Medlem
X-BOX

Hej jag är äger ett ps3 och de är jag stolt över.
Nu är de så att jag INTE är kille som sitter längst back i rummet och är tyst utan jag är mer i att yttra mig.

Ett antal ggr har jag hamnat i diskussionen om vilket som är bäst wii ps3 eller xbox och de är nu ni kommer in.
Jag behöver argument till varför ps3 är bättre än de två andra.

Kom igen skriv bara argument så vore jag glad

Medlem

Varför argumentera?

Antingen så gillar man PS3 eller så gillar man den inte samma sak gäller väl för Xbox och Wii? Eller så skaffar man sig båda så slipper man bråka om saken

Medlem

Sorry om du inte uppfattade mig men det här handlar inte om vad man tyker nu vill jag ha fakta ok? liksom jag gillar numret 3 men 4 är ju högre så fakta tacd k

Skrivet av Pumpa:

Varför argumentera?

Antingen så gillar man PS3 eller så gillar man den inte samma sak gäller väl för Xbox och Wii? Eller så skaffar man sig båda så slipper man bråka om saken

Medlem

Men om du inte själv kan komma på vad som gör att PS3an är bättre än Xbxo360 varför argumentera det då. Du har ju redan förlorat innan ni börjat. Skaffa en egen åsikt om vad som är bättre och sämre. Folk kan tycka annorlunda i båda fallen.


signatur

You fail

Medlem

Använd sökfunktionen här på forumet så tränar du både på att använda den och att hitta vettig information. För jag lovar dig att det finns argument i gamla trådar som du inte ens har kunnat drömma om.

Medlem

Men kom igen nu pojkar är ni så stela jag vill bara ge folk en anledning att köpa ps3 och inte de andra två konsolerna är väll inget svårt att fatta, visst jag accepterar att andra tycker om xbox eller wii ,men jag vill ge anledningar till att köpa ps3.

ptr
Medlem

1. men skäms inte av att ha den framme (inte lika ful som xbox 360)
2. den har bluray (visst de flesta är bakåtsträvare och nöjer sig med DVD, men det kommer ändå att köpa en bluray spelare någon gång i framtiden)
3. den har little big planet

Medlem
Skrivet av hicktor_91:

Men kom igen nu pojkar är ni så stela jag vill bara ge folk en anledning att köpa ps3 och inte de andra två konsolerna är väll inget svårt att fatta, visst jag accepterar att andra tycker om xbox eller wii ,men jag vill ge anledningar till att köpa ps3.

Varför ska man köpa ps3an då? Vet du inte, varför har du en då? Varför har du inte en xbox360 eller en Wii istället?


signatur

You fail

Inaktiv

för fan...


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Jag skulle sagt, PS3 är mycket kraftfullare. Nyare, senaste hårvaran för konsolerna. Wii är inte ens hälften så bra som PS3 med sin klena processor där PS3:an ligger med 6 kärnig enhet.

osv... nått i den stilen iaf


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Varför ps3?
Jo, jag älskar att hävda mig i sandlådan. (*ironi*)

För min del så hänger det mycket på bd funktionen. Har inte köpt en ända film på dvd sedans jag köpte min ps3 på releasedagen.
Sen har jag alltid varit lite Sony fantast (inte fanboy). Har alltid gillat deras design och kvalitet på stereo, video, tv osv osv.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

Ps3:an har Little Big Planet, Resistance 2, Motorstorm 2 och Killzone 2 som kommer att äga!!!!!!!!!!!

Medlem
Skrivet av ptr:

1. men skäms inte av att ha den framme (inte lika ful som xbox 360)
2. den har bluray (visst de flesta är bakåtsträvare och nöjer sig med DVD, men det kommer ändå att köpa en bluray spelare någon gång i framtiden)
3. den har little big planet

1. Ful? Tror snarare att du hade brist på argument.
2. DVD dominerar än idag. Blu-Ray kan man skaffa när som helst.
3. Ett spel? X360'n har: Gears of War serien, Mass Effect och en massa andra exklusiva titlar som jag vet får dig att dregla.

Men allvarligt, smaken är som baken. Att jämföra konsoler är onödigt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

ptr
Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av ptr:

1. men skäms inte av att ha den framme (inte lika ful som xbox 360)
2. den har bluray (visst de flesta är bakåtsträvare och nöjer sig med DVD, men det kommer ändå att köpa en bluray spelare någon gång i framtiden)
3. den har little big planet

1. Ful? Tror snarare att du hade brist på argument.
2. DVD dominerar än idag. Blu-Ray kan man skaffa när som helst.
3. Ett spel? X360'n har: Gears of War serien, Mass Effect och en massa andra exklusiva titlar som jag vet får dig att dregla.

Men allvarligt, smaken är som baken. Att jämföra konsoler är onödigt.

var inte så seriös jag skulle gärna gärna vilja ha ett xbox 360 också, för kommer grymma spel till den, men studentbudgeten sviker

men man måste ju ge grabben utan någon som helst egna åsikter och synpunkter något att gå på

och ja, tyvärr så dominerar DVD fortfarande.

Medlem

jag brukar gemföra det lite med mobiltelefoner

xbox = bara spela
Ps3 = multimedia

varför köpa en mobil (xbox) samt en mp3, kamera osv, å inte köpa en mobil (ps3) Som har allt inbyggt

som folk säger vi har Little big planet - men det kontrar lätt xbox fans med att säga att det är ett barn spel (noobs)


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

jag skulle hellre vill ha mobilen utan kamara och liknande..
men annars gillar jag ps3 mer

Medlem

signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av WaltX:
Skrivet av ptr:

1. men skäms inte av att ha den framme (inte lika ful som xbox 360)
2. den har bluray (visst de flesta är bakåtsträvare och nöjer sig med DVD, men det kommer ändå att köpa en bluray spelare någon gång i framtiden)
3. den har little big planet

1. Ful? Tror snarare att du hade brist på argument.
2. DVD dominerar än idag. Blu-Ray kan man skaffa när som helst.
3. Ett spel? X360'n har: Gears of War serien, Mass Effect och en massa andra exklusiva titlar som jag vet får dig att dregla.

Men allvarligt, smaken är som baken. Att jämföra konsoler är onödigt.

Hahaha så bäst WaltX helt rätt i det du säger om 360


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Medlem

Den är dyrare, alltså är den bättre. Eller?

Nej WaltX, alla spelen du räknade upp (var ju visserligen bara 2) finns till PC också så exklusiva är dom ju inte.

Medlem

hehehehe


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Att ni orkar...


signatur
Medlem
Skrivet av Spectral:

Den är dyrare, alltså är den bättre. Eller?

Nej WaltX, alla spelen du räknade upp (var ju visserligen bara 2) finns till PC också så exklusiva är dom ju inte.

Microsoft exklusivt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ps3 är snyggast :D:D:D


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Spectral:

Den är dyrare, alltså är den bättre. Eller?

Nej WaltX, alla spelen du räknade upp (var ju visserligen bara 2) finns till PC också så exklusiva är dom ju inte.

Microsoft exklusivt.

Mass effect ska väl släppas till DSen? ;p

Medlem
Skrivet av rolle90:

xbox = bara spela
Ps3 = multimedia
(noobs)

+ WiFi, bluetooth och att du kan använda en usb sticka eller extern hårddisk till PS3 och verkligen använde dem. Ingen liten dyr 64 mb specialtillbehör för sparade spel som till X-box 360.
- Ingen fjärr till din BlueRay-spelare

+ Klarar fler codecs inom conteiners som divx, avi mm.

- Dock sämre spelkontroll då X-boxens är mer anpassad till vuxna händer.

Spelupplevelsen är numera lika på båda konsolerna sedan X-boxen fått HDMI.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av rolle90:

hehehehe

Det komiska är att det står Xbox 360 uppe i hörnet också.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

[quote=svendolph]

Skrivet av rolle90:

- Dock sämre spelkontroll då X-boxens är mer anpassad till vuxna händer.

är ju dock en smaksak då jag föredrar ps kontrollen och tycker xbox saken är klumpig.
och jag har inte några barnhänder direkt^^

Men

Blueray
wifi
bluetooth
trådlösa kontroller från början utan någon dosa
lätt att uppgradera hdd på
tar vilket usb/extern hdd som helst
Japanskt!

vet inte hur det är mex boxen på visa av punkterna men det finns väl som tilblehör man måste köpa till medna tanken är väl att ps3an har det från början


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av ptr:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av ptr:

1. men skäms inte av att ha den framme (inte lika ful som xbox 360)
2. den har bluray (visst de flesta är bakåtsträvare och nöjer sig med DVD, men det kommer ändå att köpa en bluray spelare någon gång i framtiden)
3. den har little big planet

1. Ful? Tror snarare att du hade brist på argument.
2. DVD dominerar än idag. Blu-Ray kan man skaffa när som helst.
3. Ett spel? X360'n har: Gears of War serien, Mass Effect och en massa andra exklusiva titlar som jag vet får dig att dregla.

Men allvarligt, smaken är som baken. Att jämföra konsoler är onödigt.

var inte så seriös jag skulle gärna gärna vilja ha ett xbox 360 också, för kommer grymma spel till den, men studentbudgeten sviker

men man måste ju ge grabben utan någon som helst egna åsikter och synpunkter något att gå på

och ja, tyvärr så dominerar DVD fortfarande.

En fråga är dock varför man köper den dyraste konsollen och det dyrare filmerna och sedan klagar på budgeten...


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

ett argument är väll att PS3 inte är ett fuskbygge till apparat som xbox360 är.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

ptr
Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av ptr:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av ptr:

1. men skäms inte av att ha den framme (inte lika ful som xbox 360)
2. den har bluray (visst de flesta är bakåtsträvare och nöjer sig med DVD, men det kommer ändå att köpa en bluray spelare någon gång i framtiden)
3. den har little big planet

1. Ful? Tror snarare att du hade brist på argument.
2. DVD dominerar än idag. Blu-Ray kan man skaffa när som helst.
3. Ett spel? X360'n har: Gears of War serien, Mass Effect och en massa andra exklusiva titlar som jag vet får dig att dregla.

Men allvarligt, smaken är som baken. Att jämföra konsoler är onödigt.

var inte så seriös jag skulle gärna gärna vilja ha ett xbox 360 också, för kommer grymma spel till den, men studentbudgeten sviker

men man måste ju ge grabben utan någon som helst egna åsikter och synpunkter något att gå på

och ja, tyvärr så dominerar DVD fortfarande.

En fråga är dock varför man köper den dyraste konsollen och det dyrare filmerna och sedan klagar på budgeten...

för man vill ha det bästa (ja det är min åsikt). En annan anledning kan ju vara att man inte har samma budget livet ut? har varken studerat hela mitt liv eller tänkt göra det.

12
Skriv svar