Inaktiv
kontroll

Har precis köpt en ps3 med vetskapen om att deras kontroller är värdelösa. men jag valde den endå för att den ska hålla i längden.

Men är det någon som vet en annan skön kontroll som funkar till ps3?

Medlem

vadå värdelösa?
har haft mina sen det släpptes och aldrig haft några problem.


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

han menar att de är osköna.
Själv så tycker jag de är ubersköna. Hörde här på forumet nån gång av nån, att kontrollerna till littlebigplanet är dåliga, men om det skulle kommit ut till 360 så skulle det vara tvärtom enligt 360-fanboys. Så ja, tycker att ps3kontrollerna är skönare än 360.

Medlem

Kan hålla med om att den känns lite sunkig i bilspel, annars tycker jag den e grym också.

Inaktiv

Tycker att dom sitter helt onaturligt i handen. men det värsta är ju den geniala lösningen att ha kupade joystickar. Måste nog vara den mest idiotiska designen jag någonsin stött på. Glider ju av skiten hela tiden. vart så jävla lack igår när jag lirade fifa att jag gick ut i garaget och tog fram slipen och gjorde dom plana. Det ska ju vara in gropat! fattar inte hur dom kan ha missat det...

Kan inte säga att jag är fanboy av någon konsol. tycker bara att x-box kontrollen är mycket bättre.

Medlem

Efter att ha köpt "Real Triggers" och lite "Gel Tabz" till PS3-kontrollen så blev den riktigt najs hehe. Jag föredrar 360n dock - dom passar bättre i mina stora händer.


signatur
ptr
Medlem

say whaaat. visst xbox360-kontrollen sitter bättre i händerna, men de analoga spakarna är ju 9999999 gånger skönare på ps3-kontrollerna. Låter som lite absolut torr på tummarna skulle hjälpa

Inaktiv

Men vafan att ha kupade spakar är ju så idiotiskt så det inte finns. jag fattar inte hur man kan ens komma på tanken att göra dom så. det är juh bara heeelt jätte fel! fattar inte hur man kan tycka det är bra!? blir ju 100ggr bättre om det bara skulle vara ingropade.

Sa jag också att det va idiotisk design på spakarna?

Ingenjören bakom dom borde ju bli uppsatt på ett kors med benen isär så alla på hela jorden kunde ge han en pungspark. helt makalöst dåligt gjort....

Medlem

ta det lugnt nu.

du får väl göra ett egenbygge för att hitta något som du är nöjd med.

Själv får jag ont i handen av att använda 360 kontrollen medans playstation sitter som handen i handsken^^


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

jäklar. en sådan skulle man ha. borde komma ut till försäljning tycker jag. Vette tusan om man har råd att sitta å skruva i två st dosor. blir ju rätt dyrt om man misslyckas.

Medlem

Efter att ha bytt ut mitt 360 mot ett ps3 så blir man nästan gråtfärdig när man håller i sin ps3 kontroll, ps3 är en sådan modern maskin men ändå tvingas man hålla i en kontroll som släpptes till ps1.

Förstår inte, varför inte förnya sig lite i stället för att hålla fast vid dessa plastigt obekväma ting?

Medlem
Skrivet av Kawazu:

Förstår inte, varför inte förnya sig lite i stället för att hålla fast vid dessa plastigt obekväma ting?

Dom försökte ju förnya sig och ändra på layouten men det blev ju en storm och folk ville ha kvar den gamla designen så dom skrotade ju den...

http://ps3.themanroom.com/images/ps3/controller.jpg

inte för att den verkar bra men ändå:P


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Verdurakh:
Skrivet av Kawazu:

Förstår inte, varför inte förnya sig lite i stället för att hålla fast vid dessa plastigt obekväma ting?

Dom försökte ju förnya sig och ändra på layouten men det blev ju en storm och folk ville ha kvar den gamla designen så dom skrotade ju den...

http://ps3.themanroom.com/images/ps3/controller.jpg

inte för att den verkar bra men ändå:P

Usch den såg hemsk ut.

Medlem

Håller med trådskaparen, kontrollen är ingen höjdare direkt. Men jag stör mig mer på L2/R2. Tycker man glider av dom rätt lätt.

Den sämsta analoga spaken är dock på Gamecube-kontrollen. Tycker du att man glider av PS3-kontrollen lätt borde du pröva den, då lär du aldrig nånsin mer klaga hehe.

Medlem

Måste ju finnas ett bättre altenativ att köpa, har kollat runt lite på webhallen men har tyvärr inte hittat något

Medlem

PS kontrollen är den skönaste att hålla i, finns ingen bättre.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Spectral:

Håller med trådskaparen, kontrollen är ingen höjdare direkt. Men jag stör mig mer på L2/R2. Tycker man glider av dom rätt lätt.

Den sämsta analoga spaken är dock på Gamecube-kontrollen. Tycker du att man glider av PS3-kontrollen lätt borde du pröva den, då lär du aldrig nånsin mer klaga hehe.

Gamecube-dosan är ju den bästa som existerat, förutom att det fattas en knapp på den.
PS3an är grym den också, Xboxens tycker jag suger, jävla klump. Smaken är som baken helt enkelt, i denna fråga finns det två skinkor, tydligt uppdelade med NES-kontrollen i mitten


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av Spectral:

Håller med trådskaparen, kontrollen är ingen höjdare direkt. Men jag stör mig mer på L2/R2. Tycker man glider av dom rätt lätt.

Den sämsta analoga spaken är dock på Gamecube-kontrollen. Tycker du att man glider av PS3-kontrollen lätt borde du pröva den, då lär du aldrig nånsin mer klaga hehe.

Gamecube-dosan är ju den bästa som existerat, förutom att det fattas en knapp på den.
PS3an är grym den också, Xboxens tycker jag suger, jävla klump. Smaken är som baken helt enkelt, i denna fråga finns det två skinkor, tydligt uppdelade med NES-kontrollen i mitten

Den ultimata kontrollen!

Medlem

jag tycker ifos att N64 kontrollen var en riktig hit om det inte vore för den kassa spaken. men det var smart upplägg som gjorde att man kunde hålla den på olika sätt beroende på vad man gjorde..

perfect dark med två kontroller t.ex.

hade inget med ps3 kontrollen att göra ifos:P


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Medlem
Skrivet av Prehn:

Så nära en 360 kontroll du kan komma http://www.webhallen.com/prod.php?id=73792

Ser intressant ut, hoppas bara styrspakarna inte är lika sladdriga som på de vanliga kontrollerna.
Vill ha lite motstånd i dem.

Medlem
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av Prehn:

Så nära en 360 kontroll du kan komma http://www.webhallen.com/prod.php?id=73792

Ser intressant ut, hoppas bara styrspakarna inte är lika sladdriga som på de vanliga kontrollerna.
Vill ha lite motstånd i dem.

Styrspakarna är helt ok, tror dock att den saknar sixxxxxaxxxxixxxxsssxx

Medlem
Skrivet av Prehn:
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av Prehn:

Så nära en 360 kontroll du kan komma http://www.webhallen.com/prod.php?id=73792

Ser intressant ut, hoppas bara styrspakarna inte är lika sladdriga som på de vanliga kontrollerna.
Vill ha lite motstånd i dem.

Styrspakarna är helt ok, tror dock att den saknar sixxxxxaxxxxixxxxsssxx

Det kvittar.

1
Skriv svar