Sämre ekonomi slutet för PS3?

Inaktiv
Sämre ekonomi slutet för PS3?

Hej,

Jag sitter här och funderar på om det finns någon framtid för PS3 med tanke på hur världsekonomin är. Att försäljningen på en sådan pass dyr konsol antagligen kommer att vara extremt dålig framöver och att det i sin tur kommer att göra att färre stora titlar släpps till PS3.

Vad tror ni? Ska man kasta in handduken och sälja sitt PS3 och skaffa en 360?

Medlem

w00t?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Jag tänker att skillnaden mellan PS3 och 360 är runt 2000 kr. När folk får sämre med pengar kommer inte fler handla PS3 för att få ett utbud som är ungefär detsamma som till 360. Förvisso finns det Blu-ray-spelare, men det är väl bara en tidsfråga innan det ersättas av något format man streamar i HD-kvalité.

Medlem

xbox verkar mkt bättre nu :/ jag som var ps fanboy förut


signatur

Rawr

Medlem

Pfff

Det är allt jag har att säga till denna finanskris. Det räcker med att man säger att det är en finanskris så blir det precis det. Trots att priserna inte höjts och lönerna inte har sänkts så kryper folk fortfarande i lågpriskartongerna som hamstrande huvudlösa hönor. Placeboeffekt alltihop.

Folk kommer forfarande att vilja ha sina PS3, och Sony har inte råd att släppa den. Spelen är vad de tjänar på, konsolförsäljningen täcker bara upp en del av allt de förlorade på att tillverka den. De måste kränga spel för att få in pengar, så spelen kommer det vill jag lova. Låt inte finanskrisen skrämma dig till någonting, för den finns bara i ditt huvud.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

Den är mycket verklig om man tittar på antalet varsel som har varit den senaste tiden. Men att allt sitter i huvudet håller jag med om, synd bara att konsekvensen blir att folk förlorar jobbet.

Problemet med spelen verkar vara att de släpp som kommer till PS3 saknar extramaterial som kommer både till PC och 360.

Jag hoppas att det vänder, men just nu känns det lite risigt (var jag speltillverkare och drabbad av sämre tider och måste välja plattform så skulle jag nog tyvärr välja 360 eftersom det är större kundgrupp).

Medlem
Skrivet av Oppwall:

Vad tror ni? Ska man kasta in handduken och sälja sitt PS3 och skaffa en 360?

varför sälja, du förlorar inget på att ha den kvar. Finns massvis med spel och det kommer massvis med spel framöver. Om du har HD TV så får du fantastisk bild med blu-ray. Finns inget som slår det i bild och ljudkvalité. En perfekt multimedia center.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Oppwall:

Hej,

Jag sitter här och funderar på om det finns någon framtid för PS3 med tanke på hur världsekonomin är. Att försäljningen på en sådan pass dyr konsol antagligen kommer att vara extremt dålig framöver och att det i sin tur kommer att göra att färre stora titlar släpps till PS3.

Vad tror ni? Ska man kasta in handduken och sälja sitt PS3 och skaffa en 360?

självklart Ps3an överlever. då det inte bara är gamers som köper den utan även folk som bygger Hemabios då Ps3an har en av de bättre Bättre Bly-ray spelarna på marknaden. samt att ps3an är den bättre konsolen som med största sanorlikhet kommer leva längst. ( Då ps3an har mest potensial att prestera till högst grafik på konsolmaknaden jsut nu, så det är bara en tids fråga tills ps3 spelen ser mycket snyggare ut än 360) - då det finns så mycket Grafik-böga*

så det är nog inga problem alls.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Prissänkning i vår samtidigt som Killzone 2 släpps kommer begrava xboxen, just wait and see.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Sito:

Prissänkning i vår samtidigt som Killzone 2 släpps kommer begrava xboxen, just wait and see.

Har verkligen svårt att se att prissänkningen ska "begrava" en motståndarkonsol. Playstation 3 är just nu c:a 2000kr dyrare än just Xbox 360, vilket betyder att en sänkning på MINST 1000kr, helst mer, behövs för att ens kunna rubba de nuvarande ställningarna. Själv tror jag inte Sony kommer sänka priset så pass kraftigt (fast man kan ju alltid hoppas ).


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av Sito:

just wait and see.

Har inte det argumentet använts sedan PS3an släpptes?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Sito:

Prissänkning i vår samtidigt som Killzone 2 släpps kommer begrava xboxen, just wait and see.

Jo, hej på dig med


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Sito:

just wait and see.

Har inte det argumentet använts sedan PS3an släpptes?

Har ställt frågan till dig förut. Varför kommer du med meningslösa inlägg i PS3 forumet när du inte har något att tillföra diskussionerna?

Inaktiv

Jag saknar att vissa utvecklare inte ens tittar åt PS3:ans håll (Valve). Jag hoppas att det kommer lite prissänkningar så att fler utvecklare fokuserar på konsolen.

2000 kr med spel efter jul?

Medlem

Fettot Gabe Newell har nog fått lite för många gratis pizzor av MS. Vem bryr sig om Valve, Alla spel som dom gör kommer ju ut på PC ändå och med en grafikmotor från tidigt 2000 tal kan man ju köra spelen på en netbook pc.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Inaktiv

Ps3;an kommer defenetivt vara kvar, men ps4 kommer gå mycket bättre tror jag. Samtidigt som Ps4 går bättre, kommer Xbox 720 ( om det heter så), gå sämre. Det är vad jag tror.
Wii2 däremot kommer gå väldans bra, men inte lika strålande som det första, eftersom nu många vet vad tekniken handlar om, och kommer nöja sig med orginalet:D

Medlem

http://ps3.ign.com/dor/objects/748475/killzone-next-gen/video... Och där slutar överflödiga påståenden att PS3:an inte har någon framtid.

Medlem

Om dem sänker priset med 500-700 kr kommer den krossa xboxen


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Prehn:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Sito:

just wait and see.

Har inte det argumentet använts sedan PS3an släpptes?

Har ställt frågan till dig förut. Varför kommer du med meningslösa inlägg i PS3 forumet när du inte har något att tillföra diskussionerna?

Jasså? Blev mest förundrad över att det argumentet fortfarande användes. Jag har sett just den meningen sen PS3an släpptes. Jag tillför mer till diskussionen än alla "PS3 kommer krossa 360! Just wait and see."

Blir du gladare om jag postar detta i Xbox-forumet istället?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Prehn:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Sito:

just wait and see.

Har inte det argumentet använts sedan PS3an släpptes?

Har ställt frågan till dig förut. Varför kommer du med meningslösa inlägg i PS3 forumet när du inte har något att tillföra diskussionerna?

Jasså? Blev mest förundrad över att det argumentet fortfarande användes. Jag har sett just den meningen sen PS3an släpptes. Jag tillför mer till diskussionen än alla "PS3 kommer krossa 360! Just wait and see."

Blir du gladare om jag postar detta i Xbox-forumet istället?

Är "Just wait and see" ett argument?

Medlem
Skrivet av Prehn:
Citat:

En hel del quotes.

Är "Just wait and see" ett argument?

Användes som det ganska flitigt här på FZ ett tag iaf.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Prehn:

http://ps3.ign.com/dor/objects/748475/killzone-next-gen/video... Och där slutar överflödiga påståenden att PS3:an inte har någon framtid.

Har svårt att tro att endast ett spel kommer göra så pass stor skillnad. Men det kanske var ett skämt och det gör ju ditt inlägg rätt meningslöst i den här diskussionen ^^

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Prehn:

http://ps3.ign.com/dor/objects/748475/killzone-next-gen/video... Och där slutar överflödiga påståenden att PS3:an inte har någon framtid.

Har svårt att tro att endast ett spel kommer göra så pass stor skillnad. Men det kanske var ett skämt och det gör ju ditt inlägg rätt meningslöst i den här diskussionen ^^

Nej ,det var inget skämt, och nej jag säger inte att kill zone ensamt kommer att få PS3:an att vinna denna generationen. Vad jag ville ha sagt är att Kill Zone är en försmak av vad som komma skall. Kolla på Uncharted 2, Heavy Rain mfl, det dessa spelen gör är att rättfärdiga priset som PS3 har idag eftersom ingen annan konsoll hade kunnat leverera liknande grafik. Det är först nu den verkliga skillnaden börjar märkas.

Medlem

WORD!!!


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

WORD!!! (Där fick du till det Prehn)


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

PS3 vinner över Xbox, men det är svårt att jämföra Ps3 och Xbox mot Wii, för dom är till för olika sätt

Medlem
Skrivet av Lusen:

PS3 vinner över Xbox, men det är svårt att jämföra Ps3 och Xbox mot Wii, för dom är till för olika sätt

Gå inte över till konsollkriget med massa fanboys, men ja du har rätt.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Det är ju större skillnad på konsollerna nu än förra generationen. Jag tycker inte att man ska använda priset som argument mot PS3, en Volvo 244 är billigare (och äldre) än en Volvo S60. Man får det man betalar för.

Jag skulle inte råda någon att köpa ett budgetgrafikkort istället för ett värstingkort bara för att det är billigare heller. Och Wii, är det någon som tar den på allvar?

Medlem
Skrivet av Prehn:

http://ps3.ign.com/dor/objects/748475/killzone-next-gen/video... Och där slutar överflödiga påståenden att PS3:an inte har någon framtid.

Ett spel räddar ALDRIG en konsol. Personligen tror jag att man inte kan uttala sig utan att se vad som händer under nästa generation. Sony och MS kör ju sitt race medans WII manglar sönder sina konkurrenter. Varför ska Sony och MS fortsätta i samma spår om Nintendos konsoler säljer som smör i solsken och hela casual konceptet är teh shit. Dom som tror att Sony eller MS skulle göra det för sina "fans" lever i förnekelse.

Medlem
Skrivet av Mickxe:

Det är ju större skillnad på konsollerna nu än förra generationen. Jag tycker inte att man ska använda priset som argument mot PS3, en Volvo 244 är billigare (och äldre) än en Volvo S60. Man får det man betalar för.

När det gäller grafiskt prestanda är det ingen större skillnad på PS3 och 360, vad folk än får för sig att säga. De som säger tvärtom har inte all fakta eller så är de bara trångsynta.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Skriv svar