Medlem
Ace Combat

Sitter här och är grymt nära att köpa ett PS3 (vilket jag visserligen kommer göra i vilket fall som helst)

MEN!? Ett spel jag verkligen skulle vilja ha och lira är Ace Combat 6, som sägs finnas till PS3... men är så verkligen fallet!? Hittar inte detta spel någonstans (inte kollat i butiken direkt visserligen då jag inte äger något PS3 än, men googlat som ett as)

Sen undrar jag vad folks uppfattning är om Racedriver: GRID.
Provade på detta spel hos Mediamarkt (med skalstol, ratt, 6-växlad växellåda, pedaler-inkl-koppling och körde en GT3 RS) och det var mäktigt roligt (där). kändes faktiskt helt okej realistiskt.
(inte full realism, men tycker sådana spel blir mestadels dåligt genomförda på konsoller, även datorer om man inte har väldig mycket och dyr utrustning, och inget slår IRL)

Och när jag ändåså har startat en tråd om det hela... är det något annat spel man "måste" ha som PS3-ägare?
Med undantag för LittleBigPlanet, dels finns ju chansen att jag får detta spelet med paketet, sen så har en polare redan detta spelet, och det är ju roligare att vi sitter 2-4 kompisar där och lirar istället för att alla köper varsitt exemplar och sitter ensamma hemma och lirar hehe


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Anledningen till att du inte hittar det i någon butik är för att det inte är släppt till PS3 ännu, det kommer dock att komma i år(exakt när vet jag inte)
Spel du måste ha är Uncharted, MGS4 och Warhawk

Medlem

http://tinyurl.com/9ekv5y

Exklusivt till 360.

EDIT: meh, länken vill inte fungera.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

jag tycker du bör köpa lbp ändå. du får mer möjligheter då helt enkelt ;=)

zelaxe - kollade in på en hemsida. det hade redan släppts. Men det kan vara så att ps3 version kommer i år..

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

http://tinyurl.com/9ekv5y

Exklusivt till 360.

EDIT: meh, länken vill inte fungera.

Inte då http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=18853

Medlem

God damn, exklusivt i ca två år... det vart fasen inte illa O_o

Ah fasen, MGS4 är ju ett givet köp också, illa av mig att glömma det
Ska kolla in Uncharted (känns igen namnet) och Warhawk


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Ninja gaiden sigma och Ratchet and Clank tod måste du köpa.


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

om du köper tod, köp även ratchet & clank qfb på blu-ray. KÖP INTE på store, mycket bättre med skiva ju (kostar 149 på skiva, samma på store)

Medlem
Skrivet av Prehn:
Skrivet av Zelaxe:

http://tinyurl.com/9ekv5y

Exklusivt till 360.

EDIT: meh, länken vill inte fungera.

Inte då http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=18853

Tidsexklusivt då.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Playstation 3
4099 kr (plus frakt)

Trådlös Handkontroll Dual Shock 3 (Sixaxis)
529 kr

Racedriver: GRID
449 kr

Metal Gear Solid 4
499 kr

Ninja Gaiden Sigma
249 kr (yes, ibland är det gött att vara efter haha)

usch, nästan 6000 kr... man börjar inte det nya året billigt

*edit*

Aj fasen, Webhallen hade varken Racedriver GRID eller Ninja Gaiden Sigma... kanske lika bra det hehe

Eller bör man köpa/beställa från något annat företag?

Call Of Duty 4 - Modern Warfare - Game of the Year Edition
samt
Colin McRae Rally - DiRT
är även dom två spel värt att kolla upp sen känns det som. (även om jag inte föredrar FPS-spel på konsol, men demo eller prova på hos någon kompis ska nog gå att fixa först innan köp eller inte)

Och så förhandsboka Ace Combat samt UFC 2009 - Undisputed

Fast iochmed att det tar ett tag innan Ace Combat kommer så kanske Tom Clancy's HAWX hinner dyka upp med så man kan jämföra


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Själv beställer jag alltid ifrån Discshop, snabba leveranser samt ett helt ok bonussystem

Medlem

Du kan ju passa på att kolla på cdon.com nu när dom har vinterrea. Beställde Dead Space för 299kr vilket jag tycker känns helt ok. Finns en hel del andra spel till rätt låga priser också. Fraktfritt dessutom om du är student

Inaktiv

Bra val av spel Werzion, GRID är helt insane och fruktansvärt roligt. Har ägt spelet sedan releasedagen och har inte ens kört igång singleplayer ännu, online är så underbart.

Metal Gear Solid 4, ja jag behöver väl knappt säga någonting, jag hävdar fortfarande att det inte är ett spel, det är konst i sin bästa form och jag kan inte sluta lyfta på hatten till Konami och Hideo Kojima som åter levererar ett mästerligt spel.

Ah, såg att du inte fick tag i GRID nu, trist verkligen! Jag äger också DIRT, det är väldigt roligt online måste jag säga, men avsaknaden av voicechat samt att man kör "individuellt" d.v.s. inte ser sina motståndare är lite trist, men förståeligt i enlighet med racing-upplägget DIRT innehåller.


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

ptr
Medlem
Skrivet av Zamuz:

om du köper tod, köp även ratchet & clank qfb på blu-ray. KÖP INTE på store, mycket bättre med skiva ju (kostar 149 på skiva, samma på store)

varför är det bättre på skiva?

Medlem
Skrivet av ptr:
Skrivet av Zamuz:

om du köper tod, köp även ratchet & clank qfb på blu-ray. KÖP INTE på store, mycket bättre med skiva ju (kostar 149 på skiva, samma på store)

varför är det bättre på skiva?

För att du får ett materielt ting.
Spelet borde desutom ha lägre pris då det är ett digitalt köp.

Medlem
Skrivet av Werzion:

God damn, exklusivt i ca två år... det vart fasen inte illa O_o

Ah fasen, MGS4 är ju ett givet köp också, illa av mig att glömma det
Ska kolla in Uncharted (känns igen namnet) och Warhawk

som Prehn säger Uncharted är ett Måste - ett av de bästa spelen jag spelat - å jag har spelat många - dock tyckte jag inte om MGS4 så mycket =/

några andra spel du Måste ha

Restistance Fall of man
GTA IV
Call of duty 4
Little big planet
Killzone 2 då det kommer! 8)


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Ace Combat är grymt tråkigt, men ganska coolt om man skaffar den tillhörande kontrollen. Så skulle ej rekommendera det när det väl släpps senare i år om det nu gör det.

Medlem

tot. på webhallen blir det 5326 kr. Tråkigt nog inte i lager.

Om du inte köper LBP missar du mycket ^^

ptr
Medlem
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av ptr:
Skrivet av Zamuz:

om du köper tod, köp även ratchet & clank qfb på blu-ray. KÖP INTE på store, mycket bättre med skiva ju (kostar 149 på skiva, samma på store)

varför är det bättre på skiva?

För att du får ett materielt ting.
Spelet borde desutom ha lägre pris då det är ett digitalt köp.

Och varför skulle ett materiellt ting vara bättre för? Om jag fick välja skulle jag vilja ha alla spelen på en hårddisk. Och ja, priset bordet vara billigare när man köper det digitalt.

Medlem
Skrivet av ptr:
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av ptr:
Skrivet av Zamuz:

om du köper tod, köp även ratchet & clank qfb på blu-ray. KÖP INTE på store, mycket bättre med skiva ju (kostar 149 på skiva, samma på store)

varför är det bättre på skiva?

För att du får ett materielt ting.
Spelet borde desutom ha lägre pris då det är ett digitalt köp.

Och varför skulle ett materiellt ting vara bättre för? Om jag fick välja skulle jag vilja ha alla spelen på en hårddisk. Och ja, priset bordet vara billigare när man köper det digitalt.

1. Du behöver inte ha det på din hdd
2. Du kan spela det när du vill utan att ha tillgång till internet när du väl har tagit bort det.
3. Du får tillgång till manualer/Bruksanvisningar i pappersform
4. Du kan låna ut ditt spel och i sin tur låna ett annat spel från en kompis.
5. Spelet blir inte bundet till dig på något sätt så du kan lätt sälja det när du tröttnat på det.

Behöver du fler?

Medlem

anledningen för att jag föredrar att köpa spelen på blu-ray å inte digitalt är

* snyggt att ha spel/film samlingen i hyllan
* tröttnar man på spelet/spelen kan man sälja dom å få tillbaka lite pengar det kan man inte från psn

- har bara köpt ett spel på PSN å det var Siren: Blood Curse - å det var pågrund av att spelet inte kommit i sverige på blu-ray än å jag ville lira det.

ångrar idag att jag inte väntade, vill ha den boxen i hyllan


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

ptr
Medlem
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av ptr:
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av ptr:
Skrivet av Zamuz:

om du köper tod, köp även ratchet & clank qfb på blu-ray. KÖP INTE på store, mycket bättre med skiva ju (kostar 149 på skiva, samma på store)

varför är det bättre på skiva?

För att du får ett materielt ting.
Spelet borde desutom ha lägre pris då det är ett digitalt köp.

Och varför skulle ett materiellt ting vara bättre för? Om jag fick välja skulle jag vilja ha alla spelen på en hårddisk. Och ja, priset bordet vara billigare när man köper det digitalt.

1. Du behöver inte ha det på din hdd
2. Du kan spela det när du vill utan att ha tillgång till internet när du väl har tagit bort det.
3. Du får tillgång till manualer/Bruksanvisningar i pappersform
4. Du kan låna ut ditt spel och i sin tur låna ett annat spel från en kompis.
5. Spelet blir inte bundet till dig på något sätt så du kan lätt sälja det när du tröttnat på det.

Behöver du fler?

1. jag vill ha det på hårddisken så jag slipper byta skiva varje gång jag vill byta spel.
2. Jag bor i Sverige och har tillgång till internet 24 timmar om dygnet 365 dagar om året.
3. bättre med manual/bruksanvisning i pdf format, sparar både på miljön och är lättare att söka i
4. Var många år sedan jag lånade ut ett spel eller lånade ett.
5. Säljer aldrig mina spel ändå.

Medlem
Skrivet av ptr:
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av ptr:
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av ptr:
Skrivet av Zamuz:

om du köper tod, köp även ratchet & clank qfb på blu-ray. KÖP INTE på store, mycket bättre med skiva ju (kostar 149 på skiva, samma på store)

varför är det bättre på skiva?

För att du får ett materielt ting.
Spelet borde desutom ha lägre pris då det är ett digitalt köp.

Och varför skulle ett materiellt ting vara bättre för? Om jag fick välja skulle jag vilja ha alla spelen på en hårddisk. Och ja, priset bordet vara billigare när man köper det digitalt.

1. Du behöver inte ha det på din hdd
2. Du kan spela det när du vill utan att ha tillgång till internet när du väl har tagit bort det.
3. Du får tillgång till manualer/Bruksanvisningar i pappersform
4. Du kan låna ut ditt spel och i sin tur låna ett annat spel från en kompis.
5. Spelet blir inte bundet till dig på något sätt så du kan lätt sälja det när du tröttnat på det.

Behöver du fler?

1. jag vill ha det på hårddisken så jag slipper byta skiva varje gång jag vill byta spel.
2. Jag bor i Sverige och har tillgång till internet 24 timmar om dygnet 365 dagar om året.
3. bättre med manual/bruksanvisning i pdf format, sparar både på miljön och är lättare att söka i
4. Var många år sedan jag lånade ut ett spel eller lånade ett.
5. Säljer aldrig mina spel ändå.

Men du kan ju knappast förneka att Kawazu's motiveringar var bra bara för att du själv inte håller med dom. Sen kan man säkert diskutera vilket som är "bäst" i all evighet.

ptr
Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av ptr:
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av ptr:
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av ptr:
Skrivet av Zamuz:

om du köper tod, köp även ratchet & clank qfb på blu-ray. KÖP INTE på store, mycket bättre med skiva ju (kostar 149 på skiva, samma på store)

varför är det bättre på skiva?

För att du får ett materielt ting.
Spelet borde desutom ha lägre pris då det är ett digitalt köp.

Och varför skulle ett materiellt ting vara bättre för? Om jag fick välja skulle jag vilja ha alla spelen på en hårddisk. Och ja, priset bordet vara billigare när man köper det digitalt.

1. Du behöver inte ha det på din hdd
2. Du kan spela det när du vill utan att ha tillgång till internet när du väl har tagit bort det.
3. Du får tillgång till manualer/Bruksanvisningar i pappersform
4. Du kan låna ut ditt spel och i sin tur låna ett annat spel från en kompis.
5. Spelet blir inte bundet till dig på något sätt så du kan lätt sälja det när du tröttnat på det.

Behöver du fler?

1. jag vill ha det på hårddisken så jag slipper byta skiva varje gång jag vill byta spel.
2. Jag bor i Sverige och har tillgång till internet 24 timmar om dygnet 365 dagar om året.
3. bättre med manual/bruksanvisning i pdf format, sparar både på miljön och är lättare att söka i
4. Var många år sedan jag lånade ut ett spel eller lånade ett.
5. Säljer aldrig mina spel ändå.

Men du kan ju knappast förneka att Kawazu's motiveringar var bra bara för att du själv inte håller med dom. Sen kan man säkert diskutera vilket som är "bäst" i all evighet.

självklart inte. Det är ju en smaksak. Det enda jag vill veta från början var om det fanns något mer eller fungerade bättre på skiva än digitalt nedladdat.

Medlem

Hur gör du då om du ska ta med spelet till en polare?
Loggar du in på ditt konto och laddar ner spelet över hans lina?

ptr
Medlem

Vem säger att jag ska ta med spelet till en polare? Spelar vi så spelar vi hos mig och om vi skulle spela hos någon annan så har väl han spel också?

Du gillar att ha det på skiva och jag gör det inte.

Medlem
Skrivet av ptr:

Vem säger att jag ska ta med spelet till en polare? Spelar vi så spelar vi hos mig och om vi skulle spela hos någon annan så har väl han spel också?

Du gillar att ha det på skiva och jag gör det inte.

Får hålla med dig, älskar att man kan ladda ner hela spel, smidigt som fan, har både R&C, Burnout, Wipeout, Warhawk på hd:n. Smidigt som fan utan skivor och kortare laddningstider (iom att BD läses långsammare än t.ex DVD).

Medlem

Tänkte bara uppdatera och tipsa folk om PC-City.
Köpte nyligen MGS4 där för 299 kr (399 kr originalpris, men så hade dom 100 kr rabatt på diverse spel, bl.a. det).

Ni som bor i närheten av ett PC-City tycker jag helt klart ska åka förbi och inspektera dom utvalda titlarna som dom hade rabatt på

Racedriver GRID vart fan svårt att få tag på, varken SIBA, OnOff, PC-City, El-Giganten eller Mediamarkt har det, inte webhallen, cdon, discshop eller någon annan har det i lager heller O_o

the search goes on

(japp, en PS3'a är införskaffad, med LBP, 46" Plasman bör komma hem kring fredag, längtar så inuta helvete hehe)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:

Tänkte bara uppdatera och tipsa folk om PC-City.
Köpte nyligen MGS4 där för 299 kr (399 kr originalpris, men så hade dom 100 kr rabatt på diverse spel, bl.a. det).

Jävlar! I vilken PC City köpte du spelet i? Fanns det många kvar? Hur länge håller rean?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

PC-City i Jönköping, Det fanns flertalet MGS4, minns att jag såg Mirrors Edge där (eller om det var till X360... dom hade samma erbjudande) Haze var med minns jag.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

12
Skriv svar