Far Cry 2 - Hur får man bort trofeérna?

Medlem
Far Cry 2 - Hur får man bort trofeérna?

Har raderat installation och sparfilerna men trofeérna är alltjämt kvar, hur i hela friden får man bort dom?

Medlem

Får man fråga varför de ska bort?

Medlem

Har klarat spelet och sålt det, det finns helt enkelt ingen anledning att ha dom kvar.

ptr
Medlem

vad gör det att dom är kvar? dom är väl länkade till ens PSN-konto så du kan nog inte ta bort dom (varför du nu skulle vilja göra det).

Medlem
Skrivet av ptr:

vad gör det att dom är kvar? dom är väl länkade till ens PSN-konto så du kan nog inte ta bort dom (varför du nu skulle vilja göra det).

Ex. - Har jag ett par byxor eller tröja som blivit för liten slänger jag dessa eftersom jag inte har ngn. användning för dom. Genom att göra detta frigör jag lite utrymme i garderoben för andra kläder samt att det blir lite lättare att hålla rent och snyggt.
Jag har även ingen lust att behålla byxan el. tröjan bara för att kunna ta fram dom och skryta om dom när polarna kommer på besök.

För övrigt så är inte ps3:an online.

Medlem

Hugh, du borde ju verkligen koppla upp din PS3a. Jag blir alltid lite förbluffad när folk berättar att de inte har testat gå online på PSN.

Jag bytte nyligen hårddisk på min PS3a och då blev det tomt i min trophy collection. Jag blev tvungen att starta upp alla spel igen för att spelen skulle synas under trophy collection.

Så om du tycker det är extremt jobbigt att ha Far Cry 2 trophies i dina trophy collection så skulle du ju kunna formatera din PS3a, glöm inte att göra en backup innan bara.

Men i och med att du inte har haft din PS3a uppkopplad mot nätet så har inte du synkat din trophy collection mot databasen online, så då kommer du ju att förlora eventuella andra trophies du jobbat på.

Medlem

Går det ens att få bort trophies? Det står att jag har Super Stardust HD och har fått 0% trophies när jag bara testade demot en gång


signatur

_______________________________________________
Psn: CseRoQ

ptr
Medlem

och hur många KB ligger en trophy på? tror inte din hårddisk lider så mycket av lite trophys.

Medlem

Ser inte heller någon mening med att ta bort dem. Gör ett nytt acc annars :>


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Haha, men vad fan är detta nu då.

Här ställer jag en enkel fråga om man kan ta bort trofeér eller inte och får istället en massa följdfrågor om varför jag vill ha bort dom och ditt & datt. Självklart är jag tacksam för alla svar även fast en del inte är ett dugg relevanta utan bara åsikter som inte har något med min fråga att göra.:)

Vad jag förstått så går det inte att ta bort dom så dom får väl ligga och skräpa.

Skrivet av Baines:

Hugh, du borde ju verkligen koppla upp din PS3a. Jag blir alltid lite förbluffad när folk berättar att de inte har testat gå online på PSN.

Jag bytte nyligen hårddisk på min PS3a och då blev det tomt i min trophy collection. Jag blev tvungen att starta upp alla spel igen för att spelen skulle synas under trophy collection.

Så om du tycker det är extremt jobbigt att ha Far Cry 2 trophies i dina trophy collection så skulle du ju kunna formatera din PS3a, glöm inte att göra en backup innan bara.

Men i och med att du inte har haft din PS3a uppkopplad mot nätet så har inte du synkat din trophy collection mot databasen online, så då kommer du ju att förlora eventuella andra trophies du jobbat på.

Någon gång skall jag dra igång den online men jag har ingen brådska med det eftersom online-delen är inget som lockar ihjäl mig.
Formatera om hårddisken kan man ju alltid göra men lite väl stort projekt för några sketna trophies.

Jag bryr mig helt enkelt inte om trofeér. Jag sitter inte och hårdnöter ett spel för att komma åt den åtråvärda "min balle är större än din balle"-trofeén.;)

Medlem
Skrivet av Hugh Munguz:

Har klarat spelet och sålt det, det finns helt enkelt ingen anledning att ha dom kvar.

http://planetxtribe.com/v-web/gallery/albums/album03/420kitten.jpg

Medlem

haha


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Hugh Munguz:

Jag bryr mig helt enkelt inte om trofeér. Jag sitter inte och hårdnöter ett spel för att komma åt den åtråvärda "min balle är större än din balle"-trofeén.;)

Bra skrivet! Håller med fullständigt.
Skulle lätt kunna hoppa dessa irriterande troféer som sabbar upplevelsen!

ptr
Medlem

troféer sabbar väl inte upplevelsen, men onödiga är dom indeed
Okej vet att folk måste klara alla spel till 100% och vill visa upp det, men vem fan orkar? Inte jag i alla fall.

Medlem

Hmm, först när jag läste att du (Lakitu) tyckte att det sabbade spelupplevelsen höll jag inte med.
Men efter att funderat lite kom jag fram till att dom i vissa spel definitivt kan sabba en spelupplevelse.

T.ex. mitt favoritspel genom alla tider är Silent Hill 2. Med sin vuxna och välskrivna story som sträcker sig från att vara skrämmande till otroligt sorglig (Angela i den brinnande trappan, snyft!), helt enkelt ett stort konstverk som lugnt skulle kunnat gjorts av David Lynch.
Tänk om SH2 hade haft trofeér, ta t.ex. när James sitter på hotellet och precis tittat färdigt på videobandet och hela hans värld har rasat samman. Mitt i den sorgsna musiken när man är totalt uppslukad av spelet så hörs ett "pling" och en ful jävla ikon dyker upp på skärmen som bekräftar att man precis har fått "the big plot twist"-trofeén. Det skulle definitvt förstöra upplevelsen, i mitt tycke.
Nu vet man ju inte hur bra "Alan Wake" blir men förhoppningsvis blir det fantastiskt. Det känns också som ett ganska story-drivet spel och hade man haft möjlighet att stänga av "achievements" så hade jag gjort det, åtminstone tills jag hade varvat det.

Nu när det blir obligatorisk med trofeér i alla spel från och med årsskiftet hoppas jag någonstans att Sony förhoppningsvis släpper en uppdatering som gör att man kan välja om man vill se dom eller att de körs i bakgrunden utan att man behöver bli uppmärksammad på dom.

Medlem
Skrivet av Lakitu:
Skrivet av Hugh Munguz:

Jag bryr mig helt enkelt inte om trofeér. Jag sitter inte och hårdnöter ett spel för att komma åt den åtråvärda "min balle är större än din balle"-trofeén.;)

Bra skrivet! Håller med fullständigt.
Skulle lätt kunna hoppa dessa irriterande troféer som sabbar upplevelsen!

Sabbar hur ? Menar du att en liten ruta i höger hörn som visas i typ 5 sek sabbar ens spelupplevelse?

Medlem
Skrivet av hönsgården:
Skrivet av Lakitu:
Skrivet av Hugh Munguz:

Jag bryr mig helt enkelt inte om trofeér. Jag sitter inte och hårdnöter ett spel för att komma åt den åtråvärda "min balle är större än din balle"-trofeén.;)

Bra skrivet! Håller med fullständigt.
Skulle lätt kunna hoppa dessa irriterande troféer som sabbar upplevelsen!

Sabbar hur ? Menar du att en liten ruta i höger hörn som visas i typ 5 sek sabbar ens spelupplevelse?

Hahahahahaha

Inaktiv

Hejsan jag har nyss köpt en ps3 och hänger inte med i snacket.. vad är trophy för nåt.. är det något viktigt!! någon som kan förklara i lätta termer tack på förhand..

Medlem

Det är typ test eller vad man ska kalla de som finns i vissa spel, de brukar vara att man ska låsa upp de o de. Göra vissa saker på en viss tid osv..

Medlem

Plinga till en del i dead space när jag körde men det var inte så farligt. Förstörde absolut inte skräck känslan iaf.

Medlem
Skrivet av davidquiroga:

Hejsan jag har nyss köpt en ps3 och hänger inte med i snacket.. vad är trophy för nåt.. är det något viktigt!! någon som kan förklara i lätta termer tack på förhand..

Har skrivit en FAQ om trophies, den finns här: http://ps3living.se/?page_id=438

1
Skriv svar