Medlem
PSN säkert?

Hej,

Jag fick min PS3:a för några dagar sedan och självklart vill jag köpa saker från Playstation Store, men jag får inte för mina föräldrar. De tror att det inte är säkert. Är det det eller? Och i sådana fall, hur ska jag övertala dom?

Medlem

klart det är säkert, Sony är ju ett världsledande företag, de kan inte blåsa dig, å finns inga Hackers/Virus till PS3 heller på grund av att det inte är ett OS.

så Ja det är väldigt säkert. go 4 it grabben.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

akta dig för att säga alla koderna bara, sedan ska de gå fint :P...

du kan ju exempelvis visa denna tråden för dina föräldrar.
Eller så låt dem ringa till sony ^^

Medlem

"Men mamma! Rolle och zamuz på internet lovar att det är säkert!"

=P


signatur
Medlem

Snor tråden lite. Någon som vet varför jag inte kan köpa via PSN? Har ett Visa kort(Nej, INTE Electron). Testade e-leg och vanligt. Ingen av de fungerade.

Medlem
Skrivet av Gortie:

"Men mamma! Rolle och zamuz på internet lovar att det är säkert!"

=P

jo men saken är ju den att det är säkert

(duktig grabb som tog PS3 framför Xbox 360 for once )


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Jo, det är säkert. Jag har bränt mängder med stålar på alla dessa online shops som finns (Wii är farligast med alla gamla goa klassiker).

Jag bara såg framför mig hur nån försöker övertala sina föräldrar att det är safe hehe.


signatur
Medlem

Har min morsas i skrivet utan att hon vet heheh,sen frågar hon aha de står att de har dragits 70 kr från mitt konto nåt playstation

behöver man betala varje månad ??

ja ba ne.... de e säkert nåt fel ska kolla upp de =D

men ska inte köpa nåt på ett bra tag nu:P(y)

Inaktiv

Vilken busunge du är FunnX. Mjo hur som helst så har man köpt ett antal titlar från PSN utan problem, har aldrig oroat mig om att Sony ska blåsa mig på cash.

Finns säkert information till föräldrar på Sonys hemsida, eller så går det alltid att ringa och terra deras support.

Medlem

Det är säkert, då hela ditt kontonummer aldrig syns vid köp så kan du sova lugnt. Själv köper jag massvis från både EU och USA affären. Men snart ska PSN poängkort komma som du kan köpa i affären så du slipper du ange ditt kreditkort.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av rolle90:

klart det är säkert, Sony är ju ett världsledande företag, de kan inte blåsa dig, å finns inga Hackers/Virus till PS3 heller på grund av att det inte är ett OS.

så Ja det är väldigt säkert. go 4 it grabben.

Rolle va heter du på PSN :D?

Medlem
Skrivet av FunnX:
Skrivet av rolle90:

klart det är säkert, Sony är ju ett världsledande företag, de kan inte blåsa dig, å finns inga Hackers/Virus till PS3 heller på grund av att det inte är ett OS.

så Ja det är väldigt säkert. go 4 it grabben.

Rolle va heter du på PSN :D?

står på sidan av min Profil

Rolle90


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv

Har heller aldrig märkt något suspekt när jag handlat från Sony. Eftersom man laddar på sitt "saldo" på PSN så kan du ju alltid gå säkra vägen och ge dina föräldrar 300kr mot att de sätter in 300kr på ditt PSN-konto. Då blir det som ett kontantkort.

Medlem

Jag har försökt övertala dom men dom ger fortfarande inte med sig :/. Mitt Visa kort är ett ungdoms kort så det funkar inte

Skrivet av rolle90:
Skrivet av Gortie:

"Men mamma! Rolle och zamuz på internet lovar att det är säkert!"

=P

jo men saken är ju den att det är säkert

(duktig grabb som tog PS3 framför Xbox 360 for once )

Jag har 360 med^^

Medlem
Skrivet av Petah:

Snor tråden lite. Någon som vet varför jag inte kan köpa via PSN? Har ett Visa kort(Nej, INTE Electron). Testade e-leg och vanligt. Ingen av de fungerade.

Ingen? :'(

Medlem
Skrivet av Petah:
Skrivet av Petah:

Snor tråden lite. Någon som vet varför jag inte kan köpa via PSN? Har ett Visa kort(Nej, INTE Electron). Testade e-leg och vanligt. Ingen av de fungerade.

Ingen? :'(

Du kanske har skrivit fel info?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

ptr
Medlem

rätt CVC kod?

Medlem

Självklart är siffrorna rätt. Är inte så dum. Kontrollerar alltid minst 2 gånger innan jag trycker Ok.

ptr
Medlem

man vet aldrig haha finns många ärthjärnor där ute!

Medlem
Skrivet av Petah:

Självklart är siffrorna rätt. Är inte så dum. Kontrollerar alltid minst 2 gånger innan jag trycker Ok.

Kontrollera även att namn och adress etc står i rätt ordning och stavats rätt; stora bokstäver på rätt ställen, inga förkortningar osv...

1
Skriv svar