Metal Gear Solid 3 vs. 4

Medlem
Metal Gear Solid 3 vs. 4

Hej geeks!

Efter att ha spelat igenom MGS4 så är jag nu lite sugen på mer MGS. Är det någon idé tycker ni att jag skaffar MGS3 och lirar det på PS3? Misstänker att MGS1 och MGS2 är på tok för gamla för att njutas med tanke på dagens grafiska standard :/


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem

"Misstänker att MGS1 och MGS2 är på tok för gamla för att njutas med tanke på dagens grafiska standard :/"

Detta påstående är helt otroligt för min del, kan inte förstå hur man inte kan njuta av titlar som knappt är 10 år gammalt. Hade varit en sak om det varit gamla atari eller commandor64 titlar -.-

Jag skulle hellre rekommendera att lira MGS 1 & 2 än 3an, men eftersom jag inte vill spoila spelet så går jag helst inte in djupare på det.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

" Hade varit en sak om det varit gamla atari eller commandor64 titlar -.-

Pfff, finns ett par tidlösa titlar till Commodore 64 som fortfarande håller och innehåller mer glädje än merparten moderna saker.

8)

Medlem

Jag säger MGS4. Har dock inte spelat några andra MGS spel från serien.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Rainbearer:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

" Hade varit en sak om det varit gamla atari eller commandor64 titlar -.-

Pfff, finns ett par tidlösa titlar till Commodore 64 som fortfarande håller och innehåller mer glädje än merparten moderna saker.

8)

jojo, jag brukar spela Usagi Yojimbo till och från. Men jag hade haft mer förstående för det än för ett spel som knappt är 10 år gammalt -.-

Medlem
Skrivet av FortranNewbie:

Hej geeks!

Efter att ha spelat igenom MGS4 så är jag nu lite sugen på mer MGS. Är det någon idé tycker ni att jag skaffar MGS3 och lirar det på PS3? Misstänker att MGS1 och MGS2 är på tok för gamla för att njutas med tanke på dagens grafiska standard :/

MGS3 är ju inte så himla snyggt det heller. Böja med 1an och 2an istället. Även om grafiken inte är top notch får du ju underhållning som är det.

Medlem

Arrgh. Fick just veta att min 40gb ps3 inte är bakåtkompatibel :/


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem

Om du vill ha storyn rätt så ska du spela dom så här. Sen om spelet är snyggt eller inte så är storyn väldigt bra imo.

1964 - MGS3 Snake Eater (Groznyji Grad)

1970 - MGS PO (San Hieronymo Pennisula)

1995 - Metal Gear (outer heaven)

1999 - Metal Gear (Zanzibar)

2005 - Metal Gear Solid (Shadow Moses)

2009 - Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty (Big Shell)

2014 - Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av FortranNewbie:

Arrgh. Fick just veta att min 40gb ps3 inte är bakåtkompatibel :/

Hur länge har haft ps3?


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem
Skrivet av Fille game lover:
Skrivet av FortranNewbie:

Arrgh. Fick just veta att min 40gb ps3 inte är bakåtkompatibel :/

Hur länge har haft ps3?

Köpte PS3+GTA4 bundle of joy, så 2 månader typ


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Om du vill ha storyn rätt så ska du spela dom så här. Sen om spelet är snyggt eller inte så är storyn väldigt bra imo.

1964 - MGS3 Snake Eater (Groznyji Grad)

1970 - MGS PO (San Hieronymo Pennisula)

1995 - Metal Gear (outer heaven)

1999 - Metal Gear (Zanzibar)

2005 - Metal Gear Solid (Shadow Moses)

2009 - Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty (Big Shell)

2014 - Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

Jag skulle slänga in Twin snakes där istället för Metal gear solid. Visst, alla fanboys utan en gamecube gnällde på att cut-scenes var för överdrivna och förmycket slow-motion. Sedan när detta fenomen uppstod i MGS3 och speciellt i MGS4 så var det the best thing since sliced bread. Roande med fanboys.

Medlem

Twin Snakes var en behaglig förbättring även om det ändrade rätt rejält på en del gameplaysaker.

Medlem

MGS1 & MGS3 är riktigt bra spel. MGS2 tycker jag dock är skräp. Storyn är förbannat idiotiskt, och drar ner hela spelet till kloaken. Det enda bra är båten i början, men sedan flyttar sig spelet till en annan tråkig plats.

MGS3: Subsistence har en stor fördel också, då de innehåller de två första Metal Gear spelen som släpptes på 80-talet.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

MGS1 & MGS3 är riktigt bra spel. MGS2 tycker jag dock är skräp. Storyn är förbannat idiotiskt, och drar ner hela spelet till kloaken. Det enda bra är båten i början, men sedan flyttar sig spelet till en annan tråkig plats.

MGS3: Subsistence har en stor fördel också, då de innehåller de två första Metal Gear spelen som släpptes på 80-talet.

Well, det är tvåan som har mest att komma med storymässigt, efter 4an då. Så genom att klanka ner på storyn i 2an drar det ner storyn i helhet.

Medlem
Skrivet av Fraizer:

Well, det är tvåan som har mest att komma med storymässigt, efter 4an då. Så genom att klanka ner på storyn i 2an drar det ner storyn i helhet.

Inte direkt.

MGS1: Infiltrera Shadow Moses Island och stoppa FOXHOUND från att ta Metal Gear REX osv.

MGS2: Tralla omkring som en fjant på en oljeplattform.

MGS3: Smyga in jungeln för att rädda Sokolov, och saker och ting går väldigt fel och sedan försöker man fixa det.

Medlem

Ja, rent gameplaymässigt. Men storymässigt så är det fortfarande tvåan som är den viktigaste. Trean är mer "Jaha, good to know" grejer som är intressanta, ettan är grunden och tvåan är fortsättningen på det (Iaf till viss del). Förhoppningsvis är MGS4 också slutet ;>


signatur

Videomupp

1
Skriv svar