BOOM! och där Krossade Sony ps3 mircosoft 360 i Japan.

Inaktiv
BOOM! och där Krossade Sony ps3 mircosoft 360 i Japan.

Innan jag börjar skriva så ska jag nog medela alla som tänker nu [JÄVLA FANBOY!]
Att nej jag är ingen FB utan är mera shockad! (har både 360 och ps3)

Innan vi börjar ta en titt på den här länken: www.n4g.com/newsCom-226948.aspx?CT=1

Det som står där i korta ord är att i japan så totalt KROSSADE ps3 360 den här veckan.
På 1V! så säljer ps3an mera än vad 360 har gjort på 7V!
Jag vet inte vad som hänt i japan efter valet i usa nu, men nånting är det.
Jag menar, tillockmed ps2 säljer bättre än 360? och ps3 säljer bättre än Wii?
Dock är det en sak som är konstigt, att det är GTAVI som säljer mässt och inte LBP.
Dock är LBP på 3 platts så allt för dåligt är det ju inte.

Sen hålelr jag med dom som skriver på den sidan. (har sj skrivit där nu)
Att om 360 kämmpar med att hålla sig frammför ett system som kosstar en HEL del mer pengar så undrar jag sen vad som händer när ps3an går ner i pris och landar på samma våning som 360 nu. Kommer nog se välldigt annurlunda ut.
/zmoker

Medlem

att LBP inte släppts i europa är en anledning varför det inte säljer bäst.
Gta IV säljer inte bäst heller..

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=28587

Gta IV ligger på 9nde plats i topplistan

Medlem

Kul för Sony!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

A det är roligt för Sony. Kul också för det visar att ändå om Microsoft kapar priserna på deras konsol så säljer PS3 bättre ^^


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

imponerande, bara att kämpa vidare sony!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Mycket imponerande 8)

härligt att det går bra för sony.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

zsm
Medlem

Nu ska jag vara ett troll, men allvarligt... stavning

Medlem

microsoft har ju aldrig haft bra fäste i pslandet Japan så jag tycker inte det verkar så konstigt


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Wii krossar båda två fortfarande, så vad är detta att fira? Tycker helt ärlig att folk ska lägga ner denna "kamp" mellan ps3 och 360 och förstå att Wii är konsolen som ändrar marknaden mot det sämre.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Wii krossar båda två fortfarande, så vad är detta att fira? Tycker helt ärlig att folk ska lägga ner denna "kamp" mellan ps3 och 360 och förstå att Wii är konsolen som ändrar marknaden mot det sämre.

Vadå ändrar marknaden mot det sämre? Nintendo Wii är väl den enda av de tre som fokuserar på "spel". De andra två försöker ersätta PC:n mer eller mindre, vilket vi lär få se mer av i nästa generation.

Medlem

Nej jag håller mig till mitt ps3!
jag tycker att wii är inge bra för jag är en sån där människa som vill ha de bästa grafiken i mina spel o jag säger då att wii inte är som den grafiken som ps3 o Xbox 360 har!

Mycket bra kämpat sony! nii kommer nog långt här i världen


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Wii krossar båda två fortfarande, så vad är detta att fira? Tycker helt ärlig att folk ska lägga ner denna "kamp" mellan ps3 och 360 och förstå att Wii är konsolen som ändrar marknaden mot det sämre.

Vadå ändrar marknaden mot det sämre? Nintendo Wii är väl den enda av de tre som fokuserar på "spel". De andra två försöker ersätta PC:n mer eller mindre, vilket vi lär få se mer av i nästa generation.

Äger du en Wii och kan du beskriva vilka spel dom tillverkat som bidrar med något nytt hittills och vilka stora titlar som är på ingång? Som inte är minigames eller något annat totalt meninglöst som är kul när man är totalt wasted?

Struntar totalt om de försöker ersätta pcn, sålänge dom fortsätter att tillverka vettiga spel så får dom gärna ersätta pcn för min del, hellre än att alla titlar i framtiden blir minigames eller totalt onödiga gimmicks som inte ens funderar vettigt till spelen i sig.

Medlem

synd att du stavade fel minst 5ggr
PS3 FTW


signatur

Rawr

Medlem

Håller 110% med Apan, Wii kommer föra in nästa generation mot en mer casual marknad, vilket kommer att resultera i mer Imagine Babies, food, doctors, pregnant etc istället för hardcore titlar... tyvärr...


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

fixa grafiken o tillverka mer kända spel o inte minigames som han sa!

men just de:| dom kommer inte slå Xbox o sony på ett tag!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Som min klasskompis säger om Wii:
"Wii säljer bara för att det finns massor av gamla kärringar och föreldrar som tycker det är bra för barnen och är kul."


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Som min klasskompis säger om Wii:
"Wii säljer bara för att det finns massor av gamla kärringar och föreldrar som tycker det är bra för barnen och är kul."

Ja usch och fy. Ett någorlunda hälsosamt alternativ till TV och stickning som de har kul med.

Men om din klasskompis säger det så..


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

Varför höjs priserna för då? En playstation 3 kostar ju 4500 kronor eller t.o.m 5000 kronor.

Jag förstår inte heller varför spellistorna bevisar att spelen säljer mera till Xbox 360?

Medlem

vem bryr sig, det betyder inte att PS3 eller nått.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Som min klasskompis säger om Wii:
"Wii säljer bara för att det finns massor av gamla kärringar och föreldrar som tycker det är bra för barnen och är kul."

inte riktigt sant dock

Wii säljer för att det är seriöst kul, ett Unikt spelsätt, som passar jätte bra till alla åldrar, samt att Nintendo är Epic - alla som är i min ålder och äldre har hatt ett Nintendo någong gång, å karaktärer som Super Mario lockar fortfarande.

jag äger sj inget Wii - men kommer utantvekan skaffa ett.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Nej jag håller mig till mitt ps3!
jag tycker att wii är inge bra för jag är en sån där människa som vill ha de bästa grafiken i mina spel o jag säger då att wii inte är som den grafiken som ps3 o Xbox 360 har!

Mycket bra kämpat sony! nii kommer nog långt här i världen

Amen usch en

Grafiklover

- man spelar ju inte för Grafiken lol, man spelar ju för ett bra gameplay, lol.

EDIT:
oj läste precis ett till av dinna inlägg "skapa mer kända spel" -

Skojar du i min doja eller?
Nintendo har ju de mäst kända spelen av alla, har du aldrig hört talas om Super mario till ett ex?
du kanske har sett deras Serie tiningar, teknade tvserier? Filmer? - puuh var har du varit de senaste 20åren? 8)

inlägg redigerat - admin.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv

PS3:an kommer ju från Japan, så det är nog inte så överaskande.

Medlem

Amen usch en Grafikbög - man spelar ju inte för Grafiken lol, man spelar ju för ett bra gameplay, lol.

EDIT:
oj läste precis ett till av dinna inlägg "skapa mer kända spel" -

Skojar du i min doja eller?
Nintendo har ju de mäst kända spelen av alla, har du aldrig hört talas om Super mario till ett ex?
du kanske har sett deras Serie tiningar, teknade tvserier? Filmer? - puuh var har du varit de senaste 20åren?
----------------------------------------------------------------------------------

jaa super mario o de ja.. men andra spel då? visst de är ju onikt med att man spelar med "kroppen" men ändå..

Jag gillar grafik för de är bättre känsla i spelen då? tex när q3 kom ut! var de inte skit bra grafik när de kom ut? var ju toppen känsla i de då. o sen idag. "TEX" farcry 2. as bra grafik o de är en bra spelkänsla i "tror jag":P inte spelat de än.


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Amen usch en Grafikbög - man spelar ju inte för Grafiken lol, man spelar ju för ett bra gameplay, lol.

EDIT:
oj läste precis ett till av dinna inlägg "skapa mer kända spel" -

Skojar du i min doja eller?
Nintendo har ju de mäst kända spelen av alla, har du aldrig hört talas om Super mario till ett ex?
du kanske har sett deras Serie tiningar, teknade tvserier? Filmer? - puuh var har du varit de senaste 20åren?
----------------------------------------------------------------------------------

jaa super mario o de ja.. men andra spel då? visst de är ju onikt med att man spelar med "kroppen" men ändå..

Jag gillar grafik för de är bättre känsla i spelen då? tex när q3 kom ut! var de inte skit bra grafik när de kom ut? var ju toppen känsla i de då. o sen idag. "TEX" farcry 2. as bra grafik o de är en bra spelkänsla i "tror jag":P inte spelat de än.

Grafiken i sig gör inte mycket kännsla, mycket mer som ska till

Atmosvären, Fysiken, Ljudet allt sådant - allt det är viktigare än grafiken


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

joo men säg o har 100.20 musik system o sen är de bara strekgubbar som yrar runt där o mer knapt va de är! de är roligt de:)


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:

joo men säg o har 100.20 musik system o sen är de bara strekgubbar som yrar runt där o mer knapt va de är! de är roligt de:)

tycker du ska ta å kolla på Pure Pwnage introt till 205

http://www.youtube.com/watch?v=0Q84m5NO_1Y

- du borde faktiskt kolla alla Deras avsnitt för de är så jävla bra


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Ja det var ju fina siffror för PS3:an.

Undrar varför Gamereactor inte rapporterade de här siffrorna.

Medlem
Skrivet av Hugh Munguz:

Ja det var ju fina siffror för PS3:an.

Undrar varför Gamereactor inte rapporterade de här siffrorna.

You know why... Money is everything.


signatur

hejsanhejsanhejsan

1
Skriv svar