Dålig hastighet vid streaming från dator till PS3

dzl
Medlem
Dålig hastighet vid streaming från dator till PS3

Jag använder mig av winamp remote för att streama film till min PS3:a. Problemet är att jag får väldigt låg överföringshastighet. När jag streamar film ligger den på ~1 Mb/s.

Jag funderar om problemet ligger i att jag har ps3:an och datorn kopplad till en switch, som i sin tur sitter i jacket i väggen (BBB )

Jag har alltså inget "lokalt" nätverk utan båda maskinerna får sitt IP från BBB. Kan det då vara så att "uploadstreamningen" från datorn begränsas av min uploadhastighet hos BBB, dvs 10mbit?

Medlem

Kör du trådlöst? Min erfarenhet är att det går mycket bättre med sladd.

dzl
Medlem

Jag kör med sladd

ptr
Medlem

Switchen lär sig bara mac-adresserna och eftersom den vet att ena mac-adressen (PC) är på säga port 1 och andra mac-adressen är på port 2 (PS3) kommer det aldrig gå via BBB. Så felet måste ligga någon annanstans, kan det inte vara så att det finns någon inställning i winamp som begränsar eller så?

dzl
Medlem

Du har helt rätt ptr. Det var winamp som segade. Har bytt program.

Provade nyss att köra en x264 1080p film.
Det fungerade dock inte så bra. Men andra vanliga .avi och dvd filmer funkar. 1080p kanske blir för mycket data att skicka?

Medlem
Skrivet av dzl:

Jag kör med sladd

Kolla så att alla portar är öppna rätt i datorn så att det inte är där problemet ligger, vilken mjukvara kör du med för att ströma?

Edit: såg nyss att ptr redan svarat.

ptr
Medlem
Skrivet av dzl:

Du har helt rätt ptr. Det var winamp som segade. Har bytt program.

Provade nyss att köra en x264 1080p film.
Det fungerade dock inte så bra. Men andra vanliga .avi och dvd filmer funkar. 1080p kanske blir för mycket data att skicka?

1080p borde väl fungera? Testa med 720p i alla fall. Mene finns väl en annan rätt så ny tråd här om att streama, var en kille som tipsade om något (som verkade) jävligt bra program

dzl
Medlem

Jag kör PS3 Media Server. Det verkar vara det "nya" programmet som är bäst för att streama.

Tycker också 1080p borde fungera. Kan vara nån bugg i programmet dock. När jag väljer .mkv-filen i ps3:an och kollar på info om filen står det att den är 94 gb stor fast den egentligen är ca 10 gb :/

Medlem

Fungerar andra format bättre än vad .mkv gör? Vet inte hur just PS3 Media Server funkar men "live conventerar" inte det programmet?
Kör du PC eller Mac?

dzl
Medlem

Andra filer fungerar utmärkt. Så som .avi etc.
Jag kör PC med Core 2 quad Q6600 och 6 gb ram så burken borde orka.

http://code.google.com/p/ps3mediaserver/
Där finns programmet. Om det "live conventerar" vet jag faktiskt inte. Vilken roll kan det spela?

Medlem

Kanske lite sent nu, men kör med PS3 Media Server 1.03, funkar kanon, dock var jag tvungen att säga till switchen att köra på 1GBit för att inte få något hack i 720/1080 .mkv.

behöver jag säga att W-Lan från PS3an inte var ett allternativ när det kom till 1080

1
Skriv svar