Fps-mätare på konsol

Medlem
Fps-mätare på konsol

Hej jag är lite orolig, då mitt ps3 börjar bli lite segt (eller jag tror det) spel som gta4 så jag är intresserad av att veta fps på mina spel.

Någon som vet hur man får fram en fps mätare på konsol???

Inaktiv
Medlem

Jag tror inte det finns nån universell FPS mätare att ta fram på konsollerna. Det handlar nog snarare om att specifika spel har den möjligheten.

Jag har aldrig sett något sådant i ett konsollspel men då har jag inte heller forskat nämnvärt i det. Det är möjligt att det finns spel som har den funktionen.


signatur
Medlem

Finns inte,


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av hicktor_91:

Hej jag är lite orolig, då mitt ps3 börjar bli lite segt (eller jag tror det) spel som gta4 så jag är intresserad av att veta fps på mina spel.

Någon som vet hur man får fram en fps mätare på konsol???

Men GTA 4 har seg FPS är så för alla.

testa å damsuga ventilationen lite.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Att dammsuga i en konsol/PC är korkat. (även i ventilationen)

ptr
Medlem
Skrivet av Petah:

Att dammsuga i en konsol/PC är korkat. (även i ventilationen)

man dammsuger ju utanpå? Det fastnar ju alltid damm i fläktarna, hur ska man göra annars för att få bort det? Enda jag kan komma på är sen där luft man sprutar men då får man och andra sidan all det dammet utspritt i hela rummet.

Medlem
Skrivet av Petah:

Att dammsuga i en konsol/PC är korkat. (även i ventilationen)

eeh va? - klart maskinerna tar gott av att du rensar bort damm som täpper till luftgångarna för Ventilationen - gör du inte det å luftflödet försämras riskerar du överhettning och konsolen/pcn kommer bli Seg eller till och med starta om sig på grund av värmen.

så frågan är vad det är som är korkat med det?


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av rolle90:
Skrivet av Petah:

Att dammsuga i en konsol/PC är korkat. (även i ventilationen)

eeh va? - klart maskinerna tar gott av att du rensar bort damm som täpper till luftgångarna för Ventilationen - gör du inte det å luftflödet försämras riskerar du överhettning och konsolen/pcn kommer bli Seg eller till och med starta om sig på grund av värmen.

så frågan är vad det är som är korkat med det?

Dammsuger man bara lite lätt utanpå ska det inte vara något större problem, men gör man det på insidan kan det hända att det uppstår statisk elektricitet som kan skada de olika elektroniska komponenterna. Själv är jag väldigt försiktigt när det kommer till att rengöra en dator på insidan, helst ska man använda sig av tryckluft för att blåsa bort damm och liknande grejer.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av rolle90:
Skrivet av Petah:

Att dammsuga i en konsol/PC är korkat. (även i ventilationen)

eeh va? - klart maskinerna tar gott av att du rensar bort damm som täpper till luftgångarna för Ventilationen - gör du inte det å luftflödet försämras riskerar du överhettning och konsolen/pcn kommer bli Seg eller till och med starta om sig på grund av värmen.

så frågan är vad det är som är korkat med det?

Dammsuger man bara lite lätt utanpå ska det inte vara något större problem, men gör man det på insidan kan det hända att det uppstår statisk elektricitet som kan skada de olika elektroniska komponenterna. Själv är jag väldigt försiktigt när det kommer till att rengöra en dator på insidan, helst ska man använda sig av tryckluft för att blåsa bort damm och liknande grejer.

jo självklart kan det förekomma statisk elekrisitet

saken är den, ingen normal människa skruvar upp sitt ps3 för att damsuga det - det måste han för guds skull förståt att jag menar att damsuga utefrån å in..

Tryckluft är bra ja, så länge man tar det försiktigt med monstycket så att man inte blåser på för hårt å trycklyft är inget att rekommendera till ett ps3 då du bara blåser in damm i konsollen å sen får du inte ut det igen - en annan sak med en pc som du redan öppnat.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av rolle90:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av rolle90:
Skrivet av Petah:

Att dammsuga i en konsol/PC är korkat. (även i ventilationen)

eeh va? - klart maskinerna tar gott av att du rensar bort damm som täpper till luftgångarna för Ventilationen - gör du inte det å luftflödet försämras riskerar du överhettning och konsolen/pcn kommer bli Seg eller till och med starta om sig på grund av värmen.

så frågan är vad det är som är korkat med det?

Dammsuger man bara lite lätt utanpå ska det inte vara något större problem, men gör man det på insidan kan det hända att det uppstår statisk elektricitet som kan skada de olika elektroniska komponenterna. Själv är jag väldigt försiktigt när det kommer till att rengöra en dator på insidan, helst ska man använda sig av tryckluft för att blåsa bort damm och liknande grejer.

jo självklart kan det förekomma statisk elekrisitet

saken är den, ingen normal människa skruvar upp sitt ps3 för att damsuga det - det måste han för guds skull förståt att jag menar att damsuga utefrån å in..

Tryckluft är bra ja, så länge man tar det försiktigt med monstycket så att man inte blåser på för hårt å trycklyft är inget att rekommendera till ett ps3 då du bara blåser in damm i konsollen å sen får du inte ut det igen - en annan sak med en pc som du redan öppnat.

Nej, som sagt... Att ta med dammsugaren lite lätt på utsidan är inget större problem. Orsaken till att jag rabblade upp allt det där var för att Petah även nämnde PC.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Har för mig att jag för nått år sen läste om att ps3'an har ett inbyggt rengörings program som man kan starta genom en knapptrycknings kombination på konsollen, handkontrollen. Detta skulle få till följd att fläktarna arbetar med mycket högre frekvens än vid normalt använande så att damm odyl. blåses ut ur konsollen.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

1
Skriv svar