Amerikanskt PS3 och PSP

Inaktiv
Amerikanskt PS3 och PSP

Hallå! Jag ska åka till u.s.a. om ett par dagar och hälsa på lite släkt, tänkte passa på att köpa ett ps3 80GB och ett psp slim (eller psp 2000 som det kallas därborta) då det är så jäkla billigt. Jag är dock inte riktigt säker på hur det funkar att "importera" konsollerna så tänkte höra om det fanns någon som vet det här.

Amerikanskt Playstation 3 80GB
1: Vad jag har hört, så behöver jag bara köpa en vanlig dator elsladd och köra igång, stämmer det? Behöver jag någon speciell TV-kabel?

2: Kan jag köra svenska PS3 spel på mitt amerikanska PS3?

3: Har hört att jag bara kan spela regionsfria och region 1 blue ray på mitt amerikanska PS3, är detta korrekt?

4: Kan jag registrera mig för nätverkspel och spela över internet i sverige på mitt amerikanska PS3? (och använda en svensk nätverkskabel)

5: Finns det några fördelar/nackdelar med ett Amerikanskt PS3 du tycker det kan vara bra att veta?

6: Det billigaste PS3 jag har hittat är på www.sony.com för cirka 400 dollar (typ 2500 kr). Vet du någon annan internetstore som säljer PS3 konsoller och spel billigare? Vill INTE handla begagnat.

Amerikanskt PSP Slim (PSP 2000)
1: Vad jag har hört behöver jag bara skaffa en sånn där sladd som brukar sitta i gamla radiospelare och koppla in i laddaren så kommer jag kunna ladda psp:et i Sverige. Stämmer detta? Funkar "PSP Slim TV-sladden" till svenska TV-Aparater?

2: Kan jag köra svenska psp spel på mitt amerikanska psp?

3: Har hört att jag bara kan spela regionsfria och region 1 UMD Filmer på mitt amerikanska PSP, är detta korrekt?

4: Kan jag registrera mig för nätverkspel och spela över internet i sverige på mitt amerikanska PSP? (Kan jag köra "Ad-Hoc" läget med svenska psp:n?)

5: Finns det några fördelar/nackdelar med ett Amerikanskt PSP du tycker det kan vara bra att veta?

6: Det billigaste PSP jag har hittat är på www.amazon.com för cirka 170 dollar (typ 1000 kr). Vet du något annan internetaffär som säljer PSP konsoller och spel billigare? Vill INTE handla begagnat.

Finns det något annat som kan vara bra att notera så är det bara o köra ^^

Tacksamm för svar!

MVH Daniel

Medlem

Amerikanskt Playstation 3 80GB
1: Vad jag har hört, så behöver jag bara köpa en vanlig dator elsladd och köra igång, stämmer det? Behöver jag någon speciell TV-kabel?

ja, någon som förändrat någon volt eller va jag ska säga,
fråga någon annan om det :P...

2: Kan jag köra svenska PS3 spel på mitt amerikanska PS3?

ja

3: Har hört att jag bara kan spela regionsfria och region 1 blue ray på mitt amerikanska PS3, är detta korrekt?

antar det

4: Kan jag registrera mig för nätverkspel och spela över internet i sverige på mitt amerikanska PS3? (och använda en svensk nätverkskabel)

Självklart (iaf nätverkspel, men jag vet inte riktigt hur det är med svensk nätverkskabel)

5: Finns det några fördelar/nackdelar med ett Amerikanskt PS3 du tycker det kan vara bra att veta? ?

Det är väl det med att vissa svenska blu-ray filmer inte går att spela upp

kan inte svara "riktigt" på dessa frågor eftersom jag har ett svenskt psp slim o svenskt ps3.

Inaktiv

1: Vad jag har hört, så behöver jag bara köpa en vanlig dator elsladd och köra igång, stämmer det? Behöver jag någon speciell TV-kabel?

"Det stämmer alldeles ypperligt. Jag har själv importerat min konsol. Vilken PS3 modell du än köper, funkar den i alla länder, oberonde av ström styrka i eluttaget.
Den senaste versionen, "vit playstation" är den jag har. Att de andra versionerna funkat för andra människor världen över, finns det tonvis med uppgifter om på nätet."

2: Kan jag köra svenska PS3 spel på mitt amerikanska PS3?

"Självklart"

3: Har hört att jag bara kan spela regionsfria och region 1 blue ray på mitt amerikanska PS3, är detta korrekt?

"Det ska finnas en sån här lista, nån annan som har länk måhända?"

4: Kan jag registrera mig för nätverkspel och spela över internet i sverige på mitt amerikanska PS3? (och använda en svensk nätverkskabel)

"Det kan du."

5: Finns det några fördelar/nackdelar med ett Amerikanskt PS3 du tycker det kan vara bra att veta?

"Priset på import väger väl upp det faktum att vissa bluerayfilmer inte funkar."

6: Det billigaste PS3 jag har hittat är på www.sony.com för cirka 400 dollar (typ 2500 kr). Vet du någon annan internetstore som säljer PS3 konsoller och spel billigare? Vill INTE handla begagnat.

Tyvärr, men du ska ju till staterna

Inaktiv

Tack Någon som vet något om den amerikanska psp:en ?

Medlem

Vilken bra tråd, min bror åker till new york på onsdag och ska köpa varsitt PS3 åt oss och jag har varit lite osäker på om det är helt "riskfritt", vad det gäller strömstyrkan o allt sånt.

Medlem

Amerikanskt PSP Slim (PSP 2000)
1: Vad jag har hört behöver jag bara skaffa en sånn där sladd som brukar sitta i gamla radiospelare och koppla in i laddaren så kommer jag kunna ladda psp:et i Sverige. Stämmer detta? Funkar "PSP Slim TV-sladden" till svenska TV-Aparater?

vet inget om det men jag laddar min med USB-sladden via datorn^^

2: Kan jag köra svenska psp spel på mitt amerikanska psp?

Ja

3: Har hört att jag bara kan spela regionsfria och region 1 UMD Filmer på mitt amerikanska PSP, är detta korrekt?

Det stämmer om du inte låser upp den själv

4: Kan jag registrera mig för nätverkspel och spela över internet i sverige på mitt amerikanska PSP? (Kan jag köra "Ad-Hoc" läget med svenska psp:n?)

du kan köra ad-hoc med svenska pspn hur det är med online vet jag inte

5: Finns det några fördelar/nackdelar med ett Amerikanskt PSP du tycker det kan vara bra att veta?

Du kan köpa den supersnygga god of war edition + att du kan importera film från staterna vilket brukar vara billigare^^

Nackdel:
Du har ingen garanti....

6: Det billigaste PSP jag har hittat är på www.amazon.com för cirka 170 dollar (typ 1000 kr). Vet du något annan internetaffär som säljer PSP konsoller och spel billigare? Vill INTE handla begagnat.

vet ej


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Inaktiv

Verdurakh :
Det är den sjukt snygga god of war versionen av slim jag ska köpa ^^ Sen får man med spelet "god of war" och filmen "supersugen" med det spelet också

Det enda som känns jäkligt snopet är att jag åker hem till sverige 1:e oktober, och redan 31:oktober släpps det nya playstationet och playstation portable...

"Playstation 3 160 GB" Bland annat större hårddis
och
"Playstation Portable 3000" Bland annat inbyggd micc, bättre skärm en första psp och slim, o.s.v.

-.-

Medlem

Hehe jag sitter med den god of war versionen själv och ja den är väldigt sexig^_^.

Heter inte filmen superbad? den är även superbad^^
men god of war är grrrrymt

men bättre skärm är ju kul men vad ska man med mic till? i övrigt så finns det inga direkta uppgraderingar som verkar värt det i 3000-serien + att dom säkert pajat lite möjligheter till custom firmware i den


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

har för mig att det är pal resp. ntsc som gäller för "regioner" om man inte kör HDTV med PS3


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Kebabman:

"Playstation Portable 3000" Bland annat inbyggd micc, bättre skärm en första psp och slim, o.s.v.

-.-

Det är den jag väntar på. Har varit sugen på en PSP ett tag nu så det blir en sån när den nu behagar trilla in till våra Svenska butiker.


signatur
Inaktiv

Är hemma i Sverige med mitt ps3 och psp! Har bara en fråga.. I u.s.a. så använde dem typ 110 volt, och på alla svenska "dator el-sladdar"så står det "250 volt", är det säkert att mitt ps3 inte sprängs om jag kopplar in en svensk datorsladd, sen in i vägguttaget och sätter på ps3:et ?

Medlem

köp en omvandlare.

Inaktiv
Skrivet av Zamuz:

köp en omvandlare.

Tror inte det ska vara nödvändigt vad jag har förstått.

Inaktiv

Någon som vet hur läget ligger till med elsladden? FZ folket brukar kunna det här

ptr
Medlem

vad jag har för mig är det bara att tuta och köra men borde väl inte vara så svårt att googla upp det?

1
Skriv svar