Köpa PS3 eller inte?

Medlem
Köpa PS3 eller inte?

Jo jag har kollat extremt mycket på Playstation 3. och jag undrar om det är ett bra köp gemfört med Xbox 360. ska jag köpa 360 istället..

Jag är en person som alltid gillat Playstation och har alla playstation konsoler förutom trean.

Jag vill ha bra svar av er. kommer de bra spel till Ps3 ?

Kommer de/finns de mycket bilspel på PS3?

.Mvh Robin


signatur

Jag är inte rädd, Jag kan flyga!

Medlem

Såklart det kommer bra spel, beror ju helt på vad du gillar för titlar.

Men vill du ha bilspel så rekommenderar ja en 360 istället, GT5 kommer väl inte från 2010 och då har det säkert redan kommit ett Forza 3. Du kan lira Forza 2 sålänge och dom mesta andra bilspel är multiplats så.

Medlem

Om du har alla andra Playstation kan du väl inte gå över till Boxen? PS3 är bättre, Xbox360 har fler spel. PS3 kommer dock få mycket bra spel i framtiden. Jag säger PS Trippel. Du väljer!

En positiv sak är att du slipper betala i månaden med Xbox360.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Funderade på en 360 förut! Men upptäckte nackdelar som jag tycker. Och jag vet inte men har någon liten kärlek till ps3an. Menyerna är så grymmt snygga och älskar PSN spelen :D!
Gillar inte 360ns kontroller heller.
Och så väntar jag på Home också!


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem
Skrivet av BlåMes:

Funderade på en 360 förut! Men upptäckte nackdelar som jag tycker. Och jag vet inte men har någon liten kärlek till ps3an. Menyerna är så grymmt snygga och älskar PSN spelen :D!
Gillar inte 360ns kontroller heller.
Och så väntar jag på Home också!

Now we talking. PS3 Låter också lite mindre än Xbox360, fall man vill ta det lite lungt.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av BlåMes:

Funderade på en 360 förut! Men upptäckte nackdelar som jag tycker. Och jag vet inte men har någon liten kärlek till ps3an. Menyerna är så grymmt snygga och älskar PSN spelen :D!
Gillar inte 360ns kontroller heller.
Och så väntar jag på Home också!

Now we talking. PS3 Låter också lite mindre än Xbox360, fall man vill ta det lite lungt.

Vad menar du med låter mindre? Jaha ja du menar så
ja det är bara att välja. En härlig bris eller jetplan!
En positiv grej med 360 är att du inte behöver något element


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem

jag väntar på little big planet, ett spel som gör att folk köper en ps3 för bara det

Medlem

X låddan helt klart! har själv en PS3a.. men funderar på att köpa mig ett 360 igen. varför? jo, för att 360 har fler bra titlar som kommer i år. Fable 2 och Gears of War 2, båda dessa spel har co-op = askul med polarna. samt att de har nu square enix.. känns inte som sony har funderat ut detta riktigt. Enda anledningen för att jag sålde 360n var för att cdromen lät nå fruktansvärt mycket.. men nu finns det bättre utgåvor samt att det snart kommer en update så man kan köra spelerna från hddn. Sen måste jag säga att GT5 prologue inte har mycket att sätta emot Forza 2 och 3an har vell kommit ut tills hela GT5 kommit. Visst GT5 är snyggt.. men det är typ det enda också. Sen att 360 är billigare att köpa in är ju inte helt fel heller:)

Medlem

Hehe, det är många som håller sig till 360.. Grafik mäsigt vem ligger bäst då?
typ på snyggast spel och de.

Och vad har 360'n som gör den så bra?
Har inte PS3 något som är bra som inte 360'n har?

.Mvh Robin


signatur

Jag är inte rädd, Jag kan flyga!

Medlem
Skrivet av AntiBlaxx.se:

Hehe, det är många som håller sig till 360.. Grafik mäsigt vem ligger bäst då?
typ på snyggast spel och de.

Och vad har 360'n som gör den så bra?
Har inte PS3 något som är bra som inte 360'n har?

.Mvh Robin

Jo PS3 har blu-ray samt att det är kostnadsfritt att spela på internet med den.
360 har skönare handkontroll och fler roliga spel.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av AntiBlaxx.se:

Hehe, det är många som håller sig till 360.. Grafik mäsigt vem ligger bäst då?
typ på snyggast spel och de.

Och vad har 360'n som gör den så bra?
Har inte PS3 något som är bra som inte 360'n har?

.Mvh Robin

Jo PS3 har blu-ray samt att det är kostnadsfritt att spela på internet med den.
360 har skönare handkontroll och fler roliga spel.

Okej, Grafik mässigt da, vem har snyggast grafik/spel.


signatur

Jag är inte rädd, Jag kan flyga!

Medlem

Dom är rätt likvärdiga än så länge när det gäller grafik-kvalite.

När utvecklarna lärt sig hantera PS3 så kanske det kommer lite tjusigar titlar till den. Men det vetefan när det kommer hända.


signatur
Medlem
Skrivet av Gortie:

Dom är rätt likvärdiga än så länge när det gäller grafik-kvalite.

När utvecklarna lärt sig hantera PS3 så kanske det kommer lite tjusigar titlar till den. Men det vetefan när det kommer hända.

Dom som gjorde MGS4 lyckades.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

En grej som stör mig är att varför alla Playstation 3 boys alltid antyder :

Xbox 360 måste man betala i månaden för att spela.

Det kostar och det är solklart. Men varför köper då alla som har Xbox 360 Xbox live? Är dom tvingade eller så?

Själv så tycker jag inte att Live är så himla dyrt. Man kan väl hitta 1-års live för ca 299 kronor tror ja?

Så att jämföra en betalning på 299 kronor är inte så mycket tycker jag. Själv så tror jag att Live tjänsten kommer bli gratis inom några år då priset kommer falla under 200 kronor iaf.

Men det ska bli roligt iaf att se när Playstation 3 får visa sitt rätta "jag".

Sitter man med den bästa Tv:n i "världen" och med en ps3 om några år vill man se något exklusivt.

Medlem

360 har bättre grafikkort samt bättre minneshantering. MEN, dom har inte blueray.. frågan är ju om dom verkligen kommer loosa på detta, det tror inte jag iaf. Då nästan alla spel är multiplatform så spelerna portas ju efter xbox storlek oftast.
Online så är 360n bättre än ps3 nu tycker jag.. dom dära 300kr som 12månader kostar är ingen summa att gnälla om tycker jag.
En funktion jag saknar på ps3 är voicechat funktionen man kan ha i 360 menyn sen fortsätta chatta när man lirar. Sen föredrar iaf jag 360 kontrollern alla dagar i veckan:P

Medlem

Köp xbox360 billigare och det är lättare att hitta spel till det!

Medlem

Köp efter spelen men vill du ha pop ups på vissa spel köp Kex boxet!

jag väntar iallfall på Mafia 2 vilket kommer va Exclusive på Ps3

Medlem

Jag börjar luta mej mer och mer mot Xbox360. och dom där 300 kr för 12 månaders live det är inget.. man hinner sammla upp 300kr på en månad sen efter man köpt de.. eller nån vecka

Jag tror de blir 360, ska komma hem först från finland sen så blir det ett köp


signatur

Jag är inte rädd, Jag kan flyga!

Medlem
Skrivet av FunnX:

Köp efter spelen men vill du ha pop ups på vissa spel köp Kex boxet!

jag väntar iallfall på Mafia 2 vilket kommer va Exclusive på Ps3

dator också antar jag :P?

Medlem
Skrivet av FunnX:

Köp efter spelen men vill du ha pop ups på vissa spel köp Kex boxet!

jag väntar iallfall på Mafia 2 vilket kommer va Exclusive på Ps3

Säg inte så. Man vet aldrig nu för tiden, GTA IV var bara till konsoler från början, nu är det PC som gäller plötsligt.

Det jag menar är att det kommer nog troligen ändras


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Komplett.se säljer Ps3 och jag hörde av min polare att det går att betala i månaden vid tpy 150 eller va de var. är de värt att göra.. får man göra va man vill me ps3 då ?


signatur

Jag är inte rädd, Jag kan flyga!

Medlem

Bror, X360. Anledning? Du spelar mot mig.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Allt du kommer få göra om du köper en PS3 är att få vänta.

Skaffa ett Xbox 360 och du kan direkt spela mot dina gamla BF2 polare som mig och WaltX


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Allt du kommer få göra om du köper en PS3 är att få vänta.

Skaffa ett Xbox 360 och du kan direkt spela mot dina gamla BF2 polare som mig och WaltX

Buy the feeling or buy the fun.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av WaltX:

Bror, X360. Anledning? Du spelar mot mig.

Aww, haha det får bli 360 da .


signatur

Jag är inte rädd, Jag kan flyga!

Inaktiv
Skrivet av AntiBlaxx.se:
Skrivet av WaltX:

Bror, X360. Anledning? Du spelar mot mig.

Aww, haha det får bli 360 da .

Xbox 360 Elite på webhallen

Skulle jag vara du så satsar jag på Elite direkt.

Edit : Lägg in spelet Stranglehold så har du något roligt spel att lira ett tag

Medlem
Skrivet av AntiBlaxx.se:
Skrivet av WaltX:

Bror, X360. Anledning? Du spelar mot mig.

Aww, haha det får bli 360 da .

'

Det är bra det, skicka iväg ett PM när du fått hem det, aight


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

showerguy @ Tackar, Finns de bra Multiplayer spel och Co-op spel till 360, om man vill spela me sina kompisar/bröder / gammla bf2 polare.

tysonayt @ Pmar dej och WaltX på direkten... ska skaffa Live också då samtidigt?


signatur

Jag är inte rädd, Jag kan flyga!

Medlem
Skrivet av AntiBlaxx.se:

showerguy @ Tackar, Finns de bra Multiplayer spel och Co-op spel till 360, om man vill spela me sina kompisar/bröder / gammla bf2 polare.

tysonayt @ Pmar dej och WaltX på direkten... ska skaffa Live också då samtidigt?

You fail //Old Snake


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av AntiBlaxx.se:

showerguy @ Tackar, Finns de bra Multiplayer spel och Co-op spel till 360, om man vill spela me sina kompisar/bröder / gammla bf2 polare.

tysonayt @ Pmar dej och WaltX på direkten... ska skaffa Live också då samtidigt?

You fail //Old Snake

Det är du som har misslyckats att få honom att köpa en PS3a. Fanboy.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

12
Skriv svar