Resistance 2 - En fanboys synpunkter

Medlem
Resistance 2 - En fanboys synpunkter

Jaha, då har man klarat av R2, och jag måste bara delge mig detta:

* OTROLIGT bra, underbar SP.
* Väldigt roliga strider mot massor av fiender samtidigt.
* Grafiken är riktigt riktigt bra, speciellt vattnet.
* Storyn är riktigt engagerande, om man följt första.
* Gigantiska banor och monster.

- Lite lägre resolution på vissa texturer, dock förståeligt med tanke på hur stort det är.

Man kan även säga att detta är 3 spel i ett:

* SP ca 8 timmar, beror lite på.
* COOP SP som omfamnar ca 6 timmar spelande.
* MP, ändlöst.

Jag kan bara säga, köp detta när det kommer till Sverige, eller gör som mig, importera!


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

hur är det jämmfört med gears2, läste en recension i nån papperstidning, aftonbladet tror jag men jag tycker dom har dåliga recensioner.
noterade dock att dom gav samma betyg.

om du inte har spelat gears2 så kanske nån annan kan berätta.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

hur är det jämmfört med gears2, läste en recension i nån papperstidning, aftonbladet tror jag men jag tycker dom har dåliga recensioner.
noterade dock att dom gav samma betyg.

om du inte har spelat gears2 så kanske nån annan kan berätta.

Jag kan berätta, jag tycker att Restistance 2 är jävligt mycket bättre än Gow2. För det första så är striderna så jävla mycket mer as grymma samt utmanande i R2. För det andra så innehåller R2 fler än de 2 gameboy färger som GoW2 innehåller. Samt att co-op och mp i R2 är sjukt mycket roligare. Sedan gör det ju inget att bossarna är gigantiska samt extremt mycket mer utmanande i R2 gentemot GoW2. Och sist men inte minst tycker jag även att miljöerna är bra mycket roligare i R2 gentemot de miljöer som GoW2 målar upp.
Enda punkten jag kan komma på som Gow2 faktiskt är bättre på är tv-reklamen.

Medlem
Skrivet av Molotov:

hur är det jämmfört med gears2, läste en recension i nån papperstidning, aftonbladet tror jag men jag tycker dom har dåliga recensioner.
noterade dock att dom gav samma betyg.

om du inte har spelat gears2 så kanske nån annan kan berätta.

Tyvärr har jag ej spelat 2:an bara ettan och personligen (eftersom jag lägger enorm vikt på storyn) så är Resistance betydligt bättre.

Sen rent gameplay mässigt är det rätt stora skillnader i mina ögon, dock tyckte jag GeoW 1 var bättre än R1, dock är R2 bättre än GeoW1.

;>


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av Prehn:

Samt att co-op och mp i R2 är sjukt mycket roligare. Sedan gör det ju inget att bossarna är gigantiska

Bättre Co-op i R2? Är du helt ärlig nu? Tycker det är astråkigt hur co-op ser ut i R2 just nu, med att bara jaga xp i princip. men men, gillar man grinda så.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Prehn:

Samt att co-op och mp i R2 är sjukt mycket roligare. Sedan gör det ju inget att bossarna är gigantiska

Bättre Co-op i R2? Är du helt ärlig nu? Tycker det är astråkigt hur co-op ser ut i R2 just nu, med att bara jaga xp i princip. men men, gillar man grinda så.

Smaksak, jag älskar Co-op :en i R2

Medlem

^- Ja, folk tycker ju om att slippa bröstvårtorna med vinkelslip också. Men det gör det ju inte sant eller hur? Nää, har bara väldigt svårt för att se hur folk kan tycka co-op är bättre i R2 när det bara är en jävla massa meninglöst grindande utan substans.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Ja, folk tycker ju om att slippa bröstvårtorna med vinkelslip också. Men det gör det ju inte sant eller hur? Nää, har bara väldigt svårt för att se hur folk kan tycka co-op är bättre i R2 när det bara är en jävla massa meninglöst grindande utan substans.

Horde mode i GeOW är väll bara grind med?
Går ut på att överleva... ?


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

^- yup, men vad jag vet så finns det möjlighet att spela igenom singel i co-op i gears 2? Horde är också otroligt tråkigt, men är det inte att gräva sin egna grav med att säga att gears har både singel coop och ett co-op mode som R2, fast r2 saknar singel co-op?

Men som sagt, känns som det är att kasta pärlor på svin här, är mest personligen besviken på att de tog bort detta ur R2 när det fanns med i R1.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- yup, men vad jag vet så finns det möjlighet att spela igenom singel i co-op i gears 2? Horde är också otroligt tråkigt, men är det inte att gräva sin egna grav med att säga att gears har både singel coop och ett co-op mode som R2, fast r2 saknar singel co-op?

Men som sagt, känns som det är att kasta pärlor på svin här, är mest personligen besviken på att de tog bort detta ur R2 när det fanns med i R1.

Jo, iofs, det är väldigt synd att de ej har det för SP, men de har ju ändå COOP delen som är en egen story i spelet.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Har nu lirat igenom både R2 och GoW2, R2 är riktigt kul, jätte bra spel, men det kommer inte i närheten av GoW2, vare sig grafiskt, eller i co-op läge, är inte ens ett värdigt spel att jämföras med GoW2.
Det är min syn på det, men fortfarande ett schysst lir...

Medlem
Citat:

* Storyn är riktigt engagerande

Det första spelet hade knappt någon story så hur kan tvåans vara bättre?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:
Citat:

* Storyn är riktigt engagerande

Det första spelet hade knappt någon story så hur kan tvåans vara bättre?

Vadå ettan var ju bara bra enligt mig? Gillar du ...Half Life? Om inte förstår jag dig.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Går det att köra Co-op i split screen genom kampanjen som i första spelet?

Medlem
Skrivet av hönsgården:

Går det att köra Co-op i split screen genom kampanjen som i första spelet?

Ja det kan man


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Kanske köper det. Är inte helt säker än, men det kan ju vara roligt att köra igenom hela spelet i Co-oP med sin brorsa!

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av hönsgården:

Går det att köra Co-op i split screen genom kampanjen som i första spelet?

Ja det kan man

Uhm, nej det kan man inte O_o Du kan dock lira med 8 andra på en sidokampanj. Men Hales äventyr får du tyvärr avnjuta ensam.


signatur

Videomupp

Medlem

[quote=WildThing]

Skrivet av mosoloa1:

[

Uhm, nej det kan man inte O_o Du kan dock lira med 8 andra på en sidokampanj. Men Hales äventyr får du tyvärr avnjuta ensam.

okej, attans också

Medlem

Holy, såg fel nu. Trodde vi pratade om ettan :\


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Night Hawk:
Citat:

* Storyn är riktigt engagerande

Det första spelet hade knappt någon story så hur kan tvåans vara bättre?

Första spelet hade en bra story, men det är själva känslan av uppgivenhet som driver en...

Inget annat spel får en att känna sig så maktlös och inse att mänskligheten är på väg att bli utrotad.

Sen om det inte är din kop thé så, synd.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

Har bara kört igenom Chapter 1 av sp än så länge, måste ta mig tid till det nån gång ...

Däremot har jag ägnat dryga 10 timmar hittills på coop och competitive fett skoj! sen finns ju alltid en incentive till o köra mer, med leveling osv

Som vanligt med den här typen av spel dock, riktigt sugigt när man hamnar mot ett lag fyllt med hög-rankade gubbar Dryga jävlar..

Medlem

Brorsan tyckte att singleplayer va lite väl kort.. Men multiplayer har han o jag lirat en hel del, sjukt roligt. Sen att du har 60 spelare på en server är lite imponerande, när andra spel skryter med 12-18 spelare

Medlem

Hur byter jag språk? det är ju helt ospelbart!! Känner ju fan igen rösterna ifrån dr. snuggles typ, blir ju en komedi :S hittar inte vart man byter nånstans.

Edit:
nvm hittade


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Du får ändra konsolspråk, och det hittar du på inställningar i huvudmeny på ps3an. Hoppas du förstod hur jag menade.

Medlem
Skrivet av Preed:

Hur byter jag språk? det är ju helt ospelbart!! Känner ju fan igen rösterna ifrån dr. snuggles typ, blir ju en komedi :S hittar inte vart man byter nånstans.

Edit:
nvm hittade

Hahahaha, Svenska FTW! Så jävla skönt att lira igenom spelet på Svenska.

Medlem

Jag gillade inte det första, och av filmerna jag har sett fortsätter de med samma tråkiga fiendedesign och oengagerande gameplay. Och ja, ettans story sög och så länge de kör med samma huvudperson har den alla förutsättningar för att fortsätta göra det. Sparar pengarna till Killzone 2 istället.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Köpte detta för 400 på spelbutiken igår, hoppas det är så bra som du får det och låta fanboy

1
Skriv svar