BRA SPEL TILL PS3:an SÖKES!

Medlem
BRA SPEL TILL PS3:an SÖKES!

Hej FZs forum!

Det är så här att min syrra ska snart köpa en PS3 och jag fick köpa till ett spel till den och spela när inte hon spelar...SINGSTAR...slöseri på pengar,eftersom hon får spela wow(på mitt acc:P) på min dator när inte jag gör det.
men iaf här kommer frågan:
nån som vet ett sjukt jätte MEGA kul spel till PLAYSTATION 3.:D
genre som jag helst håller mig till: racing,FPS

har själv kollat upp:
Far Cry 2
Motorstorm
Need For Speed: Undercover
Fallout 3

Tack på förhand!:):):)


signatur

TJOLLAHOPP

Inaktiv

Killzone 2 ska vara bra enligt GP = Göteborgsposten,
men det finns inget Coop och det är ju mindre bra om man vill lira med en polare.

Motorstorm är kul en stund men det är kort i singelplayer,
online däremot är det kul att tävla mot andra.
Finns extrabanor att köpa till också + bilar.

Höjer ett varningsflagg för Need for speed Carbon, det är ruskigt dåligt konverterat, spelet laggar, även i mellansekvenserna.

Gillar du bilspel med stor utmaning då skaffar du Grid, skitkul i singelplay, men svårt,
skitkul även online, speciellt Demolition Derby tävlingar.

Mercenaries 2 är ett kul fps, där du kan vara svensk, som heter Nilsson i efter namn, så fienden har kommentarer typ, its Nilsson kill him,

Peter Stormare gör rösten till karaktären Nilsson

ett fps med humor och bra röj, det körs fordon, skjuts och även körs lite med båtar.

Medlem
Skrivet av Kokosboll:

Killzone 2 ska vara bra enligt GP = Göteborgsposten,
men det finns inget Coop och det är ju mindre bra om man vill lira med en polare.

Motorstorm är kul en stund men det är kort i singelplayer,
online däremot är det kul att tävla mot andra.
Finns extrabanor att köpa till också + bilar.

Höjer ett varningsflagg för Need for speed Carbon, det är ruskigt dåligt konverterat, spelet laggar, även i mellansekvenserna.

Gillar du bilspel med stor utmaning då skaffar du Grid, skitkul i singelplay, men svårt,
skitkul även online, speciellt Demolition Derby tävlingar.

Mercenaries 2 är ett kul fps, där du kan vara svensk, som heter Nilsson i efter namn, så fienden har kommentarer typ, its Nilsson kill him,

Peter Stormare gör rösten till karaktären Nilsson

ett fps med humor och bra röj, det körs fordon, skjuts och även körs lite med båtar.

Även jag läste recensionen i GP, skickade ett mail till dem och frågade hur de kan vara först i världen med att recensera Killzone 2, svaret var att de recenserat den förhandsversion som skickats ut till de flesta tidningar för att man ska kunna göra en "för hands titt" på spelet, så den recensionen skall du inte gå efter då det inte avspeglar spelets slutgiltiga utförande.

Medlem

Skippa alla NFS spel till PS3an. Satsa på dessa inom racing:
Motorstorm 1 och 2
GRID
Midnight Club: LA
Bournout 5
Gran Turismo 5: Prologue

Till FPS skulle det kunna vara
Resistance 1 och 2
Fallout 3
CoD 4

Sen är det värt att tillägga MGS 4 och Uncharted som är kanon spel, fast det är tredjepersons vy. Men rikigt bra spel


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Jag förstår inte vad som är så märkvärdigt med Uncharted? Gillade inte alls demot och grafiken var usel.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Är jag den enda som tycker att Mercenaries 2 är ett bra, kul spel ?

Medlem

Jag slänger in en röst på Racedriver: GRID (bilspel)
http://www.fz.se/spel/race-driver-grid/ps3


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

Rekommenderar The Darkness som FPS. Kanske inte det bästa av FPS och det är inte purfärskt men ett bra spel och du bör kunna hitta det för ganska liten peng i någon butik.

Wipeout HD ser jag att ingen rekommenderat än. Även detta ett billigt spel även om man kanske inte får riktigt lika mycket som när man köper andra bilspel så är det helt klart pengarna.

Medlem

Tack alla för era svar!!
hmmm... GRID testade jag på PC en gång men det tyckte jag sådär om....hmmmm Motorstorm testade jag på Elgiganten en gång...det tyckte jag var rätt schysst...men då kommer det upp en ny fråga dåe...Kan man köra spel till playstation3 online utan typ ngt extra eller behöver man typ som till xbox ett live kort(eller nåt)???


signatur

TJOLLAHOPP

Inaktiv

Nope, bara och köra.


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

förjävla najs!!! jag har alltit längat på att få köra online med/mot ngn på en skärm som är över 20'(tumm):P:P:P


signatur

TJOLLAHOPP

Medlem

då blir det nog motorstorm(ngt utav dom) iaf och sen fram över dåe:
fallout 3 elr nåt resistance(1 elr 2 får se)

TACK FÖR HJÄLPEN ALLA!!!:D


signatur

TJOLLAHOPP

Medlem

förrästen en fråga till är Motorstorm: pacific rift(http://cdon.se/spel/motorstorm%3a_pacific_rift-904519) nr2??

EDIT!: kollade youtube fick svaret på min fråga...:up:


signatur

TJOLLAHOPP

Medlem
Skrivet av Kokosboll:

Är jag den enda som tycker att Mercenaries 2 är ett bra, kul spel ?

Jodå.

Medlem

Resistance 2 är kul!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Resistance 2 är kul!

så det är som Borgerna säger, Resistance is futile, när man försöker ogilla Resistance ?

Inaktiv

Wipeout HD är ett sjukt bra spel. Fast det kan dock inte köpas i butiker tror jag

Medlem

littlebigplanet, annars missar du världens bästa spel.

Medlem

Ok xD


signatur

TJOLLAHOPP

Medlem

Lägg inte pengarna på Far cry 2 bara. Slöseri med pengar säger jag.


signatur

Rawr

Inaktiv
Skrivet av WaltX:

Jag förstår inte vad som är så märkvärdigt med Uncharted? Gillade inte alls demot och grafiken var usel.

Döm inte spelet efter att ha spelat demot. Har hört många som tyckte att demot var kass, men sen när de spelat hela spelet haft en helt annan åsikt.

Tycker förövrigt att TC ska köpa GRID alt Motorstorm 2!! Det första Motorstorm har lite för lite banor.

Medlem

Finns det inte redan typ 10 andra trådar där man tipsar om spel?

Medlem
Skrivet av Zamuz:

littlebigplanet, annars missar du världens bästa spel.

ok, tack ,du räddade mej tittade på det på youtube, blir nog littlebigplanet endå!:D:)


signatur

TJOLLAHOPP

Medlem

Little Big Planet, helt klart. Ha bara inte för stora ambitioner med banbyggandet om du inte har all tid i världen...

Medlem

Om du ska köpa ett bilspel till Ps3 så sak du lätt köpa Burnout: Paradise! Lätt det roligaste racingspelet på år och dar...

Medlem

Jag skulle lägga en röst på RaceDriver: GRID istället för Burnout, visserligen inte lirat just Paradise, men tidigare spel, och GRID är så mycket mer bilspel, fler banor, flera OLIKA bilar, flera OLIKA genre (Pro tuned, Drift, Le Mans osv.).

Men så är dom två spelen inte heller helt konkurrenter utan nästan mer komplementerar varandra, en 110%-arcade och en 70% arcade


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

ptr
Medlem
Skrivet av _jozo_:

Om du ska köpa ett bilspel till Ps3 så sak du lätt köpa Burnout: Paradise! Lätt det roligaste racingspelet på år och dar...

Kan inte gör annat än att hålla med!

Medlem
Skrivet av Werzion:

Jag skulle lägga en röst på RaceDriver: GRID istället för Burnout, visserligen inte lirat just Paradise, men tidigare spel, och GRID är så mycket mer bilspel, fler banor, flera OLIKA bilar, flera OLIKA genre (Pro tuned, Drift, Le Mans osv.).

Men så är dom två spelen inte heller helt konkurrenter utan nästan mer komplementerar varandra, en 110%-arcade och en 70% arcade

Grid är utan tvekan den bästa arcade racern, lite svårt men ack så kul,
lira online är mäktigt, och köra Demolition derby tävlingarna online är skitkul

Medlem

Skate 2 var kul.

Medlem

det blev inget utav spelen ovan =P, köpte guitar hero på 50% rea, men nästa spel jag siktar på e nog little big tror jag ;D


signatur

TJOLLAHOPP

12
Skriv svar