Dax att byta till xbox?

Medlem
Dax att byta till xbox?

Jag har haft min PS3 i snart ett år, men lutar mer och mer år att skaffa xbox istället. Enda anledningen att jag tvekar är egentligen att xboxen låter för mycket.

Varför är jag då så sur på playstation?

1. Playstation store. Jag fattar inte varför den amerikanska varianten ska vara så mycket bättre än den europeiska? Den har allt jag saknar, tex en speciell kategori för demos, dessutom finns det så mycket mer där att välja på och allt kommer tidigare där. Varför primeras USA framaför EU? Har inte jag betalat lika mycket för min PS3:a? Är jag inte lika viktig som kund? Det kan inte vara speciellt svårt att få båda att se likadana ut och ha samma innehåll... Jag känner mig illa behandlad helt enkelt, är besviken och förbannad.

Dessutom har jag hört/läst att microsofts onlinetjosan är mycket mer utvecklad och har mycket mer innehåll.

2. Det kommer så otroligt få bra spel till PS3. Gran turismo som jag sett fram mot ända sedan jag skaffade PS3 kommer att dröja länge länge länge innan det släpps.

Har alltid varit lite av en fanboy av playstation, men mitt tålamod är slut. Jag byter snart sida :\

Medlem

Gå till konsolen som tilltalar dig spelmässigt är mitt råd, sedan att vi i Europa blir illa behandlade med online tjänster etc är ju inget ovanligt och detta är ett stort problem med 360 också.

Medlem

Allt detta tjabbel om "sidor" hit och dit. Köp den leksak du tycker är rolig. Svårare än så är det inte.

En del får det att låta som att vi kunder (och utvecklare också, för den delen) är skyldiga att vara lojala in i döden och att det på något sätt är ett livsavgörande beslut huruvida man spelar på den ena eller andra maskinen hehe. Störtlöjligt.


signatur
Inaktiv

kan faktiskt inte hålla med där...det är inte löjligt.
det är och kommer alltid att vara Sony vs. Microsoft,, thats it

jag är såklart en stolt ps3 ägare

Medlem

1. Det tar 5 minuter att göra ett us psn konto, och ja du kan handla och köpa spel där med.

2. Uttjatat argument som inte längre är sant för 5 öre. Kom ju bättre exklusiva titlar till ps3 under 2008 än vad det gjorde till xbox. 2009 kommer bli ännu bättre till ps3an. Har du en någorlunda ok PC finns det ingen anledning att ha en xbox för alla spel på xbox kommer förr eller senare till pc ändå.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Sito:

1. Det tar 5 minuter att göra ett us psn konto, och ja du kan handla och köpa spel där med.

2. Uttjatat argument som inte längre är sant för 5 öre. Kom ju bättre exklusiva titlar till ps3 under 2008 än vad det gjorde till xbox. 2009 kommer bli ännu bättre till ps3an. Har du en någorlunda ok PC finns det ingen anledning att ha en xbox för alla spel på xbox kommer förr eller senare till pc ändå.

Blir man inte bannad då om dom upptäcker att man kör ett usa psn konto och man bor i europa ?

Medlem

^- Tror det har hänt att folk fått sina account nerstängda av den anledningen, men tror att chansen är väldigt lite om jag ska vara helt ärlig.

Medlem
Skrivet av get_runk:

kan faktiskt inte hålla med där...det är inte löjligt.
det är och kommer alltid att vara Sony vs. Microsoft,, thats it

Jo, det är fruktansvärt löjligt. Det är inte annat än barnfasoner på det hela. Varför måste vissa försöka bevisa att deras "pappa" är bättre än andras? Har folk verkligen inget bättre att göra med sina liv?

Men, ja... Det är väl ingen idé att gå in på det. Det kommer alltid finnas barnrumpor som inte kan låta bli att kasta skit på något som de själva inte har. Själv tycker jag det låter som avundsjuka.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av get_runk:

kan faktiskt inte hålla med där...det är inte löjligt.
det är och kommer alltid att vara Sony vs. Microsoft,, thats it

Jo, man sa samma sak om Amiga vs. Atari, och detta är precis lika löjligt.......


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Du kan äga båda konsolerna vettu, har du pengarna till det så är det väl inget problem?

Själv har jag PS3 och en skapligt ny dator, skulle köpt en xbox om dom inte hade gått sönder så ofta. Men jag klarar mej nog utan Fable och GoW tror ja faktiskt

Medlem
Skrivet av zdragoonz:

Du kan äga båda konsolerna vettu, har du pengarna till det så är det väl inget problem?

Själv har jag PS3 och en skapligt ny dator, skulle köpt en xbox om dom inte hade gått sönder så ofta. Men jag klarar mej nog utan Fable och GoW tror ja faktiskt

Håller med behåll din ps3 och köp ett 360

Medlem

De flesta spel som släpps idag är ju multiplatforms-titlar iaf. Tycker väldigt få spel är exklusiva så det känns som det kvittar vilken konsol man har egentligen.

ptr
Medlem

Precis, men bäst är alltid att ha alla konsoler så att man absolut inte missar något ;D

Inaktiv

Som någon sa, det kommer alltid vara Sony vs Microsoft, Nintendos lilla konsol är det lilla syskonet, medans Sony och MS tävlar om spelen, onlinetjänsten, grafiken men främst av allt spelarna.
PS3 och Xbox 360 kommer vara dom riktiga "spelmaskinerna", medans Wii tilltalar den stora massan.

Jag har Wii för att:
1.Jag har en dator, visst är det svårt att jämföra datorer och konsoler, men spelen till en konsol kan man oftast hitta till en data

2. Nytt. Nintendo kör den nya stilen, vågar testa något nytt, I like, I like

3. Alla kan vara med, från 3-90, inga sitter och kollar på, alla står upp, hejar tjoar.

4. 2009. Wii har aldrig haft ett riktigt bra spel utbud, men jag tror att det kommer bli ett uppsving nu, många bra spel som jag ser ifram emot.

Oj, tråden handlade inte ens om det
här...haha!:P;)

Om jag var dig skulle jag fortsätta ha min ps3, den är den dyraste konsolen, inte för att det gör någon stor skilland, men, men.
Det kommer flera bra spel till PS3 nu, killzone 2 tex.

Medlem

"Om jag var dig skulle jag fortsätta ha min ps3, den är den dyraste konsolen, inte för att det gör någon stor skilland"
Ehhh va? Om det inte gör någon stor skillnad så varför ska han då behålla den. Och om det är så att du menar att det är en liten skillnad så kanske du kan förklarar på vilket sätt en dyrare konsol per automatik skulle vara bättre?

Inaktiv

lol, byter till xbox 360? säger bara wtf!? och LOL

Medlem
Skrivet av Lusen:

Som någon sa, det kommer alltid vara Sony vs Microsoft, Nintendos lilla konsol är det lilla syskonet, medans Sony och MS tävlar om spelen, onlinetjänsten, grafiken men främst av allt spelarna.
PS3 och Xbox 360 kommer vara dom riktiga "spelmaskinerna", medans Wii tilltalar den stora massan.

Jag har Wii för att:
1.Jag har en dator, visst är det svårt att jämföra datorer och konsoler, men spelen till en konsol kan man oftast hitta till en data

2. Nytt. Nintendo kör den nya stilen, vågar testa något nytt, I like, I like

3. Alla kan vara med, från 3-90, inga sitter och kollar på, alla står upp, hejar tjoar.

4. 2009. Wii har aldrig haft ett riktigt bra spel utbud, men jag tror att det kommer bli ett uppsving nu, många bra spel som jag ser ifram emot.

Oj, tråden handlade inte ens om det
här...haha!:P;)

Om jag var dig skulle jag fortsätta ha min ps3, den är den dyraste konsolen, inte för att det gör någon stor skilland, men, men.
Det kommer flera bra spel till PS3 nu, killzone 2 tex.

Krigsspel som Killzone 2 i all ära, men dom som inte gillar krigsspel bryr sig inte om såna spel, dom vill se mer av andra spel som är bra,
själv så vill man ha mer av spel typ LBP , Ratchet and clank medmera, och mer bra bilspel.

Inaktiv
Skrivet av Spectral:

"Om jag var dig skulle jag fortsätta ha min ps3, den är den dyraste konsolen, inte för att det gör någon stor skilland"
Ehhh va? Om det inte gör någon stor skillnad så varför ska han då behålla den. Och om det är så att du menar att det är en liten skillnad så kanske du kan förklarar på vilket sätt en dyrare konsol per automatik skulle vara bättre?

Du missförståd mig lite där, jag tänkte att det skulle vara värt att behålla sin Ps3, men ändrade mig, medans jag skrev, jag glömde bara bort att radera det

Medlem
Skrivet av Orbs:

Jag har haft min PS3 i snart ett år, men lutar mer och mer år att skaffa xbox istället. Enda anledningen att jag tvekar är egentligen att xboxen låter för mycket.

Varför är jag då så sur på playstation?

1. Playstation store. Jag fattar inte varför den amerikanska varianten ska vara så mycket bättre än den europeiska? Den har allt jag saknar, tex en speciell kategori för demos, dessutom finns det så mycket mer där att välja på och allt kommer tidigare där. Varför primeras USA framaför EU? Har inte jag betalat lika mycket för min PS3:a? Är jag inte lika viktig som kund? Det kan inte vara speciellt svårt att få båda att se likadana ut och ha samma innehåll... Jag känner mig illa behandlad helt enkelt, är besviken och förbannad.

Dessutom har jag hört/läst att microsofts onlinetjosan är mycket mer utvecklad och har mycket mer innehåll.

2. Det kommer så otroligt få bra spel till PS3. Gran turismo som jag sett fram mot ända sedan jag skaffade PS3 kommer att dröja länge länge länge innan det släpps.

Har alltid varit lite av en fanboy av playstation, men mitt tålamod är slut. Jag byter snart sida :\

Jag har både konsolerna men tycker om ps3an bättre.

Möjligtvis att online-delen är lite smidigare till 360n, men inte fan skulle jag betala för den lilla skillnaden. Och jag har aldrig haft problem med online-delen till ps3an, medan 360n kraschade förra julen. Möjligtvis så kanske Sony kan göra något vettigt av Home i framtiden också.

Sen när man kommer till spel så anser jag att ps3 har bättre exklusiva titlar än 360n, för mig själv så slår titlar som MGS4,LBP,Resistance 2, Killzone2, Gran turismo och uncharted högre än Halo, GeoW och Forza.

Jag känner faktiskt lite samma sak när det gäller att vi européer blir lite nedprioriterade, fast vi får åtminstone Kz2 två dagar innan USA.

Sedan så tycker jag att 360s nya gränssnitt NXE är extremt mycket sämre än det var innan, för nu anser jag att ps3ans gränssnitt är bra mycket bättre än 360n.

Menmen i slutändan skulle jag ändå välja den konsol man har vänner och bekanta på.

Medlem
Skrivet av scodriem:

lol, byter till xbox 360? säger bara wtf!? och LOL

Är det en sådan respons du får när du går för att handla på bolaget?

OnTopic: Om det finns fler spel som tilltalar dig som finns på xbox än ps3 så ser jag ingen anledning att behålla din ps3. Försök att sälj den eller byt den mot en xbox och massa spel ( gärna någon av de nyare utgåvorna av xbox)

Än så länge tycker jag om mitt Xbox mer än min PS3 just pga spelen,online tjänsten och kontrollen.

Får se om man tar sig i kragen och köper killzone 2 eller Resistance 2. Resistance 1 var ju ingen höjdare direkt då det var 0 story i det hela men 2an kanske är bättre.

Medlem
Skrivet av Mahlberg:
Skrivet av Orbs:

Jag har haft min PS3 i snart ett år, men lutar mer och mer år att skaffa xbox istället. Enda anledningen att jag tvekar är egentligen att xboxen låter för mycket.

Varför är jag då så sur på playstation?

1. Playstation store. Jag fattar inte varför den amerikanska varianten ska vara så mycket bättre än den europeiska? Den har allt jag saknar, tex en speciell kategori för demos, dessutom finns det så mycket mer där att välja på och allt kommer tidigare där. Varför primeras USA framaför EU? Har inte jag betalat lika mycket för min PS3:a? Är jag inte lika viktig som kund? Det kan inte vara speciellt svårt att få båda att se likadana ut och ha samma innehåll... Jag känner mig illa behandlad helt enkelt, är besviken och förbannad.

Dessutom har jag hört/läst att microsofts onlinetjosan är mycket mer utvecklad och har mycket mer innehåll.

2. Det kommer så otroligt få bra spel till PS3. Gran turismo som jag sett fram mot ända sedan jag skaffade PS3 kommer att dröja länge länge länge innan det släpps.

Har alltid varit lite av en fanboy av playstation, men mitt tålamod är slut. Jag byter snart sida :\

Jag har både konsolerna men tycker om ps3an bättre.

Möjligtvis att online-delen är lite smidigare till 360n, men inte fan skulle jag betala för den lilla skillnaden. Och jag har aldrig haft problem med online-delen till ps3an, medan 360n kraschade förra julen. Möjligtvis så kanske Sony kan göra något vettigt av Home i framtiden också.

Sen när man kommer till spel så anser jag att ps3 har bättre exklusiva titlar än 360n, för mig själv så slår titlar som MGS4,LBP,Resistance 2, Killzone2, Gran turismo och uncharted högre än Halo, GeoW och Forza.

Jag känner faktiskt lite samma sak när det gäller att vi européer blir lite nedprioriterade, fast vi får åtminstone Kz2 två dagar innan USA.

Sedan så tycker jag att 360s nya gränssnitt NXE är extremt mycket sämre än det var innan, för nu anser jag att ps3ans gränssnitt är bra mycket bättre än 360n.

Menmen i slutändan skulle jag ändå välja den konsol man har vänner och bekanta på.

Så du gillar inte Pgr spelen och Fable 2 på 360 då ?

Och jo dom flesta väljer nog konsol efter vad polarna har, det gjorde jag iaf.

Medlem
Skrivet av Tepz:

Så du gillar inte Pgr spelen och Fable 2 på 360 då ?

Och jo dom flesta väljer nog konsol efter vad polarna har, det gjorde jag iaf.

Har inte spelet Pgr, men har spelat Burnout paradise och det var ett underbart spel till båda konsolerna.

Fable 2 var inte riktigt min typ av spel och krockade med LittleBigPlanet så det blev inget köp där heller.

Kan tillägga lite. För någon som redan har en ps3a skulle jag tro att det blir lite av ett nedbyte.

Men 360n är så mycket mer prisvärd än vad ps3an någonsin kommer kunna bli. Där får man renodlad spelkonsol för en överkomlig summa, medan ps3an erbjuder en hel drös konstiga funktioner som ingen egentligen använder så ofta.

Medlem

Nackdelen med Fable2 är att det är för enkelt, den dan man skaffar ps3 så lär ju LBP vara det första spel man skaffar.

Medlem
Skrivet av Mahlberg:

Har inte spelet Pgr

Vad är Pgr för något?

Medlem
Skrivet av hönsgården:
Skrivet av Mahlberg:

Har inte spelet Pgr

Vad är Pgr för något?

Project Gotham Racing - ett racing spel


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Skulle säga såhär, Har du redan ett PS3 finns det ingen anledning att byta till 360. Har di dock ingen konsol än kanske man ska tänka om och kanske köpa ett 360 i tanka på pris skillnaden öndå om PS3 har sänkts nu.


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

Har man cash då borde man ju skaffa mer maskiner i ett flash, och inte låsa sig på en maskin som man tycker är fin,
ju fler maskiner desto mer kul, för man vill ju att varje dag är som jul,
man är ju en gamer inte en lamer.

Medlem
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Spectral:

"Om jag var dig skulle jag fortsätta ha min ps3, den är den dyraste konsolen, inte för att det gör någon stor skilland"
Ehhh va? Om det inte gör någon stor skillnad så varför ska han då behålla den. Och om det är så att du menar att det är en liten skillnad så kanske du kan förklarar på vilket sätt en dyrare konsol per automatik skulle vara bättre?

Du missförståd mig lite där, jag tänkte att det skulle vara värt att behålla sin Ps3, men ändrade mig, medans jag skrev, jag glömde bara bort att radera det

Ah ok, då så
Tyckte väl att det lät lite lurigt.

Medlem

Jag tycker det är så fruktansvärt löjligt det här bråket om vilken konsol man skall ha. Ha man ekonomi så skall man självklart ha båda! Det släpps mycket bra exklusiva spel till båda konsolerna. Jag hade alla tre förra generationen och jag ångrar mig inte kan jag säga.. Och idag har jag också alla tre. Är väldigt nöjd med PS3an och 360 men Wii:n är jag som missnöjd med. De enda bra spelen är Zelda, Mario och Metroid sen släpps det bara ordagrant ren jävla dynga.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Tror det har hänt att folk fått sina account nerstängda av den anledningen, men tror att chansen är väldigt lite om jag ska vara helt ärlig.

Jag har aldrig hört att någon fått reprimand för att använda ett US-konto i EU. Det är fritt fram att köpa spel i amerikanska playstation store och ladda hem demon därifrån också, och jag är ganska säker på att dom vet att folk gör detta.

Det finns ju t.ex. en avdelning i amerikanska PS Store där du kan köpa eller hyra filmer, men den kommer man inte åt genom att bara skapa ett US-konto. Så, lite koll har dom

12
Skriv svar