Medlem
ang. LBP

Hejsan!

Vore det inte på sin plats med en officiell del på forumet för Little Big Planet?
Det skulle vara ett ypperligt sätt för spelare att kunna komma i kontakt och spela med varandra.

Och föresten; "onlineliret" är så himla kul!

Medlem

hade hoppats få lbp igår. men det blir väl idag då.
Jag tror att offline med 4 är roligare än 4 online =).
Sen har jag en fråga också.
Kan tex 2 stycken spelare på samma konsoll, spela online med andra?

ptr
Medlem

mmm en "officiell" LBP tråd skulle inte vara fel, kan ju ändra topic till så kan denna tråd bli den officiella

mmm undrar samma sak som Zamuz. Kommer lira en massa idag så fort spelet kommer hähä

Medlem
Skrivet av ptr:

mmm en "officiell" LBP tråd skulle inte vara fel, kan ju ändra topic till så kan denna tråd bli den officiella

mmm undrar samma sak som Zamuz. Kommer lira en massa idag så fort spelet kommer hähä

mm å ändra första Posten till lite bilder, fakta, Text osv 8)


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

han menar ett forum, tror jag ^^..

Första intrycket från spelet:
Spelet är underbart när jag startar det, Jag kör igenom spelet ensam och är underbart, sen så måste man vara 2. En till joinar på samma konsoll och börjar spela. MER UNDERBART, tänk hur det då är med 4 spelare ^^

Tyvärr så sänks betygen lite bara för att man kan dö helt och hållet, Urtråkigt. (när man "dör", får man börja om med banan =/)

Medlem

Ett helt forum är nog lite till att ta i... räcker med en officiell tråd.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av Zamuz:

han menar ett forum, tror jag ^^..

Första intrycket från spelet:
Spelet är underbart när jag startar det, Jag kör igenom spelet ensam och är underbart, sen så måste man vara 2. En till joinar på samma konsoll och börjar spela. MER UNDERBART, tänk hur det då är med 4 spelare ^^

Tyvärr så sänks betygen lite bara för att man kan dö helt och hållet, Urtråkigt. (när man "dör", får man börja om med banan =/)

men du har ett visst antal gånger på dig sedan så kan du inte respawnas mer fram tills du kommer till nästa respawn cirkel dvs. Så både ja och nej på det uttalandet


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

spelet är så j*vla roligt! fast det är dock synd att det är så kort alltså "storyn" men med alla minigames är det väl dock okej ändå , också är det jävligt jobbigt att samla alla trophys:P men det är värt det!

Medlem

Alltså en jävligt dålig fråga. För jag är nästan 100% på svaret redan.
Men visst är det möjligt att köra Co-op lokalt, alltså 2pers på samma maskin hemma i soffan, i story-delen av spelet?

Jag har en ps2 dosa kopplat via en usb-skarv till ps3:an. Men lpb verkar inte stödja den tyvärr.

Mest för att jag inte ska investa i en ps3 kontroll och så funkar det ändå inte

Medlem

Spelet stödjer upp till 4 personer lokalt, så du kan vara lugn.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Tack redmac. Blir att lägga slantarna på en till handkontroll imorgon alltså!

Medlem

Man kan även köra 2 spelare med 2 andra från nån annan konsoll. Man kan ju också köra en på en konsoll, och 3 på en annan om du förstår ^^

Men har en fråga, om man kör 2 stycken offline. Och en person tar ett klistermärke, får den då det?

Medlem
Skrivet av Zamuz:

Man kan även köra 2 spelare med 2 andra från nån annan konsoll. Man kan ju också köra en på en konsoll, och 3 på en annan om du förstår ^^

Men har en fråga, om man kör 2 stycken offline. Och en person tar ett klistermärke, får den då det?

Yes, båda får klistermärket.

Medlem

Har också en fråga

Kan man göra egna texturer?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Har också en fråga

Kan man göra egna texturer?

Inte direkt. Du kan ta bilder med PS Eye och använda som stickers, men inte som rena texturer.

Medlem

Men åååå migränanfall.
Var nyss och inhandlade en extra handkontroll.

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-...

(Tyvärr klipp&klistra, lyckades in göra en genväg av den mystiska adressen)

När jag nu ska spela LBP med den så funkar den ju såklart inte. Kontrollen ansluts via en USB-adapter och är trådlös. Har provat den med en massa andra spel och då funkar den hur bra som helst. Har även assignat den som "kontroller 1" via PS knappen.

LPB känner inte av den överhuvudtaget, den enda knappen som funkar när spelet startar är just PS knappen. Någon annan med likadant problem som mig. Ska googla runt lite och se vad jag finner.

Medlem

Har läst runt på en del forum nu och det verkar som sony helt enkelt har valt att utesluta 3dje-parts-kontroller. Fifan vad sniket, riktigt illa tycker jag. Vadå, som att det skulle vara hela världen om sackboy nu inte kunde vicka på höfterna och vinka lite? Verkar vara massiva klagomål på detta, får hoppas de släpper en patch snart.

Medlem

det är ju en del av spelet.
Själv har jag 5 sixaxis och en röd ful skit. Som också har "sixaxis" i sig..

Medlem

Var och bytta in logitechen och köpte ett 2-pack med sonys six-axis handkontroller istället. Fan sony, ni fick mig (och min plånbok för den delen) dit ni ville
Jaja husfriden är räddad, men det sved till några hundralappar extra i plånkan. Måste ändå vidhålla att det är lite tjuvsniket av sony att göra såhär just i detta spel. Det är ju inte ett måste att ha six-axis för att kunna spela spelet, mer en kul detalj.

Medlem

För er intresserade har jag lagt upp en bana vid namn "LittleThink & Drive"

Håller även på med en "LittleThink & Drive 2"

1
Skriv svar