Dax att byta till xbox?

Inaktiv

Orbs, jag håller helt med dig i alla vinklar.

Och som Mahlberg säger att Xbox 360 är den mest prisvärda konsolen på marknaden och Blu-ray har inte sålt lika bra som dom trodde.

Jag är inte här för att vara Fanboy men vill du ha en bra spelkonsol som det finns många spel till så ska du välja Xbox 360. Vi får även mycket extra material då M$ vågar lägga ut pengar till oss kunder. Att säga att den går sönder är bara skit.

Jag har haft min Xbox 360 sedan release och har aldrig upplevt något problem. Läs igenom manualen och där står det med Varnings texter vad man ikke bör göra och tvärtom.

Och till vintern får vi Halo 3 : Recon så där är ett stor anledning för att köpa 360!

Medlem

Och Blu-Ray i all ära, men hur lång tid kommer det inte ta innan det mesta i filmväg är på Blu-Ray också ?
Om nu verkligen allt i filmväg kommer till Blu-Ray, och då menar jag allt från svartvit stumfilm till dagens filmer, det kommer ta många år.

HD film = bästa kvalitet javisst, men jag föredrar hellre att ha råd att köpa mer film, eftersom jag är mer intresserad av filmen än själva bildkvaliteten som för övrigt är bra nog på vanlig dvd.

Blu-Ray blir mer intressant för mig när man kan göra fynd typ köp 2 filmer för 99 kr.

Medlem

vilka forsoker showerguy overtala. det gar inte saga 360 har mer spel nu. sen sa ar odst (det shower kallar recon) ett onodigt spel tycker jag

Medlem
Skrivet av Zamuz:

vilka forsoker showerguy overtala. det gar inte saga 360 har mer spel nu. sen sa ar odst (det shower kallar recon) ett onodigt spel tycker jag

Om man söker på antal recensioner på t ex metacritic så får man upp:

382 träffar på ps3an
671 träffar på 360

Så visst kan man säga att 360 har mer spel att tillgå? Finns en hel del osläppta titlar med på listorna men när 360 har ungefär 300 träffar mer så kan man ju misstänka att det finns en hel del fler spel till 360. Sen om det handlar om kvalitet så är det ju en hel annan sak, men det är ju smaksak, vilket man inte kan säga att antal släppta titlar är. Om någon har några bättre siffror som visar hur många släppta titlar det finns till konsolerna så är jag väldigt intresserad av hur det ser ut nu förtiden.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Orbs, jag håller helt med dig i alla vinklar.

Och som Mahlberg säger att Xbox 360 är den mest prisvärda konsolen på marknaden och Blu-ray har inte sålt lika bra som dom trodde.

Blu-Ray Sales Developing Nicely
Som vanligt kan du noll om det du snackar om

Citat:

the household penetration for Blu-ray Disc players is 8% after slightly less than three years on the market. Compare this to the three-year estimates of about 3% for Color TV, 2% for CDs and 4% for DVDs, and Blu-rays are looking to be a rapidly growing industry.

Skrivet av showerguy:

Jag är inte här för att vara Fanboy men vill du ha en bra spelkonsol som det finns många spel till så ska du välja Xbox 360. Vi får även mycket extra material då M$ vågar lägga ut pengar till oss kunder. Att säga att den går sönder är bara skit.

Hur mycket tror du inte M$ blåser oss konsumenter på xboxlive. Ta 500 spänn per år som det kostar att vara med på skiten och multiplicera med antalet användare som har gold medlemskap, blir ju några hundra miljoner per år lätt. knappast man får valuta för pengarna när man får spel re5 1 vecka före alla andra lol

Skrivet av showerguy:

Jag har haft min Xbox 360 sedan release och har aldrig upplevt något problem. Läs igenom manualen och där står det med Varnings texter vad man ikke bör göra och tvärtom.

Och jag fick byta ut min 2 gånger innan jag fick en som fungerade någorlunda. Med 30% failrate kan man knappast kalla xboxen för kvalitetshårdvara.

Skrivet av showerguy:

Och till vintern får vi Halo 3 : Recon så där är ett stor anledning för att köpa 360!

LOL epic fail......


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Tepz:

Och Blu-Ray i all ära, men hur lång tid kommer det inte ta innan det mesta i filmväg är på Blu-Ray också ?
Om nu verkligen allt i filmväg kommer till Blu-Ray, och då menar jag allt från svartvit stumfilm till dagens filmer, det kommer ta många år.

HD film = bästa kvalitet javisst, men jag föredrar hellre att ha råd att köpa mer film, eftersom jag är mer intresserad av filmen än själva bildkvaliteten som för övrigt är bra nog på vanlig dvd.

Blu-Ray blir mer intressant för mig när man kan göra fynd typ köp 2 filmer för 99 kr.

De flesta filmerna som släpps nuförtiden kommer ju till både blu-ray och dvd. Spela roll om skitgamla filmer "remastras" för att släppas på nytt. Det intressanta är ju filmer som är inspelade med dagens teknologi.

Sen är det ju inte bara bilden som är bättre på blu-ray vilket alla verkar tro. Men de flesta sitter väl med nån kass hembioanläggning för 2000kr köpt på mellandagsrean på OnOff.

Fynd kan du dessutom göra, har själv köpt 2 för 99 på Ica Maxi. Antagligen hade personalen lagt filmerna i fel låda, men det är inte mitt problem när dom är märkta med prislappar. Har även sett 3 för 200kr, lite dyrt kanske men det är ju vad 1 film brukar kosta.

Medlem

Jojo, problemet är bara att jag köpte min lcd tv då när dom började komma, min 32 tummare kostade 15.000 och den har bara 1 komponent 1 dvi 1 vga resten är scart.
Att dumpa tvn som bara är typ 3 år nåt sånt för att köpa en ny för att få tillgång till hdmi kontakter gör man inte i första taget.

Det är nog fler än jag som sitter med en lcd tv som bara är 3 år gammal, men är redan stenåldern med anslutningsmöjligheter...

Medlem
Skrivet av Tepz:

Jojo, problemet är bara att jag köpte min lcd tv då när dom började komma, min 32 tummare kostade 15.000 och den har bara 1 komponent 1 dvi 1 vga resten är scart.
Att dumpa tvn som bara är typ 3 år nåt sånt för att köpa en ny för att få tillgång till hdmi kontakter gör man inte i första taget.

Det är nog fler än jag som sitter med en lcd tv som bara är 3 år gammal, men är redan stenåldern med anslutningsmöjligheter...

Du kan köra ut bilden med en HDMI->DVI kabel, och ljudet kör du optiskt från ps3:an. Eller i ditt fall får du köra ljudet genom komponent kabeln som följer med ps3:an. Det finns alltid workarounds.

Medlem
Skrivet av Sito:
Skrivet av showerguy:

Orbs, jag håller helt med dig i alla vinklar.

Och som Mahlberg säger att Xbox 360 är den mest prisvärda konsolen på marknaden och Blu-ray har inte sålt lika bra som dom trodde.

Blu-Ray Sales Developing Nicely
Som vanligt kan du noll om det du snackar om

Citat:

the household penetration for Blu-ray Disc players is 8% after slightly less than three years on the market. Compare this to the three-year estimates of about 3% for Color TV, 2% for CDs and 4% for DVDs, and Blu-rays are looking to be a rapidly growing industry.

Skrivet av showerguy:

Jag är inte här för att vara Fanboy men vill du ha en bra spelkonsol som det finns många spel till så ska du välja Xbox 360. Vi får även mycket extra material då M$ vågar lägga ut pengar till oss kunder. Att säga att den går sönder är bara skit.

Hur mycket tror du inte M$ blåser oss konsumenter på xboxlive. Ta 500 spänn per år som det kostar att vara med på skiten och multiplicera med antalet användare som har gold medlemskap, blir ju några hundra miljoner per år lätt. knappast man får valuta för pengarna när man får spel re5 1 vecka före alla andra lol

Skrivet av showerguy:

Jag har haft min Xbox 360 sedan release och har aldrig upplevt något problem. Läs igenom manualen och där står det med Varnings texter vad man ikke bör göra och tvärtom.

Och jag fick byta ut min 2 gånger innan jag fick en som fungerade någorlunda. Med 30% failrate kan man knappast kalla xboxen för kvalitetshårdvara.

Skrivet av showerguy:

Och till vintern får vi Halo 3 : Recon så där är ett stor anledning för att köpa 360!

LOL epic fail......

Ägd. Bra sagt Sito


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Tony:
Skrivet av Tepz:

Jojo, problemet är bara att jag köpte min lcd tv då när dom började komma, min 32 tummare kostade 15.000 och den har bara 1 komponent 1 dvi 1 vga resten är scart.
Att dumpa tvn som bara är typ 3 år nåt sånt för att köpa en ny för att få tillgång till hdmi kontakter gör man inte i första taget.

Det är nog fler än jag som sitter med en lcd tv som bara är 3 år gammal, men är redan stenåldern med anslutningsmöjligheter...

Du kan köra ut bilden med en HDMI->DVI kabel, och ljudet kör du optiskt från ps3:an. Eller i ditt fall får du köra ljudet genom komponent kabeln som följer med ps3:an. Det finns alltid workarounds.

hmm.. jag kör 360n just nu genom komponent till tvn, om jag kör en eventuell ps3 genom min tv´s dvi då kan jag köra ps3 ljudet genom ps3 komponent till stereon,

hehe, lol hade ingen tanke på den lösningen. behöver ingen ny tv då, nice hehe )

Medlem

köp du en 360 det är den helt klart värd.
men behåll Ps3 också


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Sito, otroligt inlägg av dig! Man kan ju direkt se vilken fanboy du är.

Jag har följt flera källor om Blu-ray.

Sony says Blu-ray sales short of forecasts

Skaffa riktiga källor och ta inte något som Sony själva skriver.

Och du säger även att Microsoft blåser oss? Jag förstår inte vad du klagar om? Det finns ju lika många Live Konton som PSN konton. Man väljer helt själv om man ska köpa Xbox Live eller inte. Dessutom lägger Microsoft ut flera miljoner på DLC som t.ex

GTA IV : Lost and Damned
Fallout 3 : Operation: Anchorage
Tomb-Raider : Beneath the Ashes

Det är ju vi folket som bestämmer om vi vill lira Online och köpa allt som finns på Live. Är du på något sätt avundsjuk för att Microsoft tjänar lite mera på deras Online-del?

http://www.level7.nu/pages/Psn_Och_Xbox_Live_Har_Lika_Manga_A...

Och du säger även att den har en 30 % failrate. Jag skulle gärna vilja se en vetenskaplig studie på det också. Vill inte se någon hemsida som har jämfört 250 konsoler.

Var bara tvungen att kritisera dina kommentarer, för många av dom är ju felaktiga.

Edit : Har man jämfört en miljon konsoler och 30 % hade något slags fel hade jag hållit tyst. Men att sidor jämför 250-500 konsoler är ju inte helt rätt? Rätta mig?

Medlem
Skrivet av showerguy:

Jag har följt flera källor om Blu-ray.

Sony says Blu-ray sales short of forecasts

Artikeln du hänvisar till innehåller ju en hel del brister, för det första redovisar den inte fakta utan är en prognos på väntad försäljning, sen så räknar den inte med ps3?an i blu-ray försäljningen utan enbart enskilda spelare. Här är en artikel på det verkliga utfallet under 2008 både för blu-ray skivor och maskiner. Blu-ray sales quadrupled in 2008

Skrivet av showerguy:

Skaffa riktiga källor och ta inte något som Sony själva skriver.

Vad menar du? Det är ju officiella pressmeddelanden som är 100% trovärdiga när det gäller redovisning av tex antal sålda enheter etc . Enligt aktiebolagslagen är det förbjudet att fabricera försäljnings siffror, omsättning etc. Googla "Enron" om du inte tror mig lol.

Skrivet av showerguy:

Och du säger även att Microsoft blåser oss? Jag förstår inte vad du klagar om? Det finns ju lika många Live Konton som PSN konton. Man väljer helt själv om man ska köpa Xbox Live eller inte.

Det du betalar pengar för i xboxlive är gratis på psn, dvs. att kunna spela online.

Skrivet av showerguy:

Dessutom lägger Microsoft ut flera miljoner på DLC som t.ex

GTA IV : Lost and Damned
Fallout 3 : Operation: Anchorage
Tomb-Raider : Beneath the Ashes

Att MS köper DLC är väl ok om man gillar sånt men problemet är ju att du måste betala ytterligare en avgift för att kunna ladda ner det så det kan knappast räknas in i xboxlive gold avgiften. Så egentligen det enda du får om du jämnför med PSN som är gratis är att om du betalar för gold får du möjligheten att ibland ladda ner tids exklusiva demon typ RE5 vilket knappast är värt 50 spänn i månaden eller hur?.

Skrivet av showerguy:

Och du säger även att den har en 30 % failrate. Jag skulle gärna vilja se en vetenskaplig studie på det också. Vill inte se någon hemsida som har jämfört 250 konsoler.

Var bara tvungen att kritisera dina kommentarer, för många av dom är ju felaktiga.

Edit : Har man jämfört en miljon konsoler och 30 % hade något slags fel hade jag hållit tyst. Men att sidor jämför 250-500 konsoler är ju inte helt rätt? Rätta mig?

Om du inte kan erkänna att MS har (haft) ett stort problem med rrod så är du nog rätt blind, MS har ju själva förlängt garantitiden med 3 år och skrivit en garantiförlust i sitt bokslut på ett antal miljarder kronor. Ms kommer aldrig att öppet gå ut och redovisa hur många konsoller som gått sönder men Oofficiella källor har sagt att runt 30% av första generationens xbox gick sönder


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

r1k
Medlem
Skrivet av scodriem:

lol, byter till xbox 360? säger bara wtf!? och LOL

Håller med till fullo :]

Medlem
Skrivet av ZUJ:
Skrivet av Tony:
Skrivet av Tepz:

Jojo, problemet är bara att jag köpte min lcd tv då när dom började komma, min 32 tummare kostade 15.000 och den har bara 1 komponent 1 dvi 1 vga resten är scart.
Att dumpa tvn som bara är typ 3 år nåt sånt för att köpa en ny för att få tillgång till hdmi kontakter gör man inte i första taget.

Det är nog fler än jag som sitter med en lcd tv som bara är 3 år gammal, men är redan stenåldern med anslutningsmöjligheter...

Du kan köra ut bilden med en HDMI->DVI kabel, och ljudet kör du optiskt från ps3:an. Eller i ditt fall får du köra ljudet genom komponent kabeln som följer med ps3:an. Det finns alltid workarounds.

hmm.. jag kör 360n just nu genom komponent till tvn, om jag kör en eventuell ps3 genom min tv´s dvi då kan jag köra ps3 ljudet genom ps3 komponent till stereon,

hehe, lol hade ingen tanke på den lösningen. behöver ingen ny tv då, nice hehe )

Nä precis. Jag kör så med min PS3:a nu. Dvs, en HDMI->DVI in till min widescreen monitor.

Ljudet kör jag genom komponent till mina datorhögtalare. Men eftersom jag bara kan använda 3,5mm stereoplugg i min subwoofer så fick jag köpa en sådan för att få det att funka.

Inaktiv

Ja det är dags att byta till Xbox360.


signatur

couldnt care more

ptr
Medlem
Skrivet av ZhooKi:

Ja det är dags att byta till Xbox360.

Inaktiv
Skrivet av ptr:
Skrivet av ZhooKi:

Ja det är dags att byta till Xbox360.

http://i43.tinypic.com/2qlxe.jpg

?


signatur

couldnt care more

ptr
Medlem

Du bumpar en gammal tråd och tillför inte något alls till diskussionen.

Inaktiv

Bumpar och bumpar, var ju typ tråd nummer 3 när jag skrev.


signatur

couldnt care more

Inaktiv

Helt seriöst varför ska man bry sig om vilken konsoll som är bäst. Kan man inte bara säga att båda konsollerna är bra. Så länge man själv är nöjd med sitt köp så spelar det ingen roll vilken som andra anser är bäst. Varför ska man behöva tävla om vilken konsol som säljer bäst och har bäst features. I mina ögon finns det inget bäst. Så länge jag har roligt med min konsoll så skiter jag fullständigt i vad andra tycker. Ha kul med era konsoller istället för att sitta inne på ett forum och spamma hur mycket "motståndar konsollen" suger så jävla mycket. Grow up ffs!

Medlem
Skrivet av Haxrox:

Helt seriöst varför ska man bry sig om vilken konsoll som är bäst. Kan man inte bara säga att båda konsollerna är bra. Så länge man själv är nöjd med sitt köp så spelar det ingen roll vilken som andra anser är bäst. Varför ska man behöva tävla om vilken konsol som säljer bäst och har bäst features. I mina ögon finns det inget bäst. Så länge jag har roligt med min konsoll så skiter jag fullständigt i vad andra tycker. Ha kul med era konsoller istället för att sitta inne på ett forum och spamma hur mycket "motståndar konsollen" suger så jävla mycket. Grow up ffs!

Det där har sagts ett otal gånger, men vissa tycks inte fatta det.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

PS3 var grymt mycket smidigare att "koppla upp" sig på (och gratis).

Fotboll o Hockey på Xbox 360
Bilspel o Surfa (nätet) på PS3
1person sh00tahs på PC

Har man styrt med T-bord + mus sen 88.. Så är det OMÖJLIGT att lära sig sikta med handkontroll.
Man kan inte lära en gammal hund att spela Space Invaders, eller vad det heter.
Testade Killzone2 demot, och står jag helt stilla så får jag in siktet på arg bad guy efter 30Sek..HAHA.
Jag gav HALO 6 timmar när jag köpte 360.. Konstaterade efter det att jag inte ens blev lite bättre på handkontrollen.. Trasig finmotorik..?.. Blev sketsur och sålde HALO...billigt..

Ang tråden: Båda mojjarna e goa att ha.

Medlem
Skrivet av GoDSPEED:

PS3 var grymt mycket smidigare att "koppla upp" sig på (och gratis).

Fotboll o Hockey på Xbox 360
Bilspel o Surfa (nätet) på PS3
1person sh00tahs på PC

Har man styrt med T-bord + mus sen 88.. Så är det OMÖJLIGT att lära sig sikta med handkontroll.
Man kan inte lära en gammal hund att spela Space Invaders, eller vad det heter.
Testade Killzone2 demot, och står jag helt stilla så får jag in siktet på arg bad guy efter 30Sek..HAHA.
Jag gav HALO 6 timmar när jag köpte 360.. Konstaterade efter det att jag inte ens blev lite bättre på handkontrollen.. Trasig finmotorik..?.. Blev sketsur och sålde HALO...billigt..

Ang tråden: Båda mojjarna e goa att ha.

88a säger du?
Vad för FPS spel spelade du under det årtalet?
Doom kom ju nämligen 1993 och där kunde du då inte titta vare sig upp eller ner på något sätt.
Duke Nukem 3d var det första spel som jag själv lirade med mouslook och det fungerade så dåligt så jag körde med enbart tangentbordet.

Du får gärna upplysa mig om vilket FPS spel du spelade 88 med mouslook.

Det är förövrigt inga problem att lära sig sickta med handkontrollen, det gäller bara att träna lite.

Inaktiv
Skrivet av Tassel:
Skrivet av Haxrox:

Helt seriöst varför ska man bry sig om vilken konsoll som är bäst. Kan man inte bara säga att båda konsollerna är bra. Så länge man själv är nöjd med sitt köp så spelar det ingen roll vilken som andra anser är bäst. Varför ska man behöva tävla om vilken konsol som säljer bäst och har bäst features. I mina ögon finns det inget bäst. Så länge jag har roligt med min konsoll så skiter jag fullständigt i vad andra tycker. Ha kul med era konsoller istället för att sitta inne på ett forum och spamma hur mycket "motståndar konsollen" suger så jävla mycket. Grow up ffs!

Det där har sagts ett otal gånger, men vissa tycks inte fatta det.

Nej antagligen inte. Dom fattar väl inte att tv spel är nåt att strida över :\

Medlem
Skrivet av GoDSPEED:

PS3 var grymt mycket smidigare att "koppla upp" sig på (och gratis).

Fotboll o Hockey på Xbox 360
Bilspel o Surfa (nätet) på PS3
1person sh00tahs på PC

Har man styrt med T-bord + mus sen 88.. Så är det OMÖJLIGT att lära sig sikta med handkontroll.
Man kan inte lära en gammal hund att spela Space Invaders, eller vad det heter.
Testade Killzone2 demot, och står jag helt stilla så får jag in siktet på arg bad guy efter 30Sek..HAHA.
Jag gav HALO 6 timmar när jag köpte 360.. Konstaterade efter det att jag inte ens blev lite bättre på handkontrollen.. Trasig finmotorik..?.. Blev sketsur och sålde HALO...billigt..

Ang tråden: Båda mojjarna e goa att ha.

Det GÅR att lära sig styra med kontroll.
det krävs bara lite övning, sen är det inga som hellst problem.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Mahlberg:
Skrivet av Tepz:

Så du gillar inte Pgr spelen och Fable 2 på 360 då ?

Och jo dom flesta väljer nog konsol efter vad polarna har, det gjorde jag iaf.

Har inte spelet Pgr, men har spelat Burnout paradise och det var ett underbart spel till båda konsolerna.

Fable 2 var inte riktigt min typ av spel och krockade med LittleBigPlanet så det blev inget köp där heller.

Kan tillägga lite. För någon som redan har en ps3a skulle jag tro att det blir lite av ett nedbyte.

Men 360n är så mycket mer prisvärd än vad ps3an någonsin kommer kunna bli. Där får man renodlad spelkonsol för en överkomlig summa, medan ps3an erbjuder en hel drös konstiga funktioner som ingen egentligen använder så ofta.

herregud så jävla naiv man får vara...

12
Skriv svar