Wipeout HD problem med soundtracket

Medlem
Wipeout HD problem med soundtracket

Hej alla glada.
Har problem med att soundtracket laggar på Wipeout HD. Har googlat lite och verkar mest drabba folk som har installerat stora Samsung diskar 250gb+ (Har själv en 250gb Samsung).

Är det någon mer som har bytt HDD i PS3:an och har problem med soundtracket?

Irriterande som fan...


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Har inte upplevt något av det, sitter med en 250Gb samsung även jag.
Hurpass tydligt är det?

Medlem

Musiken "pausar", som korta hack i uppspelningen med ett 5-10 sekunders mellanrum.

Vilken storlek på disken hade du i din från början? Min är 40gb versionen.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

60Gb, ska sätta mig och lyssna ordentligt lite senare men jag tycker inte att jag upplevt nåt sånt än iaf

EDIT: Jepp, korta hack då och då, inte testat om det händer när man kör egen musik än

Medlem

Hmm, verkar inte så lovande med att det just är Samsung diskar som krånglar.

Laddade hem Wipeout orginal soundracket (ps1) från http://www.coldstorage.org.uk/music.html (Det är dom som gjort Wipeout musiken och den är gratis)

Har testat med och det fungerar klockrent.

Edit: Man kan ju hoppas att det bara behövs en patch för spelet. Annars får man väl köpa en annan disk.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Frågan är om det är fabrikatet på disken eller om det är diskbytet överhuvudtaget, eller om det faktiskt finns även där disken inte är bytt....men att folk inte tänkt på det.

En patch är den troliga lösningen iom att det inte problem med saker ur en egen playlist

Medlem

Skulle tro det jag också, funderade på att köpa Seagate disk först eftersom det var fabrikatet som satt i. Men tog Samsung eftersom den kändes mer prisvärd. Orkar inte skruva tillbaka orginal disken för att testa dock.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Återupplivar en gammal tråd här, vet inte men jag tyckte att det blev bättre eller försvann helt vid senaste patchen.

Medlem

Jasså? Ska testa idag när jag kommer hem, (necro igen).


signatur

Welcome to the Manglerdome

1
Skriv svar