Playstation 3 suddigt på ny LCD monitor?

Medlem
Playstation 3 suddigt på ny LCD monitor?

Hej köpte nyss en ny data skärm!!

Samsung sync master T220 22 tums wide-screen

Kopplade in ps3an den kände genast igen den behövde greja lr något sådant!!

Men! de ser förjävligt ut :S

på 720p ser de ut som man kör 800x600

på 1080i skakar bilden lite

och på 1080p ere suddigt!

Testat spelen GTA 4,Uncharted,NFS pro street

Ser mycket mycket mycket bättre ut på min 32 tums LG TV

Några förslag hur man kan lösa detta :(?

Medlem

Vad är standardupplösningen på skärmen? 1920x1200?

Alla upplösningar över och under den "rekommenderade" upplösningen på en LCD blir suddigt typ. Jag har inte testat själv men det kanske finns nå inställningar i PS3an som gör att du får datorskärm anpassad upplösning?


signatur
Medlem
Skrivet av Gortie:

Vad är standardupplösningen på skärmen? 1920x1200?

Alla upplösningar över och under den "rekommenderade" upplösningen på en LCD blir suddigt typ. Jag har inte testat själv men det kanske finns nå inställningar i PS3an som gör att du får datorskärm anpassad upplösning?

1680x1050 e uplösningen!

Medlem
Skrivet av FunnX:

Ser mycket mycket mycket bättre ut på min 32 tums LG TV

Några förslag hur man kan lösa detta :(?

Använd din TV till PS3an och inte den nya monitorn.

Du behöver installera om upplösningarna på PS3'an om du switchar skärm. Jag har 2st identiska 32" LCD i olika rum och när jag switchar i mellan dom så för jag ställa konfigurera om upplösningen. Gå in i skärminställningar och välj HDMi och testa dig igenom 720p -> 1080p och spara. Borde bli bättre..eller så har du ett "måndagsexemplar" till skärm.

Edit: Har testat min nya 26" LCD monitor med Full HD stöd till pc'n som jag kopplat via HDMI till PS3'an och testat. Bilden är flawless.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Du behöver installera om upplösningarna på PS3'an om du switchar skärm. Jag har 2st identiska 32" LCD i olika rum och när jag switchar i mellan dom så för jag ställa konfigurera om upplösningen. Gå in i skärminställningar och välj HDMi och testa dig igenom 720p -> 1080p och spara. Borde bli bättre..eller så har du ett "måndagsexemplar" till skärm.

Edit: Har testat min nya 26" LCD monitor med Full HD stöd till pc'n som jag kopplat via HDMI till PS3'an och testat. Bilden är flawless.

Ok...ser skit ut på min...fattar inte liksom helt ny
så ser de skit ut har testat alla upplösningar,
men..får la spelar på tven da:(

Btw...vilken upplösning ja än har får ja not recommended att ja ska ställa in 1680x1050 :(:|

Hmm du borde kunna ta bort felmeddelandena i menyn på skärmen.

Vad har du för SyncMaster?:
- SyncMaster T220
- SyncMaster T220HD
- SyncMaster T220P

*edit*
Finns lite hemlig information att tillgå på din skärm, hur länge den gått osv. (har hänt att folk fått beggade T220'or)
Testa special service panel..:
- Set contrast and brightness to 0
- Press the « Menu » button
- Press the « Source » button for 5 seconds (the second one on the right)
A hidden ''Service Function'' menu will appear including Panel Info on the bottom which clearly indicates the panel?s origin and reference.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Max upplösningen för skärmen är ju 1680x1050 så köra 1080p utan att det blir suddigt kan du ju glömma direkt.

Fast 720p borde ju funka dock utan att det blir suddigt märkligt.

Medlem

[quote=swe.-SiOUX-.swe]Hmm du borde kunna ta bort felmeddelandena i menyn på skärmen.

Vad har du för SyncMaster?:
- SyncMaster T220
- SyncMaster T220HD
- SyncMaster T220P

har SyncMaster T220

720p blir suddigt och stort som om ja kör 800x600 på en dator skärm

Medlem

har fått uppe menyn vet inte va ja ska ändra precis ?

de står bara HDCP nåt de har ja tatt på ON de va på OFF förut men ingen skillnad?

Medlem

finns Auto auto : ON
PixelShift: OFF
Country:English
HDCP HOTPLUG: ON
HOTPLUGTIME:20
Scaler-MCU:Mstar

Sen hur länge ja har haft skärmen ba:(

Medlem

Det blir suddigt för att skärmen skalar om bilden, du måste slå på pixelmapping för att det ska se bra ut, då får du en ruta mitt på skärmen som är i upplösningen 1280x720 med svarta kanter runtom.

Kolla i menyn på skärmen efter nått i stil med "scaling" där det finns typ (nu tar jag exempel från min DELLskärm med samma upplösning fast 20") 1:1, 4:3, och fill.

1:1 är pixelmapping, inget skalas om, utan den visar bilden i orginalupplösning. Tyvärr det enda valet för att få bilden se bra ut och tyvärr blir det ju då stoora svarta kanter (200 pixlar på vardera sida och 165 under och över bilden)

4:3 så skalar den om bilden till.. ja just 4:3 ratio och klipper det som kommer utanför

och Fill slutligen, då skalar den om bilden till 16:10 som är skärmens ratio och det ser poop ut då man har en enhet som petar ut 16:9 ratio.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Det blir suddigt för att skärmen skalar om bilden, du måste slå på pixelmapping för att det ska se bra ut, då får du en ruta mitt på skärmen som är i upplösningen 1280x720 med svarta kanter runtom.

Kolla i menyn på skärmen efter nått i stil med "scaling" där det finns typ (nu tar jag exempel från min DELLskärm med samma upplösning fast 20") 1:1, 4:3, och fill.

1:1 är pixelmapping, inget skalas om, utan den visar bilden i orginalupplösning. Tyvärr det enda valet för att få bilden se bra ut och tyvärr blir det ju då stoora svarta kanter (200 pixlar på vardera sida och 165 under och över bilden)

4:3 så skalar den om bilden till.. ja just 4:3 ratio och klipper det som kommer utanför

finns inget sånt på min skärm

och Fill slutligen, då skalar den om bilden till 16:10 som är skärmens ratio och det ser poop ut då man har en enhet som petar ut 16:9 ratio.

1
Skriv svar