Frågor om import av PS3

Medlem
Frågor om import av PS3

Jag funderar på att köpa en PS3 från USA men har lite frågor jag tänkte kolla om någon här kan svara på. Frågorna kanske är dumma men jag vill cheka dem innan jag beställer något.

Kan man ha ett Europeiskt konto på PSN med en amerikansk konsol?, kommer jag att kunna spela med/mot mina svenska vänner (som har köpt PS3 i Sverige) över nätet?

Finns det någon form av regions låsning på tillbehör så som ex. kontroller?, jag vet att vissa Blue-ray filmer är regions låsta

Vid eventuellt byte av hårddisk till PS3 är det något jag måste tänka på då eftersom min är importerad?

Vet ni någon bra sida som man kan beställa från, dvs., en säker sida med bra priser?

Jag är mycket tacksam för svar och hoppas kunna ställa mig till skaran av PS3 ägare snart, Little big planet hear I come!

Medlem

1. Ja. Du kan ha ett EU konto på din usa konsol. Om du köper ett importerat spel typ UT3 så kan du bara lira på servrar från usa. Vet inte om det är så med alla spel. Samt att om du ska köpa eller ladda ner gratis tillägg till spelen så måste du tanka dom från rätt psn för att dom ska funka.
Jag kan ha fel att man är låst till vissa servrar, så någon som har mer koll på det kanske kan rätta mig.

2. Alla spel är regionfria, så det är bara att handla där du känner för och spela på. Blu-Ray filmer är oftast regionlåsta, men det finns vissa undantag. Inga tillbehör såsom kontroller osv är låsta på något sätt.

3. Bytet av disk sker på precis samma sätt och kräver samma typ av disk som på en EU konsol. Sök på forumet om hur bytet går till.

4. www.videogamesplus.ca skulle jag vilja tipsa om. Har handlat därifrån flera gånger och det har aldrig strulat. Lite lång leveranstid (2 veckor) är det ibland, men det får man nog räkna med.

Hoppas det var till någon hjälp, annars är det bara att du frågar på.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Tackar så mycket för svaret, www.videogamesplus.ca verkar som en bra sida och jag funderar på att beställa där ifrån. Blir ju betydligt billigare än om jag köper en PS3 i sverige.

80 GB + en extra handkontroll inc frakt skulle kosta 3730kr

Medlem

Bra pris. Och du kan lita på att dom inte blåser dig på pengarna, dom är seriösa.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Blev lite osäker på om jag skulle komma att åka på tull så jag beställde från amazon.com istället, till en polare i USA som snart skall över till Sverige.
Priset blev ju betydligt bättre än om jag skulle ha köpt det här.

Playstation 3 80GB
+
Playstation 3 Dualshock 3 Wireless Controller
+
Star Wars: The Force Unleashed
= $546.19 = ca: 3 710kr

Har du (Tassel) åkt på tull då du beställt från www.videogamesplus.ca ?

Inaktiv
Skrivet av zerwulfo:

Har du (Tassel) åkt på tull då du beställt från www.videogamesplus.ca ?

Nu heter jag visserligen inte Tassel, men jag tar mig frihet att svara i alla fall.

Jag fick mitt ps3 från vg+ för knappt två veckor sedan (leveranstid på 1 v ungefär).
Och du kan vara lugn, det är ingen tullavgift.

Medlem

Nej, jag har aldrig åkt på något tull från www.videogamesplus.ca .


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Hur fungerar det med strömmen?
Kan jag bara byta ut kontakten till en som passar i svenska eluttag? ?
Vad jag kan förstå är det en likadan kontakt som man har till datorn/skärmen.

1
Skriv svar