Mastig KZ2 Preview på Gamereactor

Medlem
Mastig KZ2 Preview på Gamereactor

Läs Här

Citat:

För hur man än vänder och vrider på det - det vore direkt tjänstefel att inte redan nu utse Killzone 2 till det snyggaste spelet till Playstation 3.

Jag har spelat mp betan en del hos en kompis och nu när sp delen verkar leverera minst lika mycket så verkar detta spel bli hur bra som helst.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Inaktiv

Dom där filmerna sammt alla nya (91 bilder) från preview versionen gör det här spelet till ett av det (imo) mässt efterlängtade ps3 spelet för mig jusst nu.

Efter filmerna jag sätt på (gamersyde) så kan jag säga att det nu ser (imo) ut som en REN cgi film i vissa delar, landsättningen tex (wellcome).

Lika så Sniper filmen , OMG titta på miljöerna!?
Visst, vissa saker har dåliga texturer, men varför igentligen lägga ut snygga texturer på en sandbag när du ändå bara springer förbi den på ca 1 min.

Hällre skulle jag ( och som gg) gjort lägga allt krut på maffiga vyer, och detaljrika större saker, och handlingen.
Dom siktade på Hollywood style av handling, och imo dom har värkligen lyckats.

Tack för mig .
ursäkta stavfel

Medlem

Detta spel är i en helt annan liga över allt annat. Finns inget spel på någon spelkonsol som är nära detta. Helt sinnessjukt!

Citerar en person som skrev detta:
They need to rename this game. Everyone seems to think the game is called "HOLY SHIT !".


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Herregud, det här är ju helt vansinnigt. Jag är personligen en stark motståndare av FPS på konsol men det här måste man ju bara uppleva, det är ju någonting helt enormt. Man är verkligen grymt stolt som PS3 ägare idag, med titlar som LittleBigPlanet som verkligen visar den starka onlinedelen som PS3'n kan förmedla. Och Metal Gear Solid 4 där.... ja, behöver man egentligen säga mer om detta mästerverk, jag är helt mållös.

Som om inte det räckte så har vi några otroligt intensiva spelmånader att vänta som PS3 ägare med titlar som väger tyngre än bly, jag blir alldeles förvirrad, jag måste nog ta en kopp kaffe.

Minns ni all skit vi fick ta för att vi hade införskaffat våra Playstation3 enheter? Jag vet att jag har fått ta lass med skit sedan jag införskaffade min den 24:e April 2007,men ihärdigt så ville jag så gärna behålla den, tro på att Sony kunde göra det igen. Nu har jag fått min övertygelse både en, två och tre gånger och det har bara börjat.

Det blev ju nästan ett blogginlägg av det här, och särskilt relevant är det inte heller, jag är bara jävligt stolt som PS3 ägare idag, och att jag var med från början, då alla tvivlade och spottade på en för att man la ut 6500 på en konsol, som idag själva sitter med en PS3 och tydligtvis glömt bort allt dem sagt


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Omfg roflcopter för att citera min kompis.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av redmac:

Detta spel är i en helt annan liga över allt annat. Finns inget spel på någon spelkonsol som är nära detta. Helt sinnessjukt!

Ska jag vara helt ärlig så ser jag inte vad som är SÅ speciellt med denna titel. Av de bilderna och videoklipp jag har sett så har jag märkt av en hel del lågupplösta texturer ploppa fram lite här och där. Missförstå mig inte, spelet ser väldigt bra ut men jag ser bara inte vad som är SÅ speciellt med KZ2 jämfört med vissa andra spel - rent grafiskt sett.

Det som har imponerat mest på mig än så länge är "Special Delivery"-klippet. Där har de verkligen lyckas blanda atmosfär, effekter, ljussättning och färgåtergivning (på ett subtilt sätt) till en väldigt gosig röra.

Hur som haver... Jag ska inte ljuga och säga att jag har följt det här spelet med högsta intresse, men det är en titel jag är lite smått intresserad av. Det enda som saknas för mig nu är en Playstation 3-enhet.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Tycker inte alls det ser så speciellt supersnyggt ut, visst i screenshots ser det fint ut, men i filmer mm ser de flesta texturer lågupplösta ut och grafiskt sätt påminner det om CoD4. Gameplayet ser ut som Call of Duty 13: Alien Dictator Deluxe Warfare. Men gillar man den typen av spel, så visst.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Tycker inte alls det ser så speciellt supersnyggt ut, visst i screenshots ser det fint ut, men i filmer mm ser de flesta texturer lågupplösta ut och grafiskt sätt påminner det om CoD4. Gameplayet ser ut som Call of Duty 13: Alien Dictator Deluxe Warfare. Men gillar man den typen av spel, så visst.

jag hör att du behöver läsa på en hel del.

COD4 är detta:

KILLZONE2 är detta:

Detta gör en jäkla skillnad. KZ2 är första spelet i världen som har ett cover system som fungerar perfekt. det har min kollega sagt efter att blivit bjuden till Nordisk film och spelat SP delen av KZ2. Jag har nu tagit upp två starka punkter där KZ2 differentierar sig kraftfullt mot cod4 och alla andra fps spel.

Skrivet av Zelaxe:

Tycker inte alls det ser så speciellt supersnyggt ut, visst i screenshots ser det fint ut, men i filmer mm ser de flesta texturer lågupplösta .

Sedan när har Killzone 2 haft blurriga texturer:


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Vägg av fanboism

CoD4 och Killzone 2 är båda som att gå i en lång tråkig korridor, bara det att den ena är lite finare än den andra. Crysis ritar ändå upp finare miljöer och objekt på en stor jävla ö, med mycket högre draw och view-distance.

Ojdå, så coolt med ett cover-system! Ska alla spel ha det eftersom GoW hade ett? Återigen, Crysis gameplay är ändå både bättre och mer revolutionerande. Att din kollega säger det säger inte speciellt mycket, han kan vara lika partisk som du är.

Hade du läst vad jag skrivit sa jag i filmer, inte från screenshots. Som det är med dagens konsoll-spel lär det vara grova framedrops hit och dit också...

Crysis var förbi redan 2007.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Att jämföra ett pc spel med ett konsoll spel rent grafiskt är dumt. PC har alltid haft övertaget när det gäller grafik. KZ2 har nog den snyggaste grafiken på konsoll. Sen för att njuta utav spelet till 100% så ska man ha en full HD tv och ett bra ljudsystem.

Själv tror jag inte KZ2 har mycket att komma med när det gäller gameplay som inte redan finns i alla andra fps spel. Man får väl se hur det blir när spelet släppa i februari.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av redmac:

Vägg av fanboism

CoD4 och Killzone 2 är båda som att gå i en lång tråkig korridor, bara det att den ena är lite finare än den andra. Crysis ritar ändå upp finare miljöer och objekt på en stor jävla ö, med mycket högre draw och view-distance.

Ojdå, så coolt med ett cover-system! Ska alla spel ha det eftersom GoW hade ett? Återigen, Crysis gameplay är ändå både bättre och mer revolutionerande. Att din kollega säger det säger inte speciellt mycket, han kan vara lika partisk som du är.

Hade du läst vad jag skrivit sa jag i filmer, inte från screenshots. Som det är med dagens konsoll-spel lär det vara grova framedrops hit och dit också...

Kul att du jämnför med crysis (som för övrigt är på gång till ps3) där du behöver en dator för 20000:- för att få spelet att flyta någotsånär.
Bevisar ju bara vilket super spel kz2 är på väg att bli.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Sito:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av redmac:

Vägg av fanboism

CoD4 och Killzone 2 är båda som att gå i en lång tråkig korridor, bara det att den ena är lite finare än den andra. Crysis ritar ändå upp finare miljöer och objekt på en stor jävla ö, med mycket högre draw och view-distance.

Ojdå, så coolt med ett cover-system! Ska alla spel ha det eftersom GoW hade ett? Återigen, Crysis gameplay är ändå både bättre och mer revolutionerande. Att din kollega säger det säger inte speciellt mycket, han kan vara lika partisk som du är.

Hade du läst vad jag skrivit sa jag i filmer, inte från screenshots. Som det är med dagens konsoll-spel lär det vara grova framedrops hit och dit också...

Kul att du jämnför med crysis (som för övrigt är på gång till ps3) där du behöver en dator för 20000:- för att få spelet att flyta någotsånär.
Bevisar ju bara vilket super spel kz2 är på väg att bli.

En dator för 20 000kr behövs knappast, men visst det kostar en hel del, men det gör även en PS3a med en bra TV. Finns det något officielt uttalande på att Crysis skulle komma till PS3an? Trodde mer att dom skulle utveckla nya spel till konsolerna istället.

Tycker ändå spelet ser bra ut, men knappast så bra som vissa vill få det att framstå.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Vad jag vet (inget fanboy av varken eller) så är Killzone 2 estetiskt snyggare och snyggare i rörelse än Crysis. Crysis känns som en själlös pangare för de grafikkåta.

Och ett coversystem gör mycket mer än vad ni verkar förstå. I nästan alla FPS förstörs all sorts realism genom att göra spelaren mäktigare än fienden och genom att uppmuntra rusher och granatspammande. Sådant som skulle ta död på en i ett verkligt krig. Med ett fungerande cover-system så tredubblas realismen i ett spel genom att skapa samma förutsättningar som finns i verkligheten.

Men det är ju en smaksak, ni måste inse att det finns de som föredrar tyngden och den realistiska känslan som KZ2 erbjuder.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Cover-system är mindre viktigt för mig om jag vill ha det realistiskt, Raven Shield klarade sig utmärkt utan det, Red Orchestra likaså. Men ett trevligt tillägg är det. Om det fungerar så bra som redmacs kollega säger att det fungerar är det bara bra.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Sito:

Kul att du jämnför med crysis (som för övrigt är på gång till ps3) där du behöver en dator för 20000:- för att få spelet att flyta någotsånär.
Bevisar ju bara vilket super spel kz2 är på väg att bli.

Rest vi tillbaka till 2000 här eller? 20.000 för att lira crysis?

Killzone 2 verkar inte bidrag med något nytt till FPS genre så låter nog denna titel passera utan någon större ånger att jag missar den. Så himla trött på alla dessa korridor shooters.

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Vad jag vet (inget fanboy av varken eller) så är Killzone 2 estetiskt snyggare och snyggare i rörelse än Crysis. Crysis känns som en själlös pangare för de grafikkåta.

Och ett coversystem gör mycket mer än vad ni verkar förstå. I nästan alla FPS förstörs all sorts realism genom att göra spelaren mäktigare än fienden och genom att uppmuntra rusher och granatspammande. Sådant som skulle ta död på en i ett verkligt krig. Med ett fungerande cover-system så tredubblas realismen i ett spel genom att skapa samma förutsättningar som finns i verkligheten.

Men det är ju en smaksak, ni måste inse att det finns de som föredrar tyngden och den realistiska känslan som KZ2 erbjuder.

Har inte funktionen att luta sig ut runt hörn funnits i FPS genre sedan en lång tid tillbaka? kul att snacka realism i ett spel där man springer omkring och skjuter på något som liknar sandfolk som fått tips om hur att bete sig och klä sig från nazisterna

Nä, har verkligen svårt att se vad som är så speciellt med killzone 2 mer än att det är snyggt om jag ska vara helt ärlig.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av HinduTimes:

Vad jag vet (inget fanboy av varken eller) så är Killzone 2 estetiskt snyggare och snyggare i rörelse än Crysis. Crysis känns som en själlös pangare för de grafikkåta.

Och ett coversystem gör mycket mer än vad ni verkar förstå. I nästan alla FPS förstörs all sorts realism genom att göra spelaren mäktigare än fienden och genom att uppmuntra rusher och granatspammande. Sådant som skulle ta död på en i ett verkligt krig. Med ett fungerande cover-system så tredubblas realismen i ett spel genom att skapa samma förutsättningar som finns i verkligheten.

Men det är ju en smaksak, ni måste inse att det finns de som föredrar tyngden och den realistiska känslan som KZ2 erbjuder.

Har inte funktionen att luta sig ut runt hörn funnits i FPS genre sedan en lång tid tillbaka? kul att snacka realism i ett spel där man springer omkring och skjuter på något som liknar sandfolk som fått tips om hur att bete sig och klä sig från nazisterna

Nä, har verkligen svårt att se vad som är så speciellt med killzone 2 mer än att det är snyggt om jag ska vara helt ärlig.

Ett väl fungerande coversystem har jag aldrig tidigare sett i ett FPS. Och ja det bidrar mycket till realism för att det är en förutsättning för en realistisk strid.

Och vad har estetiken med realism att göra? Kan man inte vara kreativ, inspirerad och estetisk samtidigt som man är realistisk?

När jag talar om realism så talar jag inte först och främst om hur vapnen fungerar och soldaternas kläder. Jag pratar om hur spelmekaniken får spelaren att agera på ett realistiskt sett. Tar man bara några ett bra cover-system, smarta fiender med samma förutsätningar som dig och en kort hälsomätare så har du plötsligt ett spel som tvingar dig att spela realistiskt. Det har jag aldrig tidigare upplevt i ett FPS.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

När jag talar om realism så talar jag inte först och främst om hur vapnen fungerar och soldaternas kläder. Jag pratar om hur spelmekaniken får spelaren att agera på ett realistiskt sett. Tar man bara några ett bra cover-system, smarta fiender med samma förutsätningar som dig och en kort hälsomätare så har du plötsligt ett spel som tvingar dig att spela realistiskt. Det har jag aldrig tidigare upplevt i ett FPS.

Testa rainbow six las vegas på realistic så slipper du vänta på KZ2?

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Testa rainbow six las vegas på realistic så slipper du vänta på KZ2?

Men seriöst, lägg ned. Du skämmer bara ut dig.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av HinduTimes:

När jag talar om realism så talar jag inte först och främst om hur vapnen fungerar och soldaternas kläder. Jag pratar om hur spelmekaniken får spelaren att agera på ett realistiskt sett. Tar man bara några ett bra cover-system, smarta fiender med samma förutsätningar som dig och en kort hälsomätare så har du plötsligt ett spel som tvingar dig att spela realistiskt. Det har jag aldrig tidigare upplevt i ett FPS.

Testa rainbow six las vegas på realistic så slipper du vänta på KZ2?

Sen kanske man vill ha en intressant miljö och story på det också? Berätta gärna vilket totalt unikt och fantastiskt spel du utgår ifrån när du dissar denna typen av spel!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

SWAT 3 var ganska realistiskt, med coversystem och att man behövde verkligen använda sig av miljön och sina verktyg för att överleva.

Rainbow Six (dom äldre) är ju likadana, fast nu är det inte dom det handlar om, det är KZ2.
Jag personligen kommer inte hypa mig själv över det här, vi får se hur det faktiskt blir när man själv kan lira det!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Två riktigt bra trailers som fans till Killzone 2 har gjort. Hypen blir bara större efter dessa filmer

http://www.youtube.com/watch?v=Sqia0TvLB7I

http://www.youtube.com/watch?v=qM1rNXypKo4


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Två riktigt bra trailers som fans till Killzone 2 har gjort. Hypen blir bara större efter dessa filmer

http://www.youtube.com/watch?v=Sqia0TvLB7I

http://www.youtube.com/watch?v=qM1rNXypKo4

Fiiiiiina filmer. Och alla ni som jämför Killzone 2 med crysis kan väll lägga ner, crysis var snyggt, men kanske det mest mediokra FPS spel jag spelat.

Medlem
Skrivet av Prehn:
Skrivet av redmac:

Två riktigt bra trailers som fans till Killzone 2 har gjort. Hypen blir bara större efter dessa filmer

http://www.youtube.com/watch?v=Sqia0TvLB7I

http://www.youtube.com/watch?v=qM1rNXypKo4

Fiiiiiina filmer. Och alla ni som jämför Killzone 2 med crysis kan väll lägga ner, crysis var snyggt, men kanske det mest mediokra FPS spel jag spelat.

Mediokert? Tyckte själv att det var ett av de roligare FPSn jag har spelat, iaf första halvan av spelet.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Prehn:
Skrivet av redmac:

Två riktigt bra trailers som fans till Killzone 2 har gjort. Hypen blir bara större efter dessa filmer

http://www.youtube.com/watch?v=Sqia0TvLB7I

http://www.youtube.com/watch?v=qM1rNXypKo4

Fiiiiiina filmer. Och alla ni som jämför Killzone 2 med crysis kan väll lägga ner, crysis var snyggt, men kanske det mest mediokra FPS spel jag spelat.

Mediokert? Tyckte själv att det var ett av de roligare FPSn jag har spelat, iaf första halvan av spelet.

Hjälper ju knappast hur bra halva spelet när resten är skit.

Medlem

Första halvan var underbar, men resten var ändå helt okej, och Crysis Warhead var ännu bättre, från början till slut.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

1
Skriv svar