Soul calibur IV - användare

Medlem
Soul calibur IV - användare

Så, vilka ska inhandla Soul calibur IV när det släpps i slutet av denna månad? Bara adda mig om det är någon som är intresserad av att lira en match eller två.

Inaktiv

Ska inhandla det så fort som möjligt, heter "Sideras" på PSN bara att adda :).

Medlem

Ska nog dimpa ner hos mig i veckan, kanske tidigare än 31:e om nu webhallen är på bra humör.
PSN: Coredoom

edit: Det värmer i mitt hjärta! Webhallen har skickat det redan. Man kan då alltid lita på dom att man får saker i tid.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Tyvärr så suger jag på sådana spel


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Spelet ska nötas med min brosa, men något PSN-nick får ni inte. Jag vill ha kvar min värdighet och inte bli våldtagen av er!

Medlem

Jag lovar att vara försiktig och varsam mot dig om det är första gång, att spela en fighter online vill säga. ;p

Medlem

Jag kommer nog skaffa det. Guilty Gear förblir mitt favorit fightingspel, men SC2 var riktigt kul. Kommer dock inte lira online, om jag inte känner att jag blivit riktigt bra. xD

Medlem

Kom inte med posten idag. *snyft*


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Va till stan på lunchen och köpte mitt ex.
Nu är det bara 10 minuter kvar innan jag kan åka hem och testa det.
Hoppas Zasalamel är bättre än han va i 3:an. Älskade honom men han va igentligen inget vidare, men kom igen hur ballt är det inte att slåss med en lie?
Mitt PSN nick är Kinne om någon vill köra en match någongång.

Medlem

PSN: Blue-summers

Online ska tydligen vara väldigt laggigt dock, även med bra ping. Så det blir nog mest att man spelar med polare hemma.

Medlem

Kom som "ett brev på posten" i brevlådan idag (discshop.se)

Se min signatur för PSN.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Kort info om spelet tack.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

^^ http://www.fz.se/spel/soulcalibur-iv/ps3

Var väl inte så svårt?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

köp inte skiten, ni blir bara besvikna, sämsta spelet någonsin

Medlem

Känns verkligen att PS kontrollen är gammal i detta spel.. man blir bara frusterad^^. Finns det någon eftermarknads kopia av typ 360 kontrollern till ps3?

Medlem
Skrivet av Einerud:

köp inte skiten, ni blir bara besvikna, sämsta spelet någonsin

Lyssna inte på skiten, ni blir bara irriterade. Sämsta posten någonsin.

Helt fel ställe att gå in och spy galla över spelet grabben.

Inaktiv

Det funkar ju helt utmärkt online, fan äre bara jänkarna som bölar eller? Och jävlar vilken tillfredställande känsla att sätta alla buttonmashers på plats, nästan orgasmiskt.

zsm
Medlem

har inte kunnat komma in i online-läget en enda gång... får bara upp en ruta som säger "sessions is full". Sjukt frustrerande.

Medlem

Lånar tråden lite för en annan fråga om spelet.
Är man tvungen att göra en ny gubbe varje gång man vill köra med ett annat vapen, eller redigera vilket vapen han/hon har ska använda just då under character creation?
Tycker det var smidigare som det var förut när man fick välja vapen innan själva matchen drar igång.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Man måste editera karaktären för att byta vapen, antagligen för att man måste sätta dit nya skills samtidigt.

Medlem
Skrivet av X-TroNiC:

Känns verkligen att PS kontrollen är gammal i detta spel.. man blir bara frusterad^^. Finns det någon eftermarknads kopia av typ 360 kontrollern till ps3?

Kör du med analoga? Det skulle jag inte rekomendera faktiskt... vill man köra med spak är det bättre att skaffa en riktig "arcade" kontroll.
Har man ingen sån är det bäst att använda korset och där har PS kontrollen varit den bästa fightingspelskontrollen sedan supernintendo.

Medlem

ska köpa det då jag har pengar


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av Kinne:
Skrivet av X-TroNiC:

Känns verkligen att PS kontrollen är gammal i detta spel.. man blir bara frusterad^^. Finns det någon eftermarknads kopia av typ 360 kontrollern till ps3?

Kör du med analoga? Det skulle jag inte rekomendera faktiskt... vill man köra med spak är det bättre att skaffa en riktig "arcade" kontroll.
Har man ingen sån är det bäst att använda korset och där har PS kontrollen varit den bästa fightingspelskontrollen sedan supernintendo.

Okej, det gör jag inte. kör endast med korset.. har nu ställt in knapparna ordentligt så nu funkar det hyfsat iaf.. har alltid haft svårt för PS kontrollern då jag har rätt stora händer. Men tänker köpa mig en 360 kontroller och modda mig fram.. men ska behålla styrkorset, hehe;). sen har man den ultimata kontrollern8)

Inaktiv

Tänkte låna tråden en liten stund bara, hur bra är det här spelet egentligen? Läst igenom en del recensioner och så men det är olika resultat på alla... så jag vänder mig till er!

Är det ett kul spel själv offline eller bara pina?

Hur funkar online delen? Buggad, laggar det?

Håller versus länge om man har kompisar att spela med?

Väldigt tacksam för svar!

Medlem

^-

Offline själv är ganska meninglöst om du ska bli bättre.

Om du har tur så laggar det inte, men många kör med trådlöst och det gör att nästan alla matcher blir en laggfest. plus att många disconnectar sig själva om dom får stryk, så de slipper en förlust.

Versus med polarna är askul, speciellt om man ligger på ungefär lika nivå.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^-

Offline själv är ganska meninglöst om du ska bli bättre.

Om du har tur så laggar det inte, men många kör med trådlöst och det gör att nästan alla matcher blir en laggfest. plus att många disconnectar sig själva om dom får stryk, så de slipper en förlust.

Versus med polarna är askul, speciellt om man ligger på ungefär lika nivå.

Säg inte att dom är så dum att dom gör att man inte får förlust om man får dc?
Rent idiotiskt.... Så online läget är bara lagg och man får aldrig vinst för att folk är för omogna för att ta en förlust?

Medlem

Yes, precis så illa är det. Fast det är inte så farligt med lagg om man hittar en bra människa att spela i mot! Tycker att folk använder trådlöst skit har blivit en förbannelse istället för någon sorts lösning.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Yes, precis så illa är det. Fast det är inte så farligt med lagg om man hittar en bra människa att spela i mot! Tycker att folk använder trådlöst skit har blivit en förbannelse istället för någon sorts lösning.

Jag som hade hopppats på ett riktigt bra fighting spel men icke....

Medlem

Lagg.. jag har typ haft en på typ 100 matcher var av en laggpeak på 2sek typ.. så, det är inte du som delar trådlöst med 100 andra personer? Riktigt bra spel.. fast visst, vissa karaktärer borde kanske nerfas lite;) tycker online funktionen fungerar riktigt bra! kul med rank osv=)

ingen har pluggat i de matcherna jag lirat så8)

Inaktiv

Läste lite om lagg tidigare och jag märker av ytterst lite lagg. Givetvis förlorar jag en match direkt om man möter en buttonmasher när man har lite för hög ms men samtidigt så vinner jag ju på samma taktik en annan gång när motståndaren laggar. Har bra uppkoppling och brukar nästan alltid hosta matcher, de jag möter har till iaf 80% 5 eller 4 i uppkopplingen så fungerar mycket bättre än väntat.

Heter för övrigt Tokmor på PSN, fast spela inte mot mig, fegar som fan, ni kommer bara bli förbannade, plus att mina gubbar är hemskt fula medan de slåss med sin soppslev och kastrull-lock.

12
Skriv svar