Shadow of the Colossus

Medlem
Shadow of the Colossus

Har klarat ut spelet flertalet gånger och tycker att det är väldigt bra, men har ett par frågor.

I slutet så blir man ju själv en slags koloss, och jag undrar om det är meningen att människorna i templet ska komma undan, eller om man kan slå ihjäl dem eller nåt?

Efter att människorna kommit undan så sugs man ju in i en portal eller vad det nu är för något, är det någon som har lyckats med att inte bli insugen, eller är det meningen att man ska hamna där?

Sen har vi ju den där "hemliga trädgården", är det någon som lyckats ta sig ännu högre upp än själva trädgårdsområdet?

ptr
Medlem

Du borde varna om spoilers. Hur som helst, jag tror inte man kan ta människorna, jag lyckades i alla fall inte. Trädgården kommer jag inte ihåg.

GRYMT jävla bra spel förövrigt! Vill gärna se en uppföljare till ps3!

Medlem
Skrivet av ptr:

Du borde varna om spoilers. Hur som helst, jag tror inte man kan ta människorna, jag lyckades i alla fall inte. Trädgården kommer jag inte ihåg.

GRYMT jävla bra spel förövrigt! Vill gärna se en uppföljare till ps3!

Jag borde ha gjort det, hade ingen tanke på det när jag skrev...

Och som du säger, det är grymt bra

zsm
Medlem

Underbart vackert spel, med underbar musik. Utan tvekan en av dom mest minnesvärda spelen för min del, strax efter Chrono Trigger och Final Fantasy 7.

Medlem

Slutet gjorde mig förvirrad också, även om det var väldigt vackert. Fantastiskt spel, även om vattenskräcken gjorde vattenkolossen nästan ospelbar

Favoritkoloss?


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Slutet gjorde mig förvirrad också, även om det var väldigt vackert. Fantastiskt spel, även om vattenskräcken gjorde vattenkolossen nästan ospelbar

Favoritkoloss?

Andra kolossen är väldigt häftig, det är mäktigt att rida mellan benen på den i full galopp.

Gillar de flesta, dem är ju häftiga på sina sätt allihopa, men andra kolossen är en favorit

Medlem
Skrivet av zsm:

Underbart vackert spel, med underbar musik. Utan tvekan en av dom mest minnesvärda spelen för min del, strax efter Chrono Trigger och Final Fantasy 7.

En liten fråga där, måste man ha spelat de tidigare spelen i FF serien för att för att uppskatta ett specifikt spel i serien fullt ut, eller är det bara och ta något ur serien och köra?

ptr
Medlem

bara ta vilket final fantasy som helst och köra förutom, X-2 som är en värdelös "uppföljning" på FF 10.

Medlem
Skrivet av ptr:

bara ta vilket final fantasy som helst och köra förutom, X-2 som är en värdelös "uppföljning" på FF 10.

Okej, vad bra vilket är bäst då?

ptr
Medlem

7 Bäst
8
10
9
12 "Sämst"

av dom jag spelat, X-2 räknas inte och 11 är ju mmorpg så

men det skiljer sig väldigt mycket om vad folk tycker, däremot tror jag 7:an ligger på topp för nästan alla

Medlem

själv tyckte jag att tolvan var mycket bättre ur gameplay synpunkt men hade lite sämre story. Var inte good vs evil på det sätt FF ska vara. Sätter själv sexan i topp. Det är dessutom lättare att smälta SNES 2d grafiken än den lide pissiga 3d grafiken i sjuan.

Jag gillade shadow of the colossus, men inte lika mycket som jag trodde. Det var naturligtvis otroligt vackert, men det var något i gameplayet som helt enkelt kändes lite snett. Ibland tvingade jag mig själv att sitta och lira spelet fastän jag tyckte det var tråkigt för att komma förbi vissa träiga delar.

Lite för artsy kanske?


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Skulle inte team ico visa sitt nya spel under TGS?

Medlem
Skrivet av sno0zer:

själv tyckte jag att tolvan var mycket bättre ur gameplay synpunkt men hade lite sämre story. Var inte good vs evil på det sätt FF ska vara. Sätter själv sexan i topp. Det är dessutom lättare att smälta SNES 2d grafiken än den lide pissiga 3d grafiken i sjuan.

Håller med fullt ut! FF6 är nog mitt favoritspel nånsin!

Flygkolossen var jävligt häftig!

1
Skriv svar