problem med LittleBigPlanet betan....

Inaktiv
problem med LittleBigPlanet betan....

Jag får så fort jag ska starta något annat än introduktionen upp ett felmedelande "Kan inte skapa matchning 2-spel".

läste någonstans att det hade med port forwarding att göra, men har inte lyckats att fixa det. kanske gör fel eller så är det något annat som måste göras också. hade samma problem med att logga in på metal gear online (fortfarande inte fixat). någon som vet hur man fixar detta? jag sitter så klart på en trådlös router, om jag kopplar in den med sladd så funkar det.

en gång så hade jag turen att jag blev utloggad medans spelet var igång, då kunde jag köra singelplayer iaf... men i vanliga fall så måste man vara inloggad på psn network för att få starta betan, vilket leder till att det inte går att spela (om man inte drar ut sladden från routern lr nåt...)

ptr
Medlem

googla på vilka portar du ska öppna för just de två spelen, sen kollar du upp hur du ska göra för att öppna dom portarna för din router, så kommer det lösa sig

Inaktiv

jo, det är det jag har gjort, men fick det inte att fungera i alla fall... har ställt in port forwarding så som det borde se ut, men det verkar inte hjälpa...
nu har jag dessutom kopplat in ps3:an med sladd via routern, men får fortfarande samma problem... skulle tro att metal gear online funkar nu när den är kopplad med sladd, men inte LBP....

ptr
Medlem

mjo det är ett jävla trassel med routrar. Man får oftast det man betalar för så jag råder dig att köpa en cisco router för cirka 40k. nää men har du testat att googla på routern + ps3? Kanske fler som har liknande problem för samma eller andra spel och har löst det på något sätt.

Inaktiv

nu har jag fixat så att ps3:an är uppkopplad med sladd till routern.... men det funkar fortfarande inte att spela LBP.... metal gear online går dock att spela utan problem nu. jag har gjort port forward på den port som ska behövas för LBP (som dom säger iaf), men det verkar inte hjälpa. fixat statisk ip på ps3:an också... så nu funkar routern med allt förutom LBP, och där e det lite svårt att googla om svar på problemet... rätt få som har LBP än...

ptr
Medlem

har du senaste firmware på routern? och är dessa portar öppna:
TCP Ports: 80, 443, 5223, and 10070 och 10080
UDP Ports: 3478, 3479, 3658, 10070, och 50100

tcp 80 och 443 borde du inte behöva sätta iofs. men testa dom andra

Inaktiv

nu är det port forwarding på alla dom portarna du nämnde (utom 80 och 443, fick error på 80 och testade inte 443). Det gick inte att välja om min zyxel skulle port forwarda för TCP lr UDP, så jag antar att den gör för båda. men det fungerar fortfarande inte fattar inte vad dom gjort med LBP, inget annat spel krånglar så här illa....

ptr
Medlem

förmodligen så använder sig LBP av en port som inte din router vill leka med. Jävla typiskt, och betan stänger väl snart?

Inaktiv

mm, det jag undrar mest över är ju om det kommer vara likadant med riktiga spelet... utan onlinedelen vet jag inte om jag skaffar det....

ptr
Medlem

kollat så att du har senaste firmware på routern då?

Medlem
Skrivet av DJ_danne:

mm, det jag undrar mest över är ju om det kommer vara likadant med riktiga spelet... utan onlinedelen vet jag inte om jag skaffar det....

jodå, Leta efter bättre hjälp =D.
och jag tror det då inte är samma problem med betan eller så. Om du vill så kanske du kan dra iväg ett meddelande till sony eller vart du nu vill.

Medlem

vilket skit, betan har laggat ihop 2 gånger av den lilla tiden jag har spelat. Hoppas verkligen dom fixar det tills hela spelet kommer ut. Online = Fail imo


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

vilket skit, betan har laggat ihop 2 gånger av den lilla tiden jag har spelat. Hoppas verkligen dom fixar det tills hela spelet kommer ut. Online = Fail imo

hur menar du?

en gång stod det att allt mitt sparade material var skadat =( så fick spela om allt......

det var blää!


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av rolle90:
Skrivet av mosoloa1:

vilket skit, betan har laggat ihop 2 gånger av den lilla tiden jag har spelat. Hoppas verkligen dom fixar det tills hela spelet kommer ut. Online = Fail imo

hur menar du?

en gång stod det att allt mitt sparade material var skadat =( så fick spela om allt......

det var blää!

Exakt! Det hände just mig. Då blir man bara arg :\
Dom andra spelen går före för mig och då menar jag. Far Cry 2, KillZone 2, Guitar Hero 4, Fallout 3.
_____________________________________

MUST BUY
_____________________________________


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av rolle90:
Skrivet av mosoloa1:

vilket skit, betan har laggat ihop 2 gånger av den lilla tiden jag har spelat. Hoppas verkligen dom fixar det tills hela spelet kommer ut. Online = Fail imo

hur menar du?

en gång stod det att allt mitt sparade material var skadat =( så fick spela om allt......

det var blää!

Exakt! Det hände just mig. Då blir man bara arg :\
Dom andra spelen går före för mig och då menar jag. Far Cry 2, KillZone 2, Guitar Hero 4, Fallout 3.
_____________________________________
http://www.spelbutiken.se/catalog/product_thumb.php?img=image...

MUST BUY
_____________________________________

mm framförallt Killzone 2..


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Killzone 2 kommer dock ut nästa år


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar