Medlem
PS3: USB-sladd?

Hej,

Bara undrade om någon här vet vilken tillverkare som ligger bakom sladden? Om man kunde få fatt i en likadan.

Alternativt en smidig laddare för flera handkontroller.

Sony har inga planer på att släppa en dockningstation för HK's?

Mvh,
Qn1f3

Medlem

Det finns laddstationer för handkontrollerna från bland annat tillbehörs tillverkaren Brooklyn, dock med USB sladd. Den sladd du får med är mini usb sladd som går att köpa nästan överallt. Så det är bara att välja


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Precis. Bland annat så använder ganska många digitalkameror en sådan sladd. Så det är väldigt lätt att få tag i.

Medlem

Jo, det vet jag. Likväl tack för svaren.

Mest det att jag vill ha tag på en identisk, så det enda sättet är att köpa en sådan av en annan PS3-ägare? Som inte bryr sig om "original".

Visst det kan verka löjligt, but hey that's just me.

Hmm bara jag som märkt att när man använder en extern hubb till sina kontroller laddare(jag har 3st, en dubbel och 2st singel) så verkar laddningen inte fungera?. Mina laddare har en indikator på sig som visar när den har laddad fullt, men sätter man laddarna på en extern hubb och nyttjar bara en utav PS3'ans USB portar så verkar det bara bli kakka av allt?
O.O
Har inte testat så mycket mer, men kan man inte använda hubbar mot PS3'an? ..jag har inte testat med extrna diskar genom hubb osv..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Har ännu bara laddat en HK i taget, så har ingen koll.

Hoppas fortfarande på någon form utav "officiell" laddare från Sonys sida.

ptr
Medlem

"officiell" laddare lär du aldrig få se. Är ju bara en vanlig usb-kontakt?

kan sälja min för 500kr om du känner för det.

Medlem

sj har min försvunnit (tror den blev stulen på ett lan då jag hade med ps3an)

så jag kör med USBn som jag hade till min gamla mp3. är same shit.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

1
Skriv svar