Systemspråk på svenska dubbar spelen. Hjälp!!

Medlem
Systemspråk på svenska dubbar spelen. Hjälp!!

Hej
Jag har nyligen köpt en PS3 och har systemspråket inställt på svenska. Då jag här om dagen skulle spela "Ratchet och Clank" så märkte jag till min förskräckelse att spelet blev dubbat till svenska. Jag har efter det aktivt letat efter ett meny val/funktion där jag kan ändra vilket språk talet i spelet/en skall vara på men hittar ingen sådan. Om jag däremot ändrar systemspråket till engelska så blir talet på engelska i spelet. Men det verkar ytterst opraktiskt att behöva växla systemspråk mellan spelen som har funktionen att dubbas. Visst skulle jag kunna ha mitt systemspråk på konsolen inställt till engelska hela tiden men då jag faktiskt har svenska som modersmål så föredrar jag detta,
Finns det någon som vet hur man kan lösa detta problem eller är PS3:ans språkinställningar så dåliga?
Jag såg att detta nämndes i "PS3 FAQ" tråden men att inga egentliga svar gavs så jag valde därför att starta en ny tråd för att belysa problemet.

Jag vore ytterst tacksam för hjälp med detta då det är ett ganska irriterande problem.

/Zerwulfo

Medlem

Jag tror bara det finns de omständiga sätten. Ha engelska som val, eller byta när du spelar Ratchet.

Medlem

Hoppas inte det är fallet men om det är så får vi hoppas Sony tar och ordna detta, med en uppdatering eller dyligt, så man kan göra ett val i antingen spelt eller i PS3 inställningarna

ptr
Medlem

Bara så att du vet så är det inte så här på alla spel, bara på Ratchet & Clank, vad jag stött på i alla fall.

Medlem
Skrivet av ptr:

Bara så att du vet så är det inte så här på alla spel, bara på Ratchet & Clank, vad jag stött på i alla fall.

På Little Big Planet är det Adam kAlsing som kör berättarösten på svenska, men de två spelen är nog undantagen.

http://blog.tv7games.se/victor/image.axd?picture=Adam-LBP.jpg

ptr
Medlem

ahahha, då blir det till att ändra på engelska, de kan fetglömma att jag vill ha little big planet på svenska.

Inaktiv

haha, adam alsing, bäst för fan


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

1
Skriv svar