Inaktiv
Fläktproblem

Hej jag köpte en ps3 80gb från webhallen i julas och jag har problem med fläkten. Den lever om som en liten dammsugare vare sig man ser på film eller spelar och den går inte ner när man går tillbaka till menyn. Vad ska jag göra ? Finns det nått knep man kan fixa det på ? Den står med bra ventilation så det är inte problemet.

Eller måste jag kontakta webhallen ? får jag en ny på garatin av dem eller ? Nån annan som har haft samma problem och köpt från webhallen ? och vad gjorde du då ?

Medlem

ha den på ett luftigt ställe. Där det är rätt kallt.

Medlem

Skadar inte att ringa och fråga webhallen eller sony.

ptr
Medlem

Om den inte står inträngd så låter det absolut som att det är något som är fel.

Inaktiv

Den har gott om plats runt sig så det borde inte vara ett problem. Har hört att man kan testa att köra folding home i två dagar så ska det lösa sig. Har någon testat det och vet om det funkar ?

ptr
Medlem

hmmm varför skulle det lösa sig för? Skulle fläktarna vara ringrostiga och sedan efter att kört ett tag så hoppar dom igång?

Medlem
Skrivet av hubbe93:

Den har gott om plats runt sig så det borde inte vara ett problem. Har hört att man kan testa att köra folding home i två dagar så ska det lösa sig. Har någon testat det och vet om det funkar ?

Fläktarna är säkerligen glidlagrade och kan gå "tystare" efter lång användning men dom ska inte låta från första början så jag skulle reklamera.

Står dom sedan stilla ett tag så har du samma problem igen.

ptr
Medlem

Kawazu verkar ha koll på fläktar så jag tycker i alla fall att du ska reklamera på en gång! Webhallen brukar sköta det där svinbra dessutom.

1
Skriv svar