göra handkontrollen odödlig?

ptr
Medlem
göra handkontrollen odödlig?

errr slog precis sönder min näst sista Sixaxis kontroll! Vilket innebär att jag bara har en kvar, DS3 kontrollerna vill jag inte använda när jag spelar spel som gör min vansinnig (nhl09), så då undrar jag om någon vet ett jäkligt bra silikonskydd eller liknande så man kan slänga kontrollen åt helvete när man blir förbannad?

Förr i tiden satt ju alltid kontrollen fast i konsolen så då vågade man inte riktigt slänga iväg kontrollen för då kanske hela konsolen skulle pajja, men nu när det är trådlös... oj oj vad kontrollerna flyger åt alla håll

Var förövrigt rätt nice att kunna styra gubben när bara själva chipsettet och analoga spakarna + ett hängande batteri fanns kvar av kontrollen

Medlem

Varför ska man slänga iväg kontrollen i huvudtaget? Blir bara dyrt att köpa nya.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

ptr
Medlem

för att man inte kan kontrollera sig när man blir förbannad?

Medlem

när jag vann med 5-1 mot dig på nhl 09 loggade du ut, du verkade sur :P..

När jag blir sur talar jag, jag slänger inte saker hit och dit

ptr
Medlem
Skrivet av Zamuz:

när jag vann med 5-1 mot dig på nhl 09 loggade du ut, du verkade sur :P..

När jag blir sur talar jag, jag slänger inte saker hit och dit

haha jaa då blev jag lagom förbannad grejen är ju den att man råkar ju ha kontrollen i handen och de första sekunderna så tänker man inte så mycket och då åker den tyvärr i golvet

edit: av vad jag märkt så om man leder med 2 mål eller fler så blir det mycket enklare att göra mål. Blir så för mig åt båda hållen i alla fall. Och om man redan släppt in tre mål och så släpper man in till 3st till på någon minut bara.... jaaa då kokar det över

Medlem

Koppla av med lite Home i bakfickan


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av ptr:
Skrivet av Zamuz:

när jag vann med 5-1 mot dig på nhl 09 loggade du ut, du verkade sur :P..

När jag blir sur talar jag, jag slänger inte saker hit och dit

haha jaa då blev jag lagom förbannad grejen är ju den att man råkar ju ha kontrollen i handen och de första sekunderna så tänker man inte så mycket och då åker den tyvärr i golvet

edit: av vad jag märkt så om man leder med 2 mål eller fler så blir det mycket enklare att göra mål. Blir så för mig åt båda hållen i alla fall. Och om man redan släppt in tre mål och så släpper man in till 3st till på någon minut bara.... jaaa då kokar det över

Haha, skaffa en flickvän, så kan du slå henne istället när du blir sur:P

Medlem

Gör inte som Prehn sa, du kommer bli anmäld för misshandel ju xD


signatur

Rawr

ptr
Medlem

hehe räcker med att sambon blir rädd när jag vrålar och blir förbannad jag behöver inte smälla till henne också

Medlem

1. Kämpa seriöst för att lugna ner dig.

2. Ha en hörna med kuddar och filtar där man kan kasta kontrollen när man blir arg utan att den pajar.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

1. Kämpa seriöst för att lugna ner dig.

2. Ha en hörna med kuddar och filtar där man kan kasta kontrollen när man blir arg utan att den pajar.

1. Växupp
2. Växupp
3. Växupp

När du har mognat som person så kan du säkerligen återuppta ditt spelande igen.

ptr
Medlem

vad är det som är omoget med att få lite temperament när man spelar? Det betyder snarare att dom som gjort spelat har lyckats.

Kul för dig att vara så mogen och spela spel och inte känna något

ptr
Medlem
Skrivet av HinduTimes:

1. Kämpa seriöst för att lugna ner dig.

2. Ha en hörna med kuddar och filtar där man kan kasta kontrollen när man blir arg utan att den pajar.

inte lika tillfredsställande att slänga något i något mjuk det blir bara... poof.
Jag får köpa någon mjuk boll (som inte studsar) att slänga i marken

Medlem
Skrivet av ptr:

vad är det som är omoget med att få lite temperament när man spelar? Det betyder snarare att dom som gjort spelat har lyckats.

Kul för dig att vara så mogen och spela spel och inte känna något

Det som är omoget är att kasta diverse konsoll tillbehör runt sig bara för att man inte lyckas med något.

Förstår inte hur du resonerar, du menar alltså på fullaste alvar att speltillverkar har lyckats med sitt spel för att du blir förbannad när du förlorar?

Bara för att man inte kastar saker vilt omkring sig betyder inte att man inte lever sig in i spelet.

När man kastar saker omkring sig för att man dör i ett spel eller förlorar mot en annan person så kanske du borde inse att du inte har den mentala mognad som krävs för att spela ett tv-spel.

ptr
Medlem
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av ptr:

vad är det som är omoget med att få lite temperament när man spelar? Det betyder snarare att dom som gjort spelat har lyckats.

Kul för dig att vara så mogen och spela spel och inte känna något

Det som är omoget är att kasta diverse konsoll tillbehör runt sig bara för att man inte lyckas med något.

Förstår inte hur du resonerar, du menar alltså på fullaste alvar att speltillverkar har lyckats med sitt spel för att du blir förbannad när du förlorar?

Bara för att man inte kastar saker vilt omkring sig betyder inte att man inte lever sig in i spelet.

När man kastar saker omkring sig för att man dör i ett spel eller förlorar mot en annan person så kanske du borde inse att du inte har den mentala mognad som krävs för att spela ett tv-spel.

Så hockeyspelare som slår klubban i isen för att de förlorar, har inte den mentala mognaden för att spela hockey också, eller? I "stridens" hetta så tänker man ju inte alltid som man borde.

Ja, om spelet går ut på att vinna eller förlora och man inte ens rycker på axlarna om man förlorar så har inte speltillverkarna fått till den rätta känslan, eller så passar inte spelet för en. Så ja, på fullaste allvar, så tycker jag att de har lyckats eftersom de får mig att bli förbannad (och för att det är jävligt roligt, såklart).

Självklart är det inte smart att slänga saker omkring sig bara för att man förlorar, men vad det har med mental mognad att göra har jag svårt att se. De allra flesta blir nog åtminstone förbannad för ett antal SEKUNDER, sen hur de blir förbannad varierar ju från person till person. Just jag råkar slänga iväg det jag för tillfället har i handen.

Medlem

Först säger du att du bara kastar iväg kontrollen bara för att du blir förbannad, sen är det om att du inte känns på samma sätt om du kastar på en kudde eller så.

Det hänger inte ihop.

ptr
Medlem
Skrivet av Zamuz:

Först säger du att du bara kastar iväg kontrollen bara för att du blir förbannad, sen är det om att du inte känns på samma sätt om du kastar på en kudde eller så.

Det hänger inte ihop.

Inte lika tillfredsställande dock är det ju mer tillfredsställande senare att man har kontrollen kvar

Medlem
Skrivet av ptr:
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av ptr:

vad är det som är omoget med att få lite temperament när man spelar? Det betyder snarare att dom som gjort spelat har lyckats.

Kul för dig att vara så mogen och spela spel och inte känna något

Det som är omoget är att kasta diverse konsoll tillbehör runt sig bara för att man inte lyckas med något.

Förstår inte hur du resonerar, du menar alltså på fullaste alvar att speltillverkar har lyckats med sitt spel för att du blir förbannad när du förlorar?

Bara för att man inte kastar saker vilt omkring sig betyder inte att man inte lever sig in i spelet.

När man kastar saker omkring sig för att man dör i ett spel eller förlorar mot en annan person så kanske du borde inse att du inte har den mentala mognad som krävs för att spela ett tv-spel.

Så hockeyspelare som slår klubban i isen för att de förlorar, har inte den mentala mognaden för att spela hockey också, eller? I "stridens" hetta så tänker man ju inte alltid som man borde.

Ja, om spelet går ut på att vinna eller förlora och man inte ens rycker på axlarna om man förlorar så har inte speltillverkarna fått till den rätta känslan, eller så passar inte spelet för en. Så ja, på fullaste allvar, så tycker jag att de har lyckats eftersom de får mig att bli förbannad (och för att det är jävligt roligt, såklart).

Självklart är det inte smart att slänga saker omkring sig bara för att man förlorar, men vad det har med mental mognad att göra har jag svårt att se. De allra flesta blir nog åtminstone förbannad för ett antal SEKUNDER, sen hur de blir förbannad varierar ju från person till person. Just jag råkar slänga iväg det jag för tillfället har i handen.

När jag läste att du gämför ett tv-spel med en "normal" sport så finns det ingen ide att försöka trycka in vett i skallen på dig.

Medlem
Skrivet av Kawazu:

När jag läste att du gämför ett tv-spel med en "normal" sport så finns det ingen ide att försöka trycka in vett i skallen på dig.

Det är väl fortfarande tävlningsinstinkten vi pratar om? Då spelar det ingen roll om det är ett spel eller en sport.

Jag kan själv bli rejält förbannad och slå till saker, dock går jag inte så långt jag kastar saker i väggen. Det har inget med mognad att göra, vissa är bara dåliga förlorare. Och jag är "mogen" nog att faktiskt erkänna att jag har svårt att ta förluster.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

ptr
Medlem

Då ska jag inte vara sämre, jag är också dålig förlorare men kasta i väggen har jag aldrig gjort, däremot rakt ner i golvet.

precis som mr.bear säger, det har ju med tävlingsinstinkten att göra. Ser man spelet som en tävling, ja då kan man jämföra det med vilken annan tävling man vill. Anledning till att du inte gör det är väl för att du låst dig fast vid att tv-spel bara är på LEK, vilket det sen flera år sedan har bevisats att det inte är.

Inaktiv

Att man kastar sönder en kontroll för man förlorar har inget med vinnarinstinkt att göra eller liknande.
1. Dålig förlorare
2. Omogen
3. Otänkt(kortfattat)
4.Dyrt
5.Slöseri för dom som verkligen vet HUR man ska använda kontrollen att spela med.
6. Kan man inte spela utan att få damp o gå bärsäkargång så ska man inte spela alls!

där är mina åsikter om det hela.
Tyck som ni vill men jag tycker mitt.

Medlem
Skrivet av lilldavid:

Att man kastar sönder en kontroll för man förlorar har inget med vinnarinstinkt att göra eller liknande.
1. Dålig förlorare
2. Omogen
3. Otänkt(kortfattat)
4.Dyrt
5.Slöseri för dom som verkligen vet HUR man ska använda kontrollen att spela med.
6. Kan man inte spela utan att få damp o gå bärsäkargång så ska man inte spela alls!

där är mina åsikter om det hela.
Tyck som ni vill men jag tycker mitt.

Visst, det är till överdrift att slå sönder saker men att man bli förbannad har absolut ingenting med att man är "omogen". Går det riktigt dåligt för mig i någon typ av tävling (vare sig det gäller spel eller sport) så kan det mycket väl hända att jag blir smått förbannad, däremot har det ingenting med hur jag beter mig i "normala" livet. Jag vet mycket väl när jag kan uttrycka min s.k. vrede.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

spela med sladden i så är väl problemet löst?


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

ptr
Medlem
Skrivet av lilldavid:

Att man kastar sönder en kontroll för man förlorar har inget med vinnarinstinkt att göra eller liknande.
1. Dålig förlorare
2. Omogen
3. Otänkt(kortfattat)
4.Dyrt
5.Slöseri för dom som verkligen vet HUR man ska använda kontrollen att spela med.
6. Kan man inte spela utan att få damp o gå bärsäkargång så ska man inte spela alls!

där är mina åsikter om det hela.
Tyck som ni vill men jag tycker mitt.

1. true
2. uhmm nää?
3. ja, inte så att man är nöjd efteråt direkt
4. det blir det
5. synd att man inte tänker så PRECIS innan man ska slänga iväg kontrollen
6. 2-3 sekunders "damp" är inte så allvarligt, hade man gått bärsärkagång däremot och vänt halv lägenheten upp och ner, då hade det varit illa.

jaa jag kanske får köpa en extra lång usb-kabel som jag kan ha i när jag spelar nhl eller varför inte fixa ett kort gummiband så man får kontrollen rakt upp i plytet så man lär sig en läxa?

Medlem

Jadu, Jag tar alltid en paus när jag känner mig frustrerad över ett spel, men intefan skulle jag slänga sönder nå?


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

Vet inte hur många gångar jag blicigt förbaranad på grund av spelen Need For Speed (Ursäkta om deej har något med tråden att göra):$

Men Men FY FAN VAD DÅLIG NEED FOR SPEED SERIEN HAR VARIGT puss hej

Medlem

Haha jag känner igen mig. Haft sönder ett antal möss och tangentbord, samt en 360-kontroll
Nu var det dock längesen jag blev riktigt förbannad och kasta iväg nåt. Oftast räcker det med att slå näven i bordet och vråla diverse svordommar heheh.

Vi kanske borde dra igång en tråd där man postar bilder på saker man haft sönder när man blivit riktigt förbannad. Vore kul att se

Medlem

Själv är man gubbe (30+) och blir nästa alltid lite för arg när det inte går som man vill. När man lira ping pong som 10 åring, eller när man spelar playstation som 30 åring, spelar ingen roll.
Tror tyvärr man är född med ett sådan humör....


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

Medlem
Skrivet av hicktor_91:

Vet inte hur många gångar jag blicigt förbaranad på grund av spelen Need For Speed (Ursäkta om deej har något med tråden att göra):$

Men Men FY FAN VAD DÅLIG NEED FOR SPEED SERIEN HAR VARIGT puss hej

lol


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av hicktor_91:

Vet inte hur många gångar jag blicigt förbaranad på grund av spelen Need For Speed (Ursäkta om deej har något med tråden att göra):$

Men Men FY FAN VAD DÅLIG NEED FOR SPEED SERIEN HAR VARIGT puss hej

lol

hade sönder mitt förra tagentbord när jag körde cs, det är ändå gången


signatur

hejsanhejsanhejsan

123
Skriv svar