Köpa PS3 nu? Ps3 slim på gång...

Medlem
Köpa PS3 nu? Ps3 slim på gång...

Är det läge att köpa ps3 nu? eller ska man vänta är det någon som vet om någon ny release? Typ slim etc...?

Är det någon som har någon kosoll dom vill bli av med i sthlms området?

Medlem

Om du har tid att vänta så kan du får en 80GB PS3 med DualShock den 27:e augusti. Priset kommer nog bli detsamma dock inte bekräftat. Angående slim varianten lär det dröja länge, tidigast nästa höst.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

ok, det låter ju schysst har också läst om det här:

http://www.level7.nu/texter/read.php?id=175602

Kanske ska vänta tills dess ialla fall

Medlem

Men LOL.... vafan förbannad man blir... så köper men 40GB nyss och så kommer det 80GB med något mindre pris.... varför... varför..

Medlem

hehe, jag skulle precis beställa och såg att 50 konsoller tog slut över en natt på webhallen?!?!

då gjorde jag lite googlande och hittade den nya versionen... skönt att man inte han köpa, får vänta 3 veckor till

Medlem

Hmm kollade runt.. den kostar runt 8000 till 10000... inte billigt med andra ord...

Medlem

Då har du kollat efter den gamla 80 gigaren, som såldes i USA. Den kunde man lira PS2 Spel med på tror jag, och därför så är den dyr. Den nya 80 gigaren ska inte vara dyrare än 40 gigaren.


signatur

Videomupp

Medlem

Varför skulle du vilja ha Slim? Både PSP Slim och PS2 Slim är plastigt skräp jämfört med deras föregående versioner.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Ser fram emot PS3 slim också. PSOne är helt underbar jämfört med första Playstation, och jag ångrar att jag köpte min PS2 bara ett halvår innan PS2 slim kom.

Plus, som det är nu så drar både 360 och PS3 över 100W vilket är alldeles för mycket för min smak. Då inga av dagens spel intresserar mig så kan jag vänta gott och väl på att det kommer en svalare, energisnålare och mindre PS3. Även man troligtvis får vänta till 2010 eller så.

Förhoppningsvis så tar de tillbaka PS2-kompabiliteten då också, då PS2an dör 2010.

Medlem
Skrivet av Timotheus:

Men LOL.... vafan förbannad man blir... så köper men 40GB nyss och så kommer det 80GB med något mindre pris.... varför... varför..

Gjorde väl jag med, men 40GB kommer alltid vara tystast.

Plus att det kan vara kul med lite speltid än att bara sitta och vänta på saker som kommer om flera veckor, där skolan är igång. Kul.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Och hur drar du den slutsatsen Mos då den enda skillnaden är hårddisken?


signatur

Videomupp

Medlem

Man kan ju ändå köpa extern hårdis en kompis har 120 GB och såg på internet att en snubbe hade 160 i sin "space minne" med andra ord han hade mixtrat och fifflat med sin

Medlem

Jag är glad att jag hann köpa "gamla" 60gb versionen med full bakåtkompabilitet och kortläsare. Det enda som stör mig är att inte alla USB portar är utnyttjade. Det står att man ska ha sex st men min har bara fyra synliga - två av dom är interna. Vafan jag nu ska med det till. =/


signatur
Medlem

Så fort man kan beställa den på någon webbutik kan väl någon skicka ett memo eller lägga in en post igen - börjar bli sugen att beställa

http://www.playstation-3.se/news/2008-07-17/80_GB-Playstation...

Medlem

Sen får man faktiskt byta hårddisk i ps3an utan att bryta garantin.. 560kr för en 250gb seagate, vilket är original märket.

Medlem
Skrivet av X-TroNiC:

Sen får man faktiskt byta hårddisk i ps3an utan att bryta garantin.. 560kr för en 250gb seagate, vilket är original märket.

Vars kan jag beställa det ifrån? Blev jävligt sugen

Medlem

det är en vanlig SATA 2.5" 5400rpm hårddisk.. Står i manualen hur man byter, men här har du en video när DLBTV visar hur man byter disk.
http://www.youtube.com/watch?v=7gu-BLfzBKc&
Sony var ju lite snälla på denna punkt måste jag säga, microsoft har verkligen överpris på sina 360 diskar.
Det enda du lär tänka på är att spara savefilerna på någon typ av lagringsmedia typ USB minne eller externhdd innan du byter. Seagate är original men andra märken borde funka utan problem, själv kör jag 5400rpm som original för att hålla ps3an så tyst som möjligt. Fläktarna är ju temperaturstyrda,hehe:)

Edit: Alltså, vilken SATA 2.5" hårddisk.. finns t.ex på komplett eller datorbutiken .
Rekommenderar seagate då dom är tystast och oftast kallast av hdd märkerna. är vell av den anledningen sony valde dom:)

Medlem

Även 40GB kan man byta hårddisk?

Medlem

Står i manualen hur man gör, alla ps3or vad jag vet.. alla som har den dära lilla luckan på sidan av konsollen kan man byta disk på.

Medlem
Skrivet av dr.drake:

bra tips/pris på en hd som funkar

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343402

har du den? isf hur är ljudnivån? för vanliga 3.5" western brukar knaka på rätt fint när dom laddar.

Medlem

jag ska köpa en sån men en 250 gb


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av X-TroNiC:
Skrivet av dr.drake:

bra tips/pris på en hd som funkar

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343402

har du den? isf hur är ljudnivån? för vanliga 3.5" western brukar knaka på rätt fint när dom laddar.

Hehe, nej jag ska ju köpa ps3 nu...

Medlem
1
Skriv svar