Köpa Dead Space eller inte :S....intressant läsning!.

Inaktiv
Köpa Dead Space eller inte :S....intressant läsning!.

Först vill jag bara säga ursäkta för kommande stavfel, jag har svårt med vart E och Ä ska passa in och lika så dubbelteckningar så snälla stå ut. och btw, detta kan bli en lång men intressant läsning så snälla: leave a comment

DEL 1
Ialf, satt idag och tittade igenom n4g.com och såg att dead space kommer den 14 oktober ( halloween (ooohhh ) haha. ialf, har suttit och läst om spelet på flera olika sidor och dom flässta säger att man kommer bli "rädd" hoppa till, spök ljud and so on and so on, overall en good fealing om spelet me andra ord.

Men nu i efterhand så sitter jag och tänker, vad är igentligen ett skrämmande spel och varför kommer jag förmodligen INTE köpa dead space? fassten alla reviews som flyter på nätet nu säger att det är ett riktigt läskigt rymd äventyr. well let me tell you why...

kalla mig bortskämmd men jag sitter här på onsdags natten och tänker tillbaka på Silent hill spelen och då frammförallt SH2.
Dom som spelet det kan kanske redan du förstå vad jag menar med att jag e bortskämmd

Inaktiv

DEL 2.

Dom som har spelat Silent hill 2 ( efter detta kommer kallas SH2 bara) förstår vad jag menar. om inte så låt mig ta ett stycke ur spelet.
Hotellet: inget slår den krypande kännslan när man springer runnt i hotellet i SH2 och dom långa koridorerna ala Shining får håret på armarna att ställa sig upp, lägg sedan på ljudet, barn gråten, och radion som börjar brusa så fort nått närmar sig ur mörkret från andra sidan korridoren där du står, eller när du springer ut ur ett av dom många rummen och hör att NÅNSTANNS på det planet du är kommer ett skrapande och gnisslande ljud närmare och närmare, du vet inte från vilket håll eftersom du står i en 3 vägs korsning i hotellet men du vet att vad det än är som kommer så är det inte roligt, du vet inte om du vågar gå rakt framm och runnt hörnet för där kan han va, du vet inte om du ska gå till höger för ljudet kan ju komma därifrån, så du vänder dig om och ser ur skuggorna MR. triangle head komma draganes på sitt svärd, då e man FAN inte kaxig, stängde själv av

Inaktiv

DEL 3.

min ps2a i ren panik när jag ibland inte stog ut längre i hotellet av alla ljud och snyfftningar och stämmningen i sig, med andra ord fick jag panik, inte av monstrena, inte av radion utan av stämmningen i sig. Man kunde värkligen tänka sig hur det själv skulle vara om man skulle gå vilse i ett gammalt hotell i en stad som e helt öde, och nånstanns i det hotellet e det en stor jävla sak som inget hällre vill kapa dig i 2, (måste lägga till att det finns ett annat spel som oxå e helt sjukt läskigt på det viset (stämning/känna sig jagad) det va till ps1an och hette. Clockwerk nånting , 2an komm för ett bra tag sen men sög stenhårt. ialf,,,,

Nu ska vi snacka om silent hill 5 och Dead space, tesstade silent hill 5 hoss en polare och jag fattar inte hur fan man kan sabba ett spel som dom gjort med SH.
Ingen kännsla, ingen stämmning och skrämmsel sakerna e mer "hoppa fram igenom en dörr" som man bara visste innan att d skulle hännda, och att snubben nu kan fightas e HELT fel enligt mig, charmen va ju i

Inaktiv

DEL 4.

SH2 att man va en helt vanlig snubbe som hammnat i en HHEEELLLTT fel platts vid HHEEELLLTTT fel tidpungt. och därifrån fick man hitta sina egna lösningar, ackta sig eller fly från monster eller hetl änkelt stänga av ps2an och skita i att spela (lol) men i SH5 så e det mera att du kan lugnt och sannsat fightas med monstrena eftersom du vet att tack vara att snubben kan sina saker ialf lite så har du större sjangs och kan på det viset vinna om du har tur dvs.
I sh2 (sissta gången jag går in på det nu ingen fara) så va ju snubben helt keff på att fajtas så man ville inte slåss så offta utan mera fly eller springa förbi, och det gick ju inte alltid som vi alla vet så när det väl va fajt så va det på liv och död. (så att säga).

Deadspace därimot fattar jag IMO inte hur det kan vara skrämmande , vad jag läst, sätt filmer, hört, visst har inte tesstat d , men efter som jag ÄR ett stort fan av SH2 (skrämmde upp tjejen groft me det spelet bara för nån vecka sen när hon envisades me att hon ville tessta d)

Inaktiv

DEL 5.

vart va vi hmmm... jo

I dead space så värkar den kännslan som en gång fanns i sh2 inte finnas alls, nu handlar det om monster i massor som ska se så läskiga ut som möjligt och komma vällande mot dig, vapen i massor så du kan kötta dom på alla tänkbara vis, och ljud som får dina grannar att tro att du är en liten flicka när du sitter och skriker i soffan. Men IMO vill inte ha monster i massor, jag vill inte ha vapen i massor jag vill inte ha ljud som ska på nått vis täcka över det som skaparna har missat på g av att dom inte har nått annat vis att göra det läskigt, nej tack inte för mig.
OM dead space skulle vara MIN stil av spel så skulle det vara nått liknande med det här:
btw (det sissta jag skriver nu, hoppas läsningen va trevlig och att ni förstår mig ) ialf. here we go..

Dead space , the style I like it:

Du kommer ombord på isha mura eller va det nu heter, och du har inga vapen, du har ingen ficklampa, du har bara ljud av ett skrov som knakar, rör som pyser,

Inaktiv

Del6

larm som piper and so on,,, du får en beskrivning från skeppet du kommer i SJÄLV och inte med några jävla polare. att det va nånstanns i fören som det sissta larmet gjordes och du måste ta dig dit, så du börjar traska, och lite här och var så ser du och hör (givetvis) saker som tyder på att du inte är själv, ljud från våningarna ovanför, i vissa rum så ser du nått springa förbi, och i vissa korridorer så kan du höra hur golvplattorna rör på sig, när du komemr till fören så är det ingen där men du hittar en laser skärare (kniv) som du kan använda dig av, och därifrån bär det vidare, aldrig stöter du på 40 monster sammtidigt, utan när du väl möter nått så är det nått som komemr smygande runnt ett hörn, eller som kommer ålande i en korridor m.m .. DET ÄR STÄMMNING! inte att springa runnt med ett 25 håligt pummphagel ala lasergivär med 15 lasersikten m.m och är typ rambo på ett skepp,, nej tack, skulel dead space varit som SH2 men i rymten, GALET köpt för mig.
Så så här i slutsatts kan jag säga att skräck

Inaktiv

DEL 7

spelen har tappat helt kännslan, nu ska det vara mycket monster, stora vapen och hoppa framm efekter, snälla alla spelskapare LÄR OM , spela igenom silent hill 2 , titta och lyssna noga så inser ni nog vad som gjorde det spelet till ett av dom mäst äckligaste spelen jag spelat och flera andra för den delen, det va inte 50 monster i det spelet, det va KÄNNSLAN i spelet som gjorde det, den ensamma kännslan att du inte hadde NÅN , och att du va nånstanns där VAD SOM HÄLLST kan hände, DOCK inget som hoppar framm utan som kommer smygande på dig.
Vi får väll se hur Resident Evil 5 blir , men det e ju oxå me vapen i massor och galna zombis, fan e tiden me phsykiska skräck spel övere? ,,, fan i så fall,,, det senaste va väll SIREN, och det va riktigt russkigt , nässtan lika bra som SH men bara nässtan. tack för mig. mvh/zmoker

Medlem

sluta spamma
du kan ju ta allt i samma inlägg ^^

Medlem

kunde inte skriva allt i ett inlägg lol? O.O ;-|


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Skriv i din blogg kanske?


signatur

hejsanhejsanhejsan

1
Skriv svar