Tur att jag inte köpte X-box 360

Medlem
Tur att jag inte köpte X-box 360

Tur att jag inte köpte X-box 360

Men mina bekant gjorde och jag blev förvånad hur snikna Microsoft är.

Har man en X-box får man betala extra för att spela online. Vill du spara dina sparade spel om boxen går sönder och du inte kan spara online måste du köpa ett speciellt minneskort för 400 kr. Tänker du spela filmer från ett usb minne så går det inte (eller så är det så att X-box inte stödjer många codex inom containerna avi och divx). Vill du har trådlöst får du köpa till adapter.

Detta med att köpa extrasaker online och knyta sitt kreditkort till boxen är lite skumt men kan vara likadant hos Sony, men det har jag inte provat.

För att mina , ej innehavare av kreditkort, bekantas barn skulle kunna spela online köpte jag ett månadsabb i present till dem och betalade med kreditkort. Då upptäckte jag att de kunde ladda ner och köpa hur mycket som helst för mina pengar och ringde till Microsoft och ville stoppa detta. De sa att det skulle ta en månad att ta bort kreditnumret och att jag fick ta bort användaren från konsollen till de fixat det om jag ville känna mig säker. De återbetalar inga inköp. Tog bort användaren, skapade en ny och köpte ett Livecheck istället i present.

Nu, 1 och en halv månad senare lade jag in användaren i konsollen igen så de skulle kunna fortsätta spela gamla sparade spel från den användaren och provköpte 500 poäng för 60 kr och det gick hur bra som helst fast Microsoft lovat ta bort mitt kreditkort från användaren. Självklar återbetalar Microsoft inte summan. Jag tog bort användaren igen.

Sniket företag och undermålig konsoll. Nu undrar jag varför folk köper skiten? Visst är Playstation dyrare i inköp men troligen billigare i längden.


signatur

Det var detta...

Medlem

För att 360 har mycket större och bättre spelutbud?

Rekommenderar att vara lite mer påläst nästa gång du gör något med en konsol. Att gissa varför 360 inte stödjer alla format av AVI och DIVX kan man ju nästan gissa med en viss kroppsdel. Hur mycket av det som är AVI och Divx som man spelar från en hårddisk eller USB minne är lagliga grejor?

Låter som detta är första gången du får "problem" med ett företag, you are in for a joyful ride.

p.s trådlöst är skräp till konsoler, t ex förstör alla jävla trådlösa användare soul calibur 4 till ps3an.

Medlem

ja det är inte riktigt bara att plugga in och köra, man får kolla upp lite


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Vad menar Molotov med att kolla upp lite? Vilka förkunskaper ska man ha för att använda Windows Live eftersom jag i alla fall använde en timma i kollande på deras hemsida innan jag köpte Xbox Gold Live . Pratar ni om dagar eller veckor för att förstå tjänsten eller ska man även blanda in konsultexpertis?

Jag tycker att MS, som är världens största mjuvaruföretag, skulle ha kompentens till två saker:

1. Att man kunde köpa Xbox Gold Live check över internet utan att behöva kila ner till stan eller knyta sitt kredikort till en avändare på boxen.
2. Att man kan ta bort sitt kreditkort från en användare, över webben utan att behöva lägga in ett nytt.

Men de klarar inte av att göra detta på MS förutom att ljuga en rakt ut i telefon om att ta bort kreditkort. Men nu var inte summan särskillt BIG och inget att gråta över och nu snabbt över till Playstation 3 vs Xbox 360:

Drunken_monkey_boxer säger:
- trådlöst är skräp till konsoler, t ex förstör alla jävla trådlösa användare soul calibur 4 (http://en.wikipedia.org/wiki/Soulcalibur_IV) till ps3an.

Vad har spelet med WiFi att göra? Själv använder jag fast lina för att avlasta det trådlösa nätet hemma, vilket försörjer Laptop, PSP och Mobilen, men märker ingen skillnad på om jag kopplar in just det trådlösa till min PS3 i onlinspelet GTA 4 (vilket jag tycker är det enda spelet hittills som är kul att spela på nätet frånsett FEAR och stundtals TF 2 på PC).

Varför är det gratis att spela online på PS3 (tack för det) och kostar för samma tjänst på X-box (sniket). Jag har provat GTA 4 och Burn out Paradis på båda konsollenrna och märker ingen skillnad i själva spelandet till fördel för det betalande alternativet.

Till sist ett svar på Drunken_monkey_boxer fråga om hur mycket av avi och divx filer som är lagliga på ens dator?

Rätt mycket på min (men inte alla). Över 200 timmar lagligt och två timmars kanske olagliga filer eftersom det är hemvideo kryddade med musik från skiva överfört till dator. Har spelat in mycket från först VHS/DVDr-recorder och sedan TV-kort och konverterat till Div x 3-6 under åren och använt lite olika köpta eller gratisprogram. De flesta funkar fint på min PS 3 men inte på min bekants X-box 360.

Tycker fortfarande att Playstation 3 vinner i längden både beträffande användandet och totalkostnad.


signatur

Det var detta...

Medlem

1. Att man kunde köpa Xbox Gold Live check över internet utan att behöva kila ner till stan eller knyta sitt kredikort till en avändare på boxen.

Detta står i det användaravtal som du godkänner och om du hade googlat detta så hade du lätt hittat tidigare åsikter om detta.

2. Att man kan ta bort sitt kreditkort från en användare, över webben utan att behöva lägga in ett nytt.

Står också i användaravtalet du godkände angående betalningar.

Såna fall är du en minoritet att ha så mycket lagligt på din dator, detta ändrar inte faktumet att du borde kunna ha räknat ut detta själv.

Tror inte det är någon idè att diskutera detta eftersom du låter väldigt upprörd över något du helt ärligt verkar ha blåst ur proportion.

Gör en snabb profil på dig, antar att du är över ungefär 40 bast? Detta är så typiskt beteende för folk i den åldern och av erfarenhet är det ingen idè att diskutera detta utan jag önskar dig lycka till att lösa problemet istället och att du läser avtal i framtiden innan du godkänner dom!

Medlem

Det är ingen idé Svendolph.
Du blir galen innan du kan få de här människorna att förstå!

Medlem

^- Inte så mycket att förstå, han tycker att han blivit dåligt behandlad av MS. Han är ju inte direkt den första och sista som kommer tycka det ;p

Medlem

Nej jag är inte galen av ilska eller tycker mig dålig behandlad. Fattar bara inte vad Microsoft håller på med. Äger inte själv en X-box 360 utan var förståndig och köpte Playstation 3.

Upprörd?
Är mer väldigt förvånad över detta:
Hos en mobiloperatör kan jag över Intenet fylla på en kompis barns telefonkort i present och han eller jag får koden till min mobil eller genom e-post. Detta går inte hos mjukvarujätten Microsoft. Har frågat dem över telefon men de bryr sig inte och är nog glada att det finns många som Drunken_monkey_boxer... eller rättare sagt resonerar likadant.

Och fattar inte varför Microsoft ska ta betalt för onlinespel när Sony inte gör det.

Men till saken:
- Vet att många köper X-box 360 i tron att den är billigare än Playstation 3 men jag påstår motsatsen (dvs i det långa loppet). Och vad jag märkt är Xbox 360 en sämre maskin, förutom den helt underbara kontrollen som även passar till PC-spel, men det är min helt personliga åsikt. Kan ändra mig om jag blir överbevisad.

Påstår också att det jämtat ut sig mellan X-box 360 och Playstation vad gäller antalet spel men om man vill ha bästa plattformen för många spel genom tiderna är det ju PC som gäller.

Och tycker det är kul när andra vet mer än man själv - om sig själv och tänker inte ge mig på att analysera "Drunken_monkey_boxer" eftersom det klarar jag inte av.

Angående tidigare inlägg så tänk på att jag började spela för ungefär bara 1,5 år sedan eftersom jag behöver det i mitt arbete. Som nybörjare är spel en ganska frustrerande och beroendeframkallande sysselsättning Lägger väll 10-40 timmar spelande i veckan på fritid där man äntligen kan göra vad man vill med spelen.

Googlade avtal Xbox Gold Live Resultat:

http://www.google.se/search?hl=sv&client=firefox-a&rls=org.mo...

Jag sade i telefon upp mitt månadsabonnemang och det har fungerat. Men det jag också inte vill är att det fortfarande går att köpa saker från Livekontot med mitt kreditkort genom konsollen - om nu någon missuppfattat mig.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

p.s trådlöst är skräp till konsoler, t ex förstör alla jävla trådlösa användare soul calibur 4 till ps3an.

Vaaaa. Det handlar om att kunna lite också, vara lite teknisk.

Om det går snett, koppla in en kabel.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Så du använde ditt kreditkort för att skapa ett Live Guld konto på en annan persons konsoll?

Varför inte bara köpa ett gift card på 1 månad Guld medlemskap och några Live poäng?

Medlem

Gjorde det sedan men vill forfarande kunna ta bort mitt kreditkort från kontot med massa points så de kan använda det igen.


signatur

Det var detta...

Medlem

Du är smart ^^

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

p.s trådlöst är skräp till konsoler, t ex förstör alla jävla trådlösa användare soul calibur 4 till ps3an.

Vaaaa. Det handlar om att kunna lite också, vara lite teknisk.

Om det går snett, koppla in en kabel.

Problemet är ju att väldigt många använder trådlöst = lagg.. hur bra är det igentligen?
Men det finns säkert folk som gillar det med:evil:.
Den standarden förstör ju multiplayer delen lite, anser jag.

Man får mer för pengarna när man köper en 360, spelutbudet äger ju sönder PS3ans.

Vet inte hur Sony har tänkt nu när dom inte har square enix för sig själva längre.
Sen har ju blueray spelaren ingen fördel i spelväg, de flesta portar ju efter 360 anyway så:P.

Enda fördelen Sony har med sin konsoll är vell att den är finare och mindre plastig.

_ägare av Ps3_

Medlem
Skrivet av X-TroNiC:
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

p.s trådlöst är skräp till konsoler, t ex förstör alla jävla trådlösa användare soul calibur 4 till ps3an.

Vaaaa. Det handlar om att kunna lite också, vara lite teknisk.

Om det går snett, koppla in en kabel.

Problemet är ju att väldigt många använder trådlöst = lagg.. hur bra är det igentligen?
Men det finns säkert folk som gillar det med:evil:.
Den standarden förstör ju multiplayer delen lite, anser jag.

Man får mer för pengarna när man köper en 360, spelutbudet äger ju sönder PS3ans.

Vet inte hur Sony har tänkt nu när dom inte har square enix för sig själva längre.
Sen har ju blueray spelaren ingen fördel i spelväg, de flesta portar ju efter 360 anyway så:P.

Enda fördelen Sony har med sin konsoll är vell att den är finare och mindre plastig.

_ägare av Ps3_

Trådlöst = Lagg?
Det beror väl på om man vet hur man ska konfigurera sin utrustning? Spelar också roll vad för typ av uppkoppling man har osv.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av X-TroNiC:
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

p.s trådlöst är skräp till konsoler, t ex förstör alla jävla trådlösa användare soul calibur 4 till ps3an.

Vaaaa. Det handlar om att kunna lite också, vara lite teknisk.

Om det går snett, koppla in en kabel.

Problemet är ju att väldigt många använder trådlöst = lagg.. hur bra är det igentligen?
Men det finns säkert folk som gillar det med:evil:.
Den standarden förstör ju multiplayer delen lite, anser jag.

Man får mer för pengarna när man köper en 360, spelutbudet äger ju sönder PS3ans.

Vet inte hur Sony har tänkt nu när dom inte har square enix för sig själva längre.
Sen har ju blueray spelaren ingen fördel i spelväg, de flesta portar ju efter 360 anyway så:P.

Enda fördelen Sony har med sin konsoll är vell att den är finare och mindre plastig.

_ägare av Ps3_

Trådlöst = Lagg?
Det beror väl på om man vet hur man ska konfigurera sin utrustning? Spelar också roll vad för typ av uppkoppling man har osv.

Men hallå? Jag kör inte trådlöst.. Jag kan sitta med 1Gbit fiber rakt in i ps3an fast de andra spelarna laggar endå?:P När dom har trådlöst som standard så blir det såhär.. trådlöst är inte så bra än.
Alla laggar ju inte naturligtvis.. men många gör det, som f*n.

360 hade inte alls lika många som lagga.. Det tycker jag räcker som bevis, då inga vill köpa microsoft dyre trådlösa adapter, så hoppas dom höjjer priset på den

Medlem

Kör trådlöst nu eftersom jag fick flytta första jacket efter åska. Märker ingen stor skillnad efter att ha PS 3:an som Default DMZ Server och inte använder headset.

Fast måste nu erkänna att onlinedelen på Xbox 360 är lite stabilare än Sonys dito efter att resertat vännernar spelkonto i deras konsoll.

Smart att av misstag lägga in sitt kreditkort i en annan användare? Ja, kanske men tycker fortfarande att Microsoft skulle kunna använda samma system som mobiloperatörerna med att man får ett kod genom e-post eller sms så man online kunde ge bort Live Gold i present utan att gå till en fysisk butik.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av X-TroNiC:

Man får mer för pengarna när man köper en 360, spelutbudet äger ju sönder PS3ans.

Sen har ju blueray spelaren ingen fördel i spelväg, de flesta portar ju efter 360 anyway så:P.

Allting ligger i betraktarens öga.. "dom" kan ju pumpa ut hur mycket spel som helst, men är det spel man vill spela?

Sen kunde man väll läsa här på FZ(?) att 360 ägarna fick nöja sig med lägre upplösning på texturerna i ett "visst" spel för DVD formatet helt enkelt var för litet?

Men som sagt, inget köp är ju direkt fel eftersom allting ligger i betraktarens öga.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Att gissa varför 360 inte stödjer alla format av AVI och DIVX kan man ju nästan gissa med en viss kroppsdel. Hur mycket av det som är AVI och Divx som man spelar från en hårddisk eller USB minne är lagliga grejor?

Kilar du in på vilket ICA eller COOP som helst hittar du livsfarliga varor som i sig kan användas till mord eller tänkbara ämnen som vem som helst kan köpa och blanda ihop till bomber och andra otrevligheter men inte slutar ICA och COOP sälja dem. Varför? För att den stora massan vill ha det samt att bara för man kan använda saker och ting till olagligheter betyder det inte alla kommer göra det.

Kampen mot pirater kommer aldrig kunna vinnas såvida vi inte får ett riktigt övervakningssamhälle. Kollar vi på de aktuella systemen idag: WII, Xbox360, PS3, PSP och GBDS är 4 av 5 redan knäckta. Framtiden ligger i officiella online servrar samt mikroköp inne i spelen.

Till topic så kan jag ju hålla med båda sidor även om jag är mera på trådskaparens sida.

Medlem

Jag har nu haft min PlayStation 3 ett tag nu och gillar den fortfarande. Men har konstaterat att det finns bättre spel till Xbox 360 och då var det sagt. Är ingen MGS. LBP och Motorstorm fan så ligger väll risigt till.

Tycker också att många spel inte är optimerade för maskinen - finns de på Xbox också ser de bättre ut där som tex GTA 4. Har bar upptäckt ett spel som ser bättre ut mellan maskinerna och det är Burn Out Paradis som jag också ångrar att jag köpte.

Till media och backupper är annars Xboxen bedrövlig.

(Lånade hem en X-box 360 en helg)

Vi får väll se om det är likadant om ett eller två år.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av svendolph:

Jag har nu haft min PlayStation 3 ett tag nu och gillar den fortfarande. Men har konstaterat att det finns bättre spel till Xbox 360 och då var det sagt. Är ingen MGS. LBP och Motorstorm fan så ligger väll risigt till.

Tycker också att många spel inte är optimerade för maskinen - finns de på Xbox också ser de bättre ut där som tex GTA 4. Har bar upptäckt ett spel som ser bättre ut mellan maskinerna och det är Burn Out Paradis som jag också ångrar att jag köpte.

Till media och backupper är annars Xboxen bedrövlig.

(Lånade hem en X-box 360 en helg)

Vi får väll se om det är likadant om ett eller två år.

Håller inte med om att GTA ser bättre ut på 360, bättre distance och snyggare färger på ps3 verren t.ex

Medlem

sluta gräv upp fanboy trådar


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av svendolph:

Jag har nu haft min PlayStation 3 ett tag nu och gillar den fortfarande. Men har konstaterat att det finns bättre spel till Xbox 360 och då var det sagt. Är ingen MGS. LBP och Motorstorm fan så ligger väll risigt till.

Tycker också att många spel inte är optimerade för maskinen - finns de på Xbox också ser de bättre ut där som tex GTA 4. Har bar upptäckt ett spel som ser bättre ut mellan maskinerna och det är Burn Out Paradis som jag också ångrar att jag köpte.

Till media och backupper är annars Xboxen bedrövlig.

(Lånade hem en X-box 360 en helg)

Vi får väll se om det är likadant om ett eller två år.

bättre spel? de som fortfarande är exklusiva är gears 2, fable 2 och halo 3 samt alla massproducerade halmesyrer till jrpg förutom tales of vispera. btw. ryktas det om att fable 2 och halo 3 ska komma nästa år. Så vad finns då till boxen?

till gta så kan din upplevelse beror på att du inte ställt in tv:n rätt eller inställningarna i spelet. finns flera källor som säger att de är likvärdiga. två källor här.

http://www.kotaku.com.au/games/2008/04/which_version_of_gta_i...

http://www.youtube.com/watch?v=VDPHW8nJfrc

och som mosoloa1 säger, gamla tråkiga trådar som bara skapar onödigt gnäll och felaktig fakta.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

ptr
Medlem

Det var ju snarare så att svendolph skapade en tråd i augusti och sen nu hade han bestämt sig hur han kände och då skrev han det i tråden. Är väl inget konstigt med det eftersom det var han som startade den?

Medlem
Skrivet av ptr:

Det var ju snarare så att svendolph skapade en tråd i augusti och sen nu hade han bestämt sig hur han kände och då skrev han det i tråden. Är väl inget konstigt med det eftersom det var han som startade den?

Håller med, måste även säga att det är bättre att man tar upp en gammal tråd än att man startar en ny, då hade vi haft två tusen sådana trådar

ptr
Medlem
Skrivet av Prehn:
Skrivet av ptr:

Det var ju snarare så att svendolph skapade en tråd i augusti och sen nu hade han bestämt sig hur han kände och då skrev han det i tråden. Är väl inget konstigt med det eftersom det var han som startade den?

Håller med, måste även säga att det är bättre att man tar upp en gammal tråd än att man startar en ny, då hade vi haft två tusen sådana trådar

Indeed, dock inte trådar som är över två år gamla och det inte var du som startade dom.

Medlem
Skrivet av svendolph:

Tur att jag inte köpte X-box 360

Men mina bekant gjorde och jag blev förvånad hur snikna Microsoft är.

Har man en X-box får man betala extra för att spela online. Vill du spara dina sparade spel om boxen går sönder och du inte kan spara online måste du köpa ett speciellt minneskort för 400 kr. Tänker du spela filmer från ett usb minne så går det inte (eller så är det så att X-box inte stödjer många codex inom containerna avi och divx). Vill du har trådlöst får du köpa till adapter.

Detta med att köpa extrasaker online och knyta sitt kreditkort till boxen är lite skumt men kan vara likadant hos Sony, men det har jag inte provat.

För att mina , ej innehavare av kreditkort, bekantas barn skulle kunna spela online köpte jag ett månadsabb i present till dem och betalade med kreditkort. Då upptäckte jag att de kunde ladda ner och köpa hur mycket som helst för mina pengar och ringde till Microsoft och ville stoppa detta. De sa att det skulle ta en månad att ta bort kreditnumret och att jag fick ta bort användaren från konsollen till de fixat det om jag ville känna mig säker. De återbetalar inga inköp. Tog bort användaren, skapade en ny och köpte ett Livecheck istället i present.

Nu, 1 och en halv månad senare lade jag in användaren i konsollen igen så de skulle kunna fortsätta spela gamla sparade spel från den användaren och provköpte 500 poäng för 60 kr och det gick hur bra som helst fast Microsoft lovat ta bort mitt kreditkort från användaren. Självklar återbetalar Microsoft inte summan. Jag tog bort användaren igen.

Sniket företag och undermålig konsoll. Nu undrar jag varför folk köper skiten? Visst är Playstation dyrare i inköp men troligen billigare i längden.

Jovisst, Xbox 360 är skit, bullrar som en sketen dammig dator, inget inbyggt batteri i handkontrollerna (som är underlägsna PS3ans).
Ingen Blu-ray! Värdelöst.
Och allmänt sämre på allt.
Spelen är en smakfråga såklart, men det är väl lite bättre med barnspel till Xboxen, det måste medges.

//Trollmask av


signatur

yolo

1
Skriv svar