Mitt Ps2 slutar fungera

Inaktiv
Mitt Ps2 slutar fungera

Tjena allihopa,

Visste inte riktigt vem jag skulle fråga eller var, så jag testar här och hoppas på svar.

Det är så att enda konsolen jag har och tycker är guld är mitt gamla PS2.
Men det har hänt något med det nu; så fort jag lägger in ett spel (testat med olika såklart) så händer något av följande:

*Spelet i sig startar inte ens.
*Spelet laddar men hackar som bara den rätt igenom.
*Spelet startar men sen kommer " Error reading disc " upp.

Frågan: Är det helt enkelt så att mitt PS2 är totalt kasst och bara att köpa nytt, eller går det att laga genom att t.ex. köpa ny laser-läsare (eller vad det nu heter) ?

Medlem

Det låter ju onekligen som om något i maskinen gett upp, men exakt vad får någon annan med mer erfarenhet svara på. Har för mig att PS2ornas Läsare kan ge upp efter ett tag. Frågan är vad som är billigare, en ny PS2:a eller en ny Laser läsare (eller vad dem nu heter ;> )


signatur

Videomupp

Medlem

Låter helt klart som att lasern har gett upp, eller håller på att göra det.
Har dålig koll på vad en ny laser kostar, men en ny ps2 är inte alltför dyr ( c:a 1000:- ).


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Nog är det lasern, fick det på min första PS2.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Tack för alla svar! Känner också på mig att det är själva lasern. Denne kostar mycket pengar har jag med förstått; inte mindre än 900:- får man en ny sådan för.

Resultat: Det blir ett nytt PS2 för cirkus 1000:- istället! Platt också

Medlem

Ser inte fram emot när min PS2a krashar. Önskar att PS3an var bakåtkompatibel så man inte behövde oroa sig för det.

1
Skriv svar