Är COD 4 värt att köpa enbart för Singleplayer?

Medlem
Är COD 4 värt att köpa enbart för Singleplayer?

Jag vet att Call of duty 4 har hyllats rätt mycket, men jag är inte så enormt mycket för FPS + att jag inte kommer att lira det online.

För att jag ska kunna lira igenom en förstapersonsskjutare så måste det vara rätt bra, men jag är inte helt anti mot genren.

Så, är det värt att köpa för nån som skyr multiplayer och inte är så lättimponerad av dussinshooters?

Medlem

Nja, jag skulle nog vänta nåt år eller så tills det blir billigare än vad det är idag. Singleplayer-kampanjen är helt ok, men bara den är inte värd över 500kr enligt mig, speciellt inte om man inte är en fps-fantast.

Medlem

Nu är det inte så dyrt som 500 kronor

http://www.webhallen.com/prod.php?id=85396

Spelets SP del är kort, men enligt mig riktigt bra. Skulle inte vilja kalla det en dussinshooter, men visst, det är i multiplayer som längden i spelet sitter. Tror nog att det är värt dem pengarna ändå, speciellt om du gillar att spela om spel på svårare svårighetsgrad då dess svåraste är ganska inhuman mot det mänskliga psyket.


signatur

Videomupp

Medlem

Cod4 SP Storyn är Extremt J*vla bra - helt klart ett givet köp.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Nej, jag skulle vänta. SPn är kort och överskattad, men ändå bra. Det är i multiplayern som spelet glänser.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Nej, inte enbart för sp!

Medlem
Skrivet av rolle90:

Cod4 SP Storyn är Extremt J*vla bra - helt klart ett givet köp.

Jag vill inte verka taskig, men jag har väldigt svårt att ta en person som tycker att handlingen i CoD4 är "Extremt J*vla bra" seriös.

Handlingen i CoD-serien har aldrig varit något speciellt, och det är absolut inte värt att betala flera hundra kronor endast för SP-upplevelsen. Själv skulle jag inte betala mer än ~150kr för CoD4, speciellt om du inte har någon tanke på att lira MP (som för den delen inte heller är SÅ bra).


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

personligen tycker jag cod-4 sp är ett av de bästa (man får känslan av att man är där själv och det e inget hoppa skjuta skit) men det är väldigt kort, jag hade nog kunnat köpa det endast för sp och det e inte så jätte dyrt.

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av rolle90:

Cod4 SP Storyn är Extremt J*vla bra - helt klart ett givet köp.

Jag vill inte verka taskig, men jag har väldigt svårt att ta en person som tycker att handlingen i CoD4 är "Extremt J*vla bra" seriös.

Handlingen i CoD-serien har aldrig varit något speciellt, och det är absolut inte värt att betala flera hundra kronor endast för SP-upplevelsen. Själv skulle jag inte betala mer än ~150kr för CoD4, speciellt om du inte har någon tanke på att lira MP (som för den delen inte heller är SÅ bra).

Det är väl en smaksak, sen hurvida du har svårt för att ta en människa seriöst pga vad man har för smak får dig att framstå som relativt oseriös.

Medlem
Skrivet av Prehn:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av rolle90:

Cod4 SP Storyn är Extremt J*vla bra - helt klart ett givet köp.

Jag vill inte verka taskig, men jag har väldigt svårt att ta en person som tycker att handlingen i CoD4 är "Extremt J*vla bra" seriös.

Handlingen i CoD-serien har aldrig varit något speciellt, och det är absolut inte värt att betala flera hundra kronor endast för SP-upplevelsen. Själv skulle jag inte betala mer än ~150kr för CoD4, speciellt om du inte har någon tanke på att lira MP (som för den delen inte heller är SÅ bra).

Det är väl en smaksak, sen hurvida du har svårt för att ta en människa seriöst pga vad man har för smak får dig att framstå som relativt oseriös.

Som sagt, jag ville inte framstå som taskig och jag skrev det absolut inte för att klanka ner på rolle. Det är bara det att jag, personlingen, har svårt att ta emot tips på spel/filmer/böcker/whatever från en person som tycker att handlingen i CoD-serien (eller liknande spel) är oerhört bra, speciellt då det knappt finns någonting värt att kalla en handling i just CoD4. Det hade kanske varit bättre om jag skrev att jag inte kan ta hans smak seriöst, istället för honom som person. Jag får be om ursäkt.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av WildThing:

Nu är det inte så dyrt som 500 kronor

http://www.webhallen.com/prod.php?id=85396

Spelets SP del är kort, men enligt mig riktigt bra. Skulle inte vilja kalla det en dussinshooter, men visst, det är i multiplayer som längden i spelet sitter. Tror nog att det är värt dem pengarna ändå, speciellt om du gillar att spela om spel på svårare svårighetsgrad då dess svåraste är ganska inhuman mot det mänskliga psyket.

Skumt.. kollade på prisjakt och hittade inget billigare än 500kr. För den lilla summan webhallen tog är det värt det enligt mig

Medlem

Ja spelet är inte alls dyrt nu och jag tvärprovade demot på PC igår. Det verkade rätt kul i alla fall. Men jag är fortfarande osäker när de flesta av er är något skeptiska.

Jag kommer nog inte att spela om det på tuffare svårighetsgrad heller, jag spelar så sakta nuförtiden (småbarnsförälder) att det hinner komma ut nya roliga spel innan jag är färdig med det jag köpt. Så när jag varvat/klarat ut liret vill jag ofta köra ngt nytt.

Medlem

Men då kanske det här passar dig rätt bra eftersom kampanjen inte är så jättelång. Fast det finns ju en hel del andra bra spel därute som enbart är inriktade på single player.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Men då kanske det här passar dig rätt bra eftersom kampanjen inte är så jättelång. Fast det finns ju en hel del andra bra spel därute som enbart är inriktade på single player.

Coolt det blev med tiden för ditt inlägg där


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Haha ja. Det såg jag inte ens själv förens nu.

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Spectral:

Men då kanske det här passar dig rätt bra eftersom kampanjen inte är så jättelång. Fast det finns ju en hel del andra bra spel därute som enbart är inriktade på single player.

Coolt det blev med tiden för ditt inlägg där

Hade det varit inlägg nummer 1111 så hade jag blivit religiös eller nått.

Tack för alla svar, men nu köpte jag COD för 278 inklusive frakt. Det var så billigt + att jag kan ge bort spelet till en mer multiplayerintresserad polare i födelsepresent eller så efter jag är klar med Sp.

Medlem

Jag tycker att SP-delen av COD4 är riktigt underhållande. Visst, storyn är inget speciellt men däremot är presentationen av den något i särklass när det gäller shooters (med diverse set-pieces och superb atmosfär).

Jag håller dock med vad många skriver här: då SP-delen är väldigt kort så kan det vara värt att antingen vänta till priset droppar något till (eller om du kanske kan få det billigt begagnat eller via import)

Medlem

förstår inte mig på vissa personer som säljer sina spel. Man vill ju ha sin spelsamling :D?

Medlem

Köpvärt är det för SP tycker jag, men MP är ju the big thing 8)


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Zamuz:

förstår inte mig på vissa personer som säljer sina spel. Man vill ju ha sin spelsamling :D?

Vissa spel är värda att spara, men spel man är mindre nöjd med finns det väl ingen anledning att ha kvar?

Medlem

Visst är CoD4:s story bra. Väldigt bra för ett FPS. Men tyvärr kort. Finns dock ett par scener som är helt otroligt välgjorda. Vill inte nämna något, pga spoilers.

Medlem

Ja tycker det är värt de, när priset är mellan 0-450 kr ^^

Medlem

Bioshock har bra sp story


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Om jag ska vara ärlig. Så är jag glad att det fanns med en singelplayer-del (kanske inte så ovanligt men..).
Bad company är verkligen mycket bättre online.

Medlem

Helt klart värt det för SP-delen, speciellt om du kan hitta det begagnat eller så billigt som WildThing tipsade om.

Inaktiv

Får man trophys på CoD 4 också?


signatur

Kaxelina har ordet.

Medlem

För 279 kr så är Cod4 helt klart värt ett köp!


signatur

Rawr

1
Skriv svar