Prisskillnaderna på PSN?

Medlem
Prisskillnaderna på PSN?

Varför är det så stora prisskillnader för dem olika regionerna?

Om vi tar som exempel Elefunk så kostar det 4,99 dollar i USA, 4,99 pund i England och så 70kr i Sverige.

Om vi översättar det amerikanska och engelska priset till det kroner så får vi att i USA så kostar det 30,60kr i USA och 61,04kr i England.

Kom inte och skyll på momsen.
För om man handlar på tex Steam så lägger dem bara på momsen på det man betalar så då hade Elefunk kostat 4,99dollar + moms alltså 6,237dollar eller 38,25kr.

Alltså vi i Sverige betalar mer än 30kr mer än amerikanarna betalar för det och 9kr mer än britterna.

Folk kanske inte tycker 9kr är så mycket.

Men det handlar om principer.

Tror inte jag kommer få något vettigt svar på detta, men jag vill lyfta upp det iallafall.

Växelkurserna är från 19/7-08 från forex.se

//Martin

Medlem

US-psn och HK-psn är billigare än euro-psn(du utelämnade ev. VAT på brittiska priset). Av nån anledning gäller det i princip ALLA varor, det amerikanska priset är nästan alltid rejält mycket lägre(med rådande växelkurs och moms pålagt) än det vi har här i "yurop".

Vi bor väl i en tacksam marknad att mjölka, och även en besvärlig marknad att serva pga alla olika språk som måste fixas i titlarna(kan inte alla bara lära sig engelska....).

Medlem

Då köper man det på sitt amerikanska psn konto då:-)


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Fattar inte varför alla klagar. Jag har köpt alla mina PSN spel på US psn. Det är ju bara kluttra in VISA't och sen köpa som på EU store, inte direkt så man behöver vara raketforskare för att göra det.


signatur

En styck signatur.

Inaktiv

behöver man inte address? (hilton hotell t.ex.)


signatur

Mvh Chr1st3r - Google is my friend...

1
Skriv svar