Har raderat min förhandsbeställning av Little Big Planet.

Inaktiv
Har raderat min förhandsbeställning av Little Big Planet.

Har raderat min förhandsbeställning av Little Big Planet. Tack vare att Sony föll för det muslimska frihets kränkadet. Om inte ni visste än, så har LBP anklagats för att vara hatisk imot muslimer. Det fanns någon låt i spelet som kränkte dem på något sätt, skit samma hur. Löjligt är det iaf. Så nu kommer inte LBP ut förrens någon gång i November. Så igår tryckte jag på knappen, avbeställ order hos webhallen. Och jag kan lova er, det kändes helt jävla otroligt gott. Jag hoppas det går en gemensam våg av protest igenom hela världen imot Sony och de fega företagsledare hos dem. Kommer i vilket fall köpa spelet efter nyår. Ända jag vill är bara att folk skickar samma vibbar över hela playstation 3 kåren, där ute. Hatar inte muslimer, men hatar när det blir politisk vardag över en jävla religions skull.


signatur

}{arry }{eck

Medlem

Det hoppades fram en hel vecka =O.
Vem orkar bry sig om det -.-?

Medlem

*antecknar*


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Bengt kassler.

Inaktiv
Skrivet av Zamuz:

Det hoppades fram en hel vecka =O.
Vem orkar bry sig om det -.-?

I USA ja. Men i Europa verkar det bli tre veckor som minst och fyra veckor som högst.


signatur

}{arry }{eck

ptr
Medlem

visst det suger, men vad fan spelet kommer ändå äga

zsm
Medlem

Och hade det varit något som kunde tolkas illa av någon annan religiös grupp, så hade dom gjort likadant. Det kallas hänsyn, och det är bra med sådant. Sluta vara en sån liten trångsynt unge.

Medlem

Avboka bara för att de försöker undvika att bli stämda, eller för att inte irritera vissa religioner...

Du är pinsam...

ptr
Medlem
Skrivet av zsm:

Och hade det varit något som kunde tolkas illa av någon annan religiös grupp, så hade dom gjort likadant. Det kallas hänsyn, och det är bra med sådant. Sluta vara en sån liten trångsynt unge.

det var inget som kunde tolkas illa, det var bara att det var tagit ur koranen, inte så att dom sjöng att alla muslimer kan brinna i helvetet. Tror inte kristna (de hade nog jublat istället) om de hade tagit texter ur bibeln direkt.

Medlem

Meh... (That pretty much sums up the whole thing)


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Seb
Medlem
Skrivet av IceBallz:

Har raderat min förhandsbeställning av Little Big Planet. Massa text...

Okej, Men de är bara du som förlorar på de.

Medlem
Skrivet av Zamuz:

Det hoppades fram en hel vecka =O.
Vem orkar bry sig om det -.-?

Det är ju för att han ogillar att sony "viker" sig för de dumma muslimerna.

(Kanske)


signatur

B lup

Medlem

Whatever. Your loss.

Får mitt ex på fredag 24/10, om inte posten strular. Länge leve Hong Kong!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

get a chill pill.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Chill pills are really useful sometimes.. Jag orkar inte bry sig om det skjuts upp 3-4veckor. Kommer ända att ha roligt med det i flera år.. Far cry 2 släpps ju också så man blir ju inte rastlös iallafall.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

och deadsapce och bioshock och socom

.....

och massa blu-ray


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

och deadsapce och bioshock och socom

.....

och massa blu-ray

Måste bara säga att Bioshock var en besvikelse redan på 360:n. Förbannat statiskt men jäkligt skön atmosfär. Synd bara att gameplayet är såpass stelt.

Inaktiv

Håller med om vad du säger.. Lite töntigt att försena skitet för någon religion.... Men att avboka tjänar du inget på xD 3 veckor är inte hela världen!


signatur

ONE TIME AT BANDCAMP! "i saw this guy, and he LOOKED at med. It was soooo cool!

zsm
Medlem
Skrivet av Eottt:
Skrivet av Zamuz:

Det hoppades fram en hel vecka =O.
Vem orkar bry sig om det -.-?

Det är ju för att han ogillar att sony "viker" sig för de dumma muslimerna.

(Kanske)

Och du dömer ut 1/3 av världens befolkning baserat på att en muslim är dum pga sin religion.

Du är jävligt smart du.

Medlem
Skrivet av Petah:

Avboka bara för att de försöker undvika att bli stämda, eller för att inte irritera vissa religioner...

Du är pinsam...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

jupp lbp blir uppskjutet pgr av att det fanns en text rad i en låt som är tagen ur Koranen å kan därför vara stötande för vissa muslimer - det har man inte lixom redan läst 50ggr denna veckan? -

jo men avbeställ du ditt, det rör lixom inte oss i ryggen, för vi ska leka med Sackboys 8)


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av rolle90:

jupp lbp blir uppskjutet pgr av att det fanns en text rad i en låt som är tagen ur Koranen å kan därför vara stötande för vissa muslimer - det har man inte lixom redan läst 50ggr denna veckan? -

jo men avbeställ du ditt, det rör lixom inte oss i ryggen, för vi ska leka med Sackboys 8)

Jag ska leka mer än vad du kan säga i hela ditt liv!:)

Där blev du så jävla ÄGD!!!!!!

Medlem
Skrivet av Prehn:
Skrivet av rolle90:

jupp lbp blir uppskjutet pgr av att det fanns en text rad i en låt som är tagen ur Koranen å kan därför vara stötande för vissa muslimer - det har man inte lixom redan läst 50ggr denna veckan? -

jo men avbeställ du ditt, det rör lixom inte oss i ryggen, för vi ska leka med Sackboys 8)

Jag ska leka mer än vad du kan säga i hela ditt liv!:)

Där blev du så jävla ÄGD!!!!!!

jasså det säger du? hehe


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Och jag har fått allt bekräftat. Jag kommer att få leka MEST AV ER ALLA redan på torsdag.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Och jag har fått allt bekräftat. Jag kommer att få leka MEST AV ER ALLA redan på torsdag.

dude 8) - nästan lite orättvist...

en fråga dock.. vad är det vi väntar på? måste de trycka upp helt nya spel där de ändrat just den där musiken? - vad händer då med dom som har "det äldre" spelet? kommer inte de slå ut sig lite? - då man lirar online å så.?


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av rolle90:
Skrivet av Tassel:

Och jag har fått allt bekräftat. Jag kommer att få leka MEST AV ER ALLA redan på torsdag.

dude 8) - nästan lite orättvist...

en fråga dock.. vad är det vi väntar på? måste de trycka upp helt nya spel där de ändrat just den där musiken? - vad händer då med dom som har "det äldre" spelet? kommer inte de slå ut sig lite? - då man lirar online å så.?

De ska släppa en patch för att ta bort låten.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av rolle90:
Skrivet av Tassel:

Och jag har fått allt bekräftat. Jag kommer att få leka MEST AV ER ALLA redan på torsdag.

dude 8) - nästan lite orättvist...

en fråga dock.. vad är det vi väntar på? måste de trycka upp helt nya spel där de ändrat just den där musiken? - vad händer då med dom som har "det äldre" spelet? kommer inte de slå ut sig lite? - då man lirar online å så.?

De ska släppa en patch för att ta bort låten.

aah nice


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av rolle90:
Skrivet av Tassel:

Och jag har fått allt bekräftat. Jag kommer att få leka MEST AV ER ALLA redan på torsdag.

dude 8) - nästan lite orättvist...

en fråga dock.. vad är det vi väntar på? måste de trycka upp helt nya spel där de ändrat just den där musiken? - vad händer då med dom som har "det äldre" spelet? kommer inte de slå ut sig lite? - då man lirar online å så.?

De ska släppa en patch för att ta bort låten.

Borde inte det då innebära att spelet inte nödvändigtvis behöver försenas?

Medlem

Dom snackar om 31 Oktober som halvbekräftat även för EU på level7.nu. Inget officiellt än dock.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Skrivet av zsm:

Och hade det varit något som kunde tolkas illa av någon annan religiös grupp, så hade dom gjort likadant. Det kallas hänsyn, och det är bra med sådant. Sluta vara en sån liten trångsynt unge.

Vad är det som gör att all religion måste behandlas med silkesvantar?

Varför är alla religiösa undantagna från vad det nu kan vara som de tycker är så otrevligt?

Är religiösa människor känsligare än andra?

12
Skriv svar