Vägrar att spela i 1080p

Medlem
Vägrar att spela i 1080p

Jag har ett litet problem. Jag kopplade nyss in min ps3 till min datorskärm (via HDMI). I "menyn" fungerar det att köra runt med 1080p utan problem. Men när jag startar spel som kan köras med denna upplösning skalas den ner. Jag har provat med att bocka av 740p men det hjälper inte.
Någon som känner till en lösning?

Medlem

Finns det spel idag som klarar av 1080?


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

GTA = 720-1080i-1080p

Medlem

Just an FYI, Det finns inga spel som är 1080p, dem skalas upp till det. GTA4 är 640P native om jag minns rätt. Huruvida det har något med detta vet jag inte ^_^


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Just an FYI, Det finns inga spel som är 1080p, dem skalas upp till det. GTA4 är 640P native om jag minns rätt. Huruvida det har något med detta vet jag inte ^_^

Finns vissa spel från psn som kör i 1080p native. Men annars har du rätt i att det inte finns spel i 1080p. Inte ens gt5p är native 1080p, vilket dom utlovade.

Skulle inte detta vara hd-generationen?
Tyckte mig höra en massa tjafs från ms och sony om det för ett par år sedan.

EDIT: Kom på att Viruta Tennis 3 kör i 1080p native, på både ps3 och 360. Ett spel iaf.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Jajustja, såg någon lista över det, tror det är 3 PS3 spel som har det, men inga 360 ^_^


signatur

Videomupp

Medlem

Dom flesta spelen ser ju ändå bättre ut när man kör dom i 720p.

Medlem

Gör så här att du kryssar i endast 1080p i menyn på ps3an så ska de funka ...

Medlem
Skrivet av Bengan87:

Gör så här att du kryssar i endast 1080p i menyn på ps3an så ska de funka ...

Det var ju typ det han skrev i första inlägget. Kanske läsa det också istället för bara rubriken?

Medlem

640p har jag aldrig hört talas om. 480p kör ju Wii och 720p är ju standard "HD-Ready" men 640p var ny hehe. Har inte sett den upplösningen i inställningarna vare sig i min 360 eller PS3. Säker på att du inte menar 480p?


signatur
Medlem
Skrivet av Gortie:

640p har jag aldrig hört talas om. 480p kör ju Wii och 720p är ju standard "HD-Ready" men 640p var ny hehe. Har inte sett den upplösningen i inställningarna vare sig i min 360 eller PS3. Säker på att du inte menar 480p?

640p används flitigt för de mer krävande spelen. GTA4 till PS3 använder 640p, som sedan skalas upp till 720p. Nästan inga märker någon skillnad då de sitter en bit från TVn, och antalet bilder per sekund blir högre så spelet får bättre flyt, vilket folk skulle märka om det hackade osv.

Vissa spel använder sig till och med av 576p, så som Haze.

Inget unikt för PS3 heller, utan det är många spel till 360 som gör detta, som Halo 3.

1
Skriv svar