Rock Band eller GH4?

Medlem
Rock Band eller GH4?

Sitter här och funderar över var min och min grabbs slantar ska läggas.
Rock Band eller GH4.
Rock Band har ju överlag fått bra kritik, förutom den något kassa fotpedalen till trummorna.
Men vi är även grymt sugna på GH4. Dom förhandstittar på det verkar ju lovande. Gillar också hur dom formgivit trummorna samt att alla låtar ska vara originalartister.
Sen ska det ju vara ruggigt mycket låtar med från början i GH4.
Att skapa egen musik i GH4 lär vi inte lägga ner mycket tid på så det känns som om det kvittar.

Spelen kostar ju en slant och instrumenten lär ju inte vara kompatibla mellan spelen (har inte hört nått om det förvisso). Vet ej heller om GH3 gitarrerna kommer funka till GH4.
Så vad tror ni, Vilket lir ska man satsa på?


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Vet ej heller om GH3 gitarrerna kommer funka till GH4.
Så vad tror ni, Vilket lir ska man satsa på?

Tycker dom är riktigt dryga och snåla om dom inte skulle vara det. Skulle jag ha plats och råd hade jag nog satsat på GH4, mest för att GH-serien har varit med så pass länge.

Medlem
Skrivet av Pumpa:
Skrivet av Tassel:

Vet ej heller om GH3 gitarrerna kommer funka till GH4.
Så vad tror ni, Vilket lir ska man satsa på?

Tycker dom är riktigt dryga och snåla om dom inte skulle vara det. Skulle jag ha plats och råd hade jag nog satsat på GH4, mest för att GH-serien har varit med så pass länge.

Nu är det ju faktiskt så att Harmonix (som gör RB ) gjorde GH/GH2.

När det kommer till spelkänsla slår Rock Band GH (III iaf) på fingrarna.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Pumpa:
Skrivet av Tassel:

Vet ej heller om GH3 gitarrerna kommer funka till GH4.
Så vad tror ni, Vilket lir ska man satsa på?

Tycker dom är riktigt dryga och snåla om dom inte skulle vara det. Skulle jag ha plats och råd hade jag nog satsat på GH4, mest för att GH-serien har varit med så pass länge.

Nu är det ju faktiskt så att Harmonix (som gör RB ) gjorde GH/GH2.

När det kommer till spelkänsla slår Rock Band GH (III iaf) på fingrarna.

Ah! Bra att man lär sig lite ny information då och då

Medlem

A few specific examples include: Guitar Hero: World Tour: s guitars and drums will work with Rock Band 2 and Konami: s Rock Revolution software.

And yes, you guessed it, Rock Band 2: s guitar and drum set will work with Guitar Hero: World Tour and with Rock Revolution.

Conversely, Rock Revolution: s drum set will work with both Guitar Hero: World Tour and Rock Band 2.

In addition, Guitar Hero: World Tour and Rock Band 2 will both support the SingStar microphones.

samt att GH gitarrerna ska fungera med world tour.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

A few specific examples include: Guitar Hero: World Tour: s guitars and drums will work with Rock Band 2 and Konami: s Rock Revolution software.

And yes, you guessed it, Rock Band 2: s guitar and drum set will work with Guitar Hero: World Tour and with Rock Revolution.

Conversely, Rock Revolution: s drum set will work with both Guitar Hero: World Tour and Rock Band 2.

In addition, Guitar Hero: World Tour and Rock Band 2 will both support the SingStar microphones.

samt att GH gitarrerna ska fungera med world tour.

Tack för det!

Då blir det GH4 och sen köper man bara spelet utan instrument när RB2 och revolution kommer.
Bara en fråga. Vart hittade du denna fakta?
Har letat och letat och inte funnit något liknande.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:
Skrivet av redmac:

A few specific examples include: Guitar Hero: World Tour: s guitars and drums will work with Rock Band 2 and Konami: s Rock Revolution software.

And yes, you guessed it, Rock Band 2: s guitar and drum set will work with Guitar Hero: World Tour and with Rock Revolution.

Conversely, Rock Revolution: s drum set will work with both Guitar Hero: World Tour and Rock Band 2.

In addition, Guitar Hero: World Tour and Rock Band 2 will both support the SingStar microphones.

samt att GH gitarrerna ska fungera med world tour.

Tack för det!

Då blir det GH4 och sen köper man bara spelet utan instrument när RB2 och revolution kommer.
Bara en fråga. Vart hittade du denna fakta?
Har letat och letat och inte funnit något liknande.

sony pressmeddelande som släpptes för några veckor sedan. ska se om jag kan hitta länken.

EDIT
http://www.shacknews.com/onearticle.x/54238


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Tackar.


signatur

“All thinking people are atheists.”

1
Skriv svar