Spela spel med svenskar om man köper från play.com?

Medlem
Spela spel med svenskar om man köper från play.com?

Hej!

Vi är ett gäng kompisar som ganska nyligen skaffat PS3, nu sitter vi å tittar på Play.com och suktar efter vissa spel som är flera hundra kronor billigare där än här i sverige.

Nu skulle vi vilja få svar på lite saker, hoppas ni kan hjälpa till.

Om vi köper LBP från play.com kan vi spela det med folk som köpt det i Sverige?
Generellt, kan man spela med folk från andra regioner?

Vad händer när spelet behöver patchas? Måste vi skapa PSN konton för England då?

Om det kommer DLC, måste vi köpa det i Engelska PSN butiken då?

Sist men inte minst, tycker jag FZ.se borde fråga Sony Europe varför Europa är flera regioner och inte bara en region, vi är ju för sjutton med i EU allihopa (utom stackars Norge då)...

ptr
Medlem

Spelen har väl ingen som helst regionskod alls så det är bara att tuta och köra. Jag köpte t.ex. ratchet och clank på tradera från en kille i USA, och han hade köpt spelet i USA, när jag poppade in spelet i min ps3a (som är köpt i Sverige) så var till och med språket på svenska

Europa är väl inte uppdelat i flera regioner, hela Europa är väl PAL?

Medlem

Har flr mig att det enda spelet som hade en indelning var Army of Two, då kunde man inte lira med amerikaner om man inte hade en amerikansk kopia.


signatur

Videomupp

Medlem

Ok, men vad händer om du vill uppdatera Ratchet & Clank?
Om man vill köpa DLC till spelet så verkar det på poster jag hittat på andra ställen att man måste köpa dem från den affären där spelet hör hemma.

Dvs. om det finns DLC till Ratchet & Clank så måste du köpa det från Amerikanska PSN Store.

Vi har en kollega som har Buzz från play.com han kan bara spela online med frågor gjort av engelsmän...

URK
Medlem

som jag har fattat det så är själv ps3 har inga problem med spelen men om spelet är gjort för ett vist land så funkar det här med men man får räkna med att spelet är omgjort som tex singstar så finns det säg pop hits (swe) medans pop hits singstar från tex england inte hinner håller samma låtar som den svenska versionen


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Kolla oxå in videogameplus.ca den sidan använder jag ofta det är en kanada sida nya spel för runt 410 kr MED frakten inräknad har aldrig strulat å går halv fort att få hem trots att det ligger jävligt långt bort (att tänka på doc är att köpa få spel åt gången annars kan du åka på skatten i tullen)


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Medlem

Fördelen med att köpa från play.com är ju att det inte blir nån moms på det då play.com tekniskt sett är inom EU.

Men jag ska kolla på videogameplus.ca också, tack för tipset!

Köpte LBP och GTA4 från play.com nu, får se om jag kan köpa det svenska Metal Gear Solid packet till LBP...

Medlem

Du har http://www.dvdboxoffice.com oxå där är frakten gratis på många spel men i slut ändan blir det nästan samma pris som på videogameplus. ibland har man ju tur oxå efter som vi här e så j***la sega ... resistance tex fick jag hem en hel månad innan det kom till sverige hehe.


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

1
Skriv svar