Medlem
2 vs 2 NHL 09

Hej

jag undrar ifall det går att spela 2 vs 2 elelr 2 vs 1 osv. Bara att man spelar på mina kontroller i ett och samma lag mot någon annan.

Tack i förhand

Medlem

vadå?

Du + en annan på DIN konsoll. spelar tillsammans mot en på en annan konsoll?
det går inte med 2, endast 1 per konsoll.

ptr
Medlem

det går visste! du kan spela 6st (åtminstone 3st så borde fungera med 6 också) på din konsol online mot en som är ensam. om ni kollar när ni väljer lag så står det längst ner "gäster" det är hur många fler spelare än 1 man är. Vet inte hur många gånger jag mötte flera stycken i samma lag (och ägt dom), samtidigt som jag och brorsan spelat flera gånger mot ensamma. Och nu snackar vi inte lagspel utan vanlig rankat match online.

Medlem

HURDÅHURDÅ =(

Medlem

Okej tack för svaret.
För övrigt tycker att det är mycket lättare att spela ensam. Vet inte varför^^

Medlem
Skrivet av ptr:

det går visste! du kan spela 6st (åtminstone 3st så borde fungera med 6 också) på din konsol online mot en som är ensam. om ni kollar när ni väljer lag så står det längst ner "gäster" det är hur många fler spelare än 1 man är. Vet inte hur många gånger jag mötte flera stycken i samma lag (och ägt dom), samtidigt som jag och brorsan spelat flera gånger mot ensamma. Och nu snackar vi inte lagspel utan vanlig rankat match online.

btw vilket "spelsätt" är det du kan göra så på?

ptr
Medlem

online -> rankad snabbmatch -> när du väljer lag, om du har flera kontroller bara se till att de är startade och sen trycka åt höger (om du har hemmamatch) eller vänster (om du har bortmatch). Har ni inte sett att det står "gäster/guests" under lagmärket?

edit: lär även fungera i "lagmatch läget.

Medlem

jag har testat det =). kontrollen kommer upp. men jag tror jag inte lyckas få den till vänster/höger =(

Medlem

vet inte hur det är på PS3 men på xbox måste gästerna vara inloggade


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

ptr
Medlem

@ Zamuz, mmm vet att kontrollerna kan muppa lite men trycker man massa höger-vänsterså tillslut hoppar den dit den ska har fungerat VARJE gång jag och brorsan ska spela online tillsammans, på samma konsol, mot någon stackare

@Molotov

vad menar du med inloggade? inloggade på xbox-live? man kan väl bara vara inloggad med ett konto i taget på EN konsol?

Medlem
Skrivet av ptr:

@Molotov

vad menar du med inloggade? inloggade på xbox-live? man kan väl bara vara inloggad med ett konto i taget på EN konsol?

Man kan vara inloggad med 4 konton samtidigt på Xboxen, skall man spela online med en kompis som inte har ett konto finns gästkonton, som blir det vanliga kontots namn plus [1], [2] och [3].

Exempel: Jag spelar med min kompis, jag heter då Zelaxe på live och kompisen heter Zelaxe[1].

Om jag vandrar helt vilse nu skyller jag det på att jag är trött.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av ptr:

@ Zamuz, mmm vet att kontrollerna kan muppa lite men trycker man massa höger-vänsterså tillslut hoppar den dit den ska har fungerat VARJE gång jag och brorsan ska spela online tillsammans, på samma konsol, mot någon stackare

ja, stackars han/hon. h*n villa väl få lite motstånd med så blev det inte :P...

måste testas att köra flera online. är nog superroligt

ptr
Medlem

roligt som fan är det dock svårt i början, slutar ofta med att båda åker mot pucken hela tiden hähä men efter ett tag börjar det gå riktigt bra.

1
Skriv svar