööv my PSP. PSP/PS3 funktionaliteten känns mer eller mindre värdelös dock - bortsett från ovan nämnda PSX spel etc så klart.


signatur
Medlem

Är inte grejen med PSP/PS3 funktionen att man ska kunna använda PS3an som en media server åt PSPn. Du ska kunna sitta vartsom helst med din PSP och via Wifi kunna starta din PS3a och kolla på film och lyssna på musik.

Inaktiv

Är väl precis som Saarela81 säger; har själv lekt med PSP/PS3 funktionen genom att kolla på filmer på PSP'n, som är utdelat o åtkomligt på PS3 genom Tversity som ligger på datorn ... hoppas ni förstår Funkar prima.

Visst finns det andra funktioner, som att lira PSN/PS3 spel direkt på PSP (Lair, t.ex.) men det är inte nåt jag gör så mkt.

Medlem

Själv sitter man med en PSP phat Jag tycker iaf att det är ganska coolt att man kan sitta vart som helst med tillgång till Wifi och kolla på de filmer eller bilder som man har på ps3an.

1
Skriv svar