Posetivt - Negativt i Nhl 09

Medlem
Posetivt - Negativt i Nhl 09

Efter att kört flera olika matcher. Och fått igen mina straffar (försök möta mig i straffläggning )
så har jag märkt blinkade spelare, det bör de ju fixa.. på något sätt. Även om det är en spännande match så kan man störa sig på det.
Sedan så är det ju inte så mycket nya animationer. Det är tråkigt.
Men de nya försvar-kontrollerna är makalöst roligt. gör spelet mycket roligare!

ptr
Medlem

jag tycker spelet är alldeles galet roligt. började med att köra be a pro torsdag - lördag, typ 3 timmar per dag. sen körde jag hela lördagen jag VS brorsan. sen på kvällen sen dess har jag spelat online utav bara helvete. sammanlagt typ 35-40 matcher... vilket är rätt länge då varje match tar ungefär 20min. Tycker spelet är helt felfritt, förutom de blinkande spelarna, som bara dyker upp för mig när vi är flera som spelar på samma konsol.

Medlem

Det ända negativa jag hittat än är att när en match är färdigspelad så kan man tydligen inte trycka bort presentationerna av matchens lirare osv. Är så segt att behöva titta på det hela tiden när man snabbt vill igång med en match till fort. Har bara noterat detta när man lirar två mot varandra.
Jo, dom blinkande spelarna kan ju få en att bli tokig också. Annars är detta tveklöst det bästa hockeyliret någonsin.

Men en sak undrar jag över. Har läst att man ska kunna göra "foppa-dragningar"(göra dragningar med klubban i en hand alltså). Hittar inget konkret om det i manualen hur det går till, så kan någon här förklara hur och vad man ska trycka på för att göra det.
Såg ett klipp på youtube där en snubbe gjorde mål på exakt det sättet. Jag vill också förnedra Canadas målvakt så.


signatur

“All thinking people are atheists.”

ptr
Medlem

Hmm det går visst att trycka bort matchens lirare, i alla lägen, vet inte hur många matcher jag spelat mot min brorsa och vi har inte sett på det en enda gång. Om ni spelar 2st, se till att båda provar att trycka på X, det är den kontrollen som startar matchen, alltså inte bara kontroll 1, som "sköter" sådana grejer.

och angående foppa-dragningen, finns en tutorial i spelet som visar en film hur man ska göra och så som jag uppfattat det ska man finta som vanligt, lägga högra analogen i klockan sju eller fem läge (beroende på klubbbefattning) och sen hålla in L1.

Medlem

Tack för det svaret. Är säkert så lätt, bara jag som är gammal och trög.


signatur

“All thinking people are atheists.”

ptr
Medlem

jag har inte fått till det än i alla fall så fort jag rör L1 så tappar spelaren pucken.

Medlem

Grymmt bra spel! Den finten ni snack om måste ja med testa

Nått ja kan störa mej på är... när man spelar några i samma lag och låser positionerna, och de blir utvisning så äre inte alltid han som drar på sej utvisningen som får sätta sej (och inte spela) utan de kan bli vem som helst, tycker ja dom borde fixa till på nått sätt.


signatur

PSN: Draobs

ptr
Medlem

det har jag aldrig märkt av men finns ju tydligen en del grejer som kunde fixas, men det är inget som hindrar än från att spela hela tiden hähä

Medlem

på tal om foppa-finten så lyckades jag med en ful variant.
jag har både sparat den videon samt "lagt upp den" på EA sport's world.
Någon som vet om man kan se på den, andra personer alltså. och hur?
och om ni vet och ser på den, tro inte att den är i klass med zetterberg variant

Medlem

En rolig grej... Satt å spela en match mot datorn, helt vandlig match... När motståndar lagets målvakt lyckades göra självmål. Åsså skulle ja kolla reprisen på målet så ja tryckte inte bort direkt, å då få man ju först se när spelarna klappar om varann efter ett gjort mål.. Då stog min spelare som vart närmast pucken vid självmålet å klappa om motståndar målisen precis som om de va upp gjort

Önskar man kunde få repris på vad som hänt efter avblåsning i bland!


signatur

PSN: Draobs

ptr
Medlem

hänt mig en gång också, jag lyckades göra självmål och sen när man ser spelarna klappa om varandra stod min spelare och klappa om typ 3 spelare från det andra laget jävla backstabber alltså.

1
Skriv svar